Mitä tallia/valmistajaa kaipaat F1:n

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Ymmärtääkseni mm. Suomessa Ferrareilla on 2 vuoden odotusaika, koska tehtaalle on tärkeämpää toimittaa ensisijaisesti autoja maihin, joissa niitä menee vuodessa satoja (Sveitsi, Arabimaat), kuin tällaisiin valtioihin joissa joku optiomiljonääri ostaa yhden ehkä joka toinen vuosi. Ferrarilla ei ole aikomustakaan lisätä tuotantokapasiteettiaan kysynnän vuoksi, koska se haluaa pysyäkin haluttuna harvinaisuutena ja täten säilyttää arvonsa. Toki Bugattin saaminen on rahallisesti ja byrokraattisesti vielä vaikeampaa, mutta ei Ferrariakaan siis rahallakaan osteta kaupasta kuin maitotölkkiä.
F1-autot eivät ole maailman nopeimpia monopostoja (Indycar), eivätkä kiihtyvimpiä (dragsterit) eivätkä myöskään teknisesti monimutkaisimpia (DTM-autoissakin on kai jotain Fornuloissa kiellettyä ABS, aktiivijousitus?), mutta lajista tekee kuninkuusluokan osittain Ferrari ihaillumpien automerkkien joukossa. Tämän vuoksi sille kaipaisi arvoisiaan kilpailijoita; Lotuksen paluu (edes nykymuodossan) on varmasti monille mieluinen asia, Bugatti olisi jo ehkä liian hyperautomerkki Formuloihinkin, Porschea eivät F1:t ole koskaan kauhasti kiinnostaneet (osittain kai, koska ovat liiankin kaukana vakioautoista) ja Audinkin mieltää ehkä enemmänkin rallipoluilta urheilu/vakioautoihin sopivaksi.
Kilpa-autoiluun tuleminen on tietysti aina suuri riski: esim. Jaguarin epäonninen F1-projekti vain söi rahaa eikä välttämättä tehnyt hyvää merkin imagolle samoin kuin Spykerin 1-vuotinen talli.
Lamborghini voisi olla mielenkiintoinen haastaja Ferrarille samasta maasta, samalla se voisi kiillottaa nuhruista menneisyyttään F1:ssä (Modena Team). :rolleyes:
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Audinkin mieltää ehkä enemmänkin rallipoluilta urheilu/vakioautoihin sopivaksi.
Vaikka Audi onkin 2000-luvun ehdoton ykkönen Proto-kilpureissa sekä pitää tiukkaa vääntöä DTM:ssä yhdessä Mursun kanssa, että onhan niillä sitä ratakilpailumainettakin...
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Mielestäni se, että upouuden superauton saa käsiinsä vuoden tai kahden päästä kaupantekohetkestä ei ole ollenkaan liian pitkä aika. Sen sijaan en pidä siedettävänä joidenkin tavallisten automerkkien tapaa odotuttaa asiakasta jopa yli puoli vuotta ennen kuin tilattu auto on valmis luovutettavaksi asiakkaalle (audi).

Spykerin F1-talliprojektin ei kai ollut tarkoituskaan onnistua vaan tavoite oli kasvattaa hetken tallin arvoa ja myydä sitten. Se venäläinen liikemies joka omisti Midlandin siinä onnistui, mutta Spykerillä tämä ei tainnut mennä ihan nappiin.
 

Suggestiivi

Kusihousunörtti
Liittynyt
4.10.2009
Viestit
1050
Spykerin F1-talliprojektin ei kai ollut tarkoituskaan onnistua vaan tavoite oli kasvattaa hetken tallin arvoa ja myydä sitten. Se venäläinen liikemies joka omisti Midlandin siinä onnistui, mutta Spykerillä tämä ei tainnut mennä ihan nappiin.
Tulisivatkin takaisin nimellä Saab F1 Racing Team :D.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
B&H Jordan ja isotissiset varikkotytöt takaisin.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Sen sijaan en pidä siedettävänä joidenkin tavallisten automerkkien tapaa odotuttaa asiakasta jopa yli puoli vuotta ennen kuin tilattu auto on valmis luovutettavaksi asiakkaalle (audi).
Tai kolme kuukautta että saa yhdellä lisävarusteella kuorrutetun Skoda Fabian KOLMEN kuukauden kuluttua...:nope:

B&H Jordan ja isotissiset varikkotytöt takaisin.
:thumbup:
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
JES!
Lada tulee formuloihin

4.3.2010 13:00
A A

STT

Pariisi. Lada tulee formuloihin. Renaultin formula 1 -talli vahvisti torstaina, että se ryhtyy yhteistyöhön venäläisen autonvalmistajan Ladan kanssa.

Lada näkyy Renaultin F1-auton kyljessä alkavalla kaudella. Ennen kaikkea Ladan merkit esiintyvät tallin venäläisen kuljettajan Vitali Petrovin varusteissa ja ajohaalarissa.

Sopimus solmittiin maaliskuun alussa. Venäjän pääministeri Vladimir Putin huomioi tapahtuneen julkisuudessa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18371
Arrows tulee ensimmäisenä mieleen.
Arrowsin poistuminen oli yhtä surullista kuin Prostinkin poistuminen aikoinaan. Muistan vielä hyvin kun Arrowsin ostaja ehdokkaina oli niin Pollock kuin Mateschitz mutta eipä tiimiä loppujen lopuksi kukaan ostanut, vaikka ajoihin Super Aguri jälkeen päin vanhalla Arrowsilla ja heidän ex työntekijöitäkin tiimissä oli. Tavallaan joidenkin mielestä Prinssi Malik seloitti Arrowsin ilman häntä ehkä talli olisi vielä tänäpäivänäkin.

Alain Prost oli tavallan Walkinshawin tyhmempi nero, kun hänen tiimiään yritti ostaa niin Dinizin perhe kuin prinssi Al Waleed perheineen mutta hän halusi yrittää pelastaa itse tallinsa, vaikka Diniz tai Waleed olisivat vapaaehtoisesti halunneet pelastaa hänen tallinsa pulasta.
 

Infernus

Well-known member
Liittynyt
29.8.2009
Viestit
114
Olisi kiva nähdä vielä joskus Arrowsin ja Minardin kilpailevan vielä F1:ssä...

Ei mitään tämmösiä Force Indioita tai Hispanioita. :nope:
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1405
Sijainti
Home
Toyotan näkisin mielellään ruodussa, ja vähän vanhemmista Jordanin, Arrowsin ja BAR:in.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Ligier, Arrows, Honda, Minardi ja Jordan. Tyrrellin, Marchin ja Brabhamin paluun ottaisin myös vastaan ilolla.

Halpoja kopioita en tosin halua enää ainuttakaan yhdestäkään legendaarisesta tallista. Comebackin tehnyt "Lotus"/1Malaysia F1 Team riittää.
 

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Eipä tuo tallin nimi taida olla muuta kuin maksajasta kiinni, joten suht samantekeää minusta, mitä merkkiä siellä edustustilaisuuksissa hoetaan. Ei paljoa jaksa brändit kiinnostaa.
 
Ylös