Mitä sinä olet varastanut? Kerro tapauksesta

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Varmasti ennemmin niinkin, mutta sua taitaa kyrsiä nyt joku ihan muu.

Koska mun on vaikee nähdä, että se, että pienyrittäjältä lähtee sesonkiaikana satoja euroja viikossa nussittuina paska- ja muinapapereina pikkunilkeille, joilla ei edes ole rahasta pulaa, olis hieno vittuilun aihe.
Ei mua oikeastaan kyrsi juuri mikään just nyt. Kiitos kuitenkin välittämisestä.
Tarkoitus ei suinkaan ole vittuilla, vaan kuten jo vihjasinkin, kertoa että hyvin pitää asioiden olla, jos paskapaperin varastamisesta saa tällaisen neuvonpidon aikaseks. Ihan oikeasti, mieti nyt hyvä mies itsekin.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Mä luulen aika harvoin työntekijöiden perehtyvän työnantajansa tulos- ja taselaskelmiin ja erityisesti detaljeihin.

Jos yrityksellä menee kehnosti esimerkiksi suhdanteiden takia, niin silloin pienikin ylimääräinen kustannustekijä voi olla se viimeinen pisara, joka johtaa irtisanomisiin.
Joo joo joo joo, oikein hyvin vastattu.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18384
Tämmöisiä nyt ensimmäiseksi tuli mieleen:

- huoltoaseman irtokarkkihyllystä karkkilaatikoiden edessä olleisiin kouruihin tippuneita karkkeja
- koulusta pyyhekumeja, lyijykyniä ja kalvotusseja
-Itse olen myös karkkia lähikaupasta pöllinyt, missä ei ollut hälyttimiä.
-Koulusta on lähtenyt ala-asteella samoja tarvikkeita.
-Kerran lähti polkupyöräkin mukaan jostain syystä.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Tarkoitus ei suinkaan ole vittuilla, vaan kuten jo vihjasinkin, kertoa että hyvin pitää asioiden olla, jos paskapaperin varastamisesta saa tällaisen neuvonpidon aikaseks. Ihan oikeasti, mieti nyt hyvä mies itsekin.
Yrittäjän kannalta ei ole suurtakaan väliä varastetaanko paskapaperia, toimistotarvikkeita, tuoppeja vai jotain muuta. Niiden tilalle yrittäjän on ostettava uutta tilalle. Siinä sitten voi valita korottaako hintoja, laskeeko kustannuksia vai tinkiikö omista tuloistaan tämän varkaushävikin kattamiseksi.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Spotifyta olen kuunnellut. Niin ja warettanut.
Ainiinse. Myönnän että waretan suunnilleen kaiken mikä irti lähtee. Musiikin (joskin pyrin ostamaan suomalaisten artistien levyt rehellisesti), leffat, tv-sarjat ja ohjelmat. Varmaan warettaisin sen autonkin jos se olisi mahdollista.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Ei mua oikeastaan kyrsi juuri mikään just nyt. Kiitos kuitenkin välittämisestä.
Tarkoitus ei suinkaan ole vittuilla, vaan kuten jo vihjasinkin, kertoa että hyvin pitää asioiden olla, jos paskapaperin varastamisesta saa tällaisen neuvonpidon aikaseks. Ihan oikeasti, mieti nyt hyvä mies itsekin.
Ok, hyvä.
Mietin mietin ja ymmärrän, että se saattaa kuulostaa aika vähäpätöiseltä, mutta tässä mun jutussa se ei sitä ihan tosissaan ole. Puhutaan kymmenistä wc:stä ja muutamista suihkutiloista. Kaikki lähtee mikä ei ole pultattu. Ja pultatut lähtee pultteineen. Ja ihmiset, jotka asialla, eivät ole kovin varattomia. Yks maksaa ja 500 pöllii. Pistää vituttaan.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kyniä. Pääasiassa kyniä. Ja tuppeja niihin kyniin. Lähinnä haistelun vuoksi. Kyniä. Jousellisia kuulakärkikyniä myös virittelen ja haistelen. Mutta pääasiassa kuitenkin vain kyniä. En ole kuitenkaan koskaan kyninyt esim. kanaa. Kanaa. En ole ottanut kanalta hänelle kuuluvia sulkia irti. Kanan jouhenista saa muuten 1800-luvun kyniä tai ei saa. Kun ovat liian velttoja, ehkä. Mutta voi olla että kanasta saa kyniä, jos velttous ei muodostu ongelmaksi. Mutta silloin kana täytyy kyniä, jota siis en ole tehnyt. Ei ollut edes oma kana, se jota kynittiin, erään toimesta. Suoritetta en nähnyt.
Ei jumankeikka :D :D :D
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Estaten radion varastin tuossa about viikko sitten. Älkää vaan kertoko sille. :mad_old:
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26860
Koska mä en yleensä työpäivinä käy kotona paskalla vaan töissä niin olen käyttänyt moninkertaisesti enemmän firman vessapaperia töissä, kuin pöllinyt kotiin. Eli olen poikkeuksellisen törkeä varas, kun paperin lisäksi olen varastanut työnantajan aikaa. Jos halutaan säilyttää Suomen kilpailukyky ja edes muutama teollisuuden työpaikka, vessat pitää poistaa työpaikoilta ja riu'ulla käymisen ajaksi on työntekijän kellokortilla itsensä ulos leimattava.

Mä oon edelleenkin sitä mieltä, että työnantaja on multa huijannut 2500€, kun eivät ole maksaneet suullisesti lupaamaansa bonusta sairaslomattomista vuosista. Se bonus lakkautettiin, kun näytti, että joutuvat jotain maksamaan. Minä en ole työnantajalta varmaan viittäkään prosenttia tuosta määrästä pöllinyt. Edes aikana.

Se, että joku työläinen on tehnyt Mehen firmassa bisnestä pöllityillä wc-papereilla on toki ikävää ja varmasti aiheuttaa traumoja.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Koska mä en yleensä työpäivinä käy kotona paskalla vaan töissä niin olen käyttänyt moninkertaisesti enemmän firman vessapaperia töissä, kuin pöllinyt kotiin. Eli olen poikkeuksellisen törkeä varas, kun paperin lisäksi olen varastanut työnantajan aikaa. Jos halutaan säilyttää Suomen kilpailukyky ja edes muutama teollisuuden työpaikka, vessat pitää poistaa työpaikoilta ja riu'ulla käymisen ajaksi on työntekijän kellokortilla itsensä ulos leimattava.

Mä oon edelleenkin sitä mieltä, että työnantaja on multa huijannut 2500€, kun eivät ole maksaneet suullisesti lupaamaansa bonusta sairaslomattomista vuosista. Se bonus lakkautettiin, kun näytti, että joutuvat jotain maksamaan. Minä en ole työnantajalta varmaan viittäkään prosenttia tuosta määrästä pöllinyt. Edes aikana.

Se, että joku työläinen on tehnyt Mehen firmassa bisnestä pöllityillä wc-papereilla on toki ikävää ja varmasti aiheuttaa traumoja.
Melko hyvä seivausyritys. :D
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26860
Melko hyvä seivausyritys. :D
Ennemminkin sellainen keskustelun pudotus maan pinnalle, kun rivien välistä olin jo lukevinani vihjauksia, että kuskaisin rekkatolkulla paskapaperia kotiin ja firma on sen takia konkurssin partaalla. Tänäänkin säästin firmalta pyöräilykypärän hinnan verran rahaa, kun en moista jaksanut lähteä tois'puolelta kylää hakemaan, vaikka työnantaja ilmaiseksi tarjosi. Sillä taitaa kuitata jo mun parin vuoden rullaryöstöt :D
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Ennemminkin sellainen keskustelun pudotus maan pinnalle, kun rivien välistä olin jo lukevinani vihjauksia, että kuskaisin rekkatolkulla paskapaperia kotiin ja firma on sen takia konkurssin partaalla. Tänäänkin säästin firmalta pyöräilykypärän hinnan verran rahaa, kun en moista jaksanut lähteä tois'puolelta kylää hakemaan, vaikka työnantaja ilmaiseksi tarjosi. Sillä taitaa kuitata jo mun parin vuoden rullaryöstöt :D
Eipä tossa välttämättä uskottukaan, että juuri nimenomaan sä saisit firmoja nurin. Vaan todennäköisesti kyseistä ajattelutapaa.

Jos samalla tavalla ajattelevia ja tekeviä on paljon firmassa voihan tuon tyyppinen toiminta käydä firman kassan päälle....ainakin se olisi ihan turha ja jopa yllättävä kuluerä. Ylipäätään rehellisyys maan perii eli onhan tuo pikkaisen typerää sahata omaa oksaansa...ja kuten jps varmaan lakiasioita tietävänä kertoi olisi jopa irtisanomisen peruste.
 

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Liittynyt
17.4.2006
Viestit
1737
Sijainti
Suomi Finland
Eipä tossa välttämättä uskottukaan, että juuri nimenomaan sä saisit firmoja nurin. Vaan todennäköisesti kyseistä ajattelutapaa.

Jos samalla tavalla ajattelevia ja tekeviä on paljon firmassa voihan tuon tyyppinen toiminta käydä firman kassan päälle....ainakin se olisi ihan turha ja jopa yllättävä kuluerä. Ylipäätään rehellisyys maan perii eli onhan tuo pikkaisen typerää sahata omaa oksaansa...ja kuten jps varmaan lakiasioita tietävänä kertoi olisi jopa irtisanomisen peruste.
Jännityksellä jään odottamaan, josko jps antaa nyt potkut hahmolle jjv tästä tapauksesta.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26860
Jännityksellä jään odottamaan, josko jps antaa nyt potkut hahmolle jjv tästä tapauksesta.
:D Haen jps:lle duuniin, kun meijän tehdas lopetetaan. Lupaan laittaa vaipan, ei tartte vessaa firmaan.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
...ja kuten jps varmaan lakiasioita tietävänä kertoi olisi jopa irtisanomisen peruste.
Tuli vaan tuosta mieleen, että eräästä entisestä duunipaikasta yks sai lähteä vastaavasta syystä. Kymmenen vuotta talossa olleen tyypin todettiin postittaneen lukuisia henkilökohtaisia kirjeitä firman postin seassa, firman piikkiin siis. Pomo pyysi ko. henkilön neukkariin keskustelemaan, ja sen jälkeen annettiin aikaa puoli tuntia siivota työpiste ennen kuin neiti saatettiin alaovelle.
 
Ylös