Mitä tallia/valmistajaa kaipaat F1:n

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Olisiko hivenen tyylikäs kesäauto tuollainen!

Aurinkoisena päivänä maaseudulla jollain mutkaisella asvalttitiellä... :cool:
 

JJ-SS

Well-known member
Liittynyt
15.9.2010
Viestit
57
Volkkari tai Porshe ja lisätoivonuksena olisi, että ne pystyisivät rakentamaan vähintään(kin) keskikastin kaluston.

Jaguar, Jordan, Minardi ja Arrows olivat toki myös mielenkiintoisia valmistajia, mutta kyllähän se oli aikamoista rämpimistä kaikilla näillä niiden loppuvaiheissa.
Niitä en kuitenkaan kaipaa takaisin F1:iin.

Kaikkein eniten jäi nyt ehkä kalvamaan BMW:n, Tojon ja Hondan lähtö vuoden sisään eli joku näistä saisi vielä tehdä comebackin.

Mieluusti näkisin myös monen sadan muun F1-fanin lisäksi uuden valmistajan joka pystyisi ajoittain sekoittamaan ''tuttujen'' valmistajien mestaruustaistoja. (kuin niitä ei jo olisi :rolleyes:)
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Jaguar, Jordan, Minardi ja Arrows olivat toki myös mielenkiintoisia valmistajia, mutta kyllähän se oli aikamoista rämpimistä kaikilla näillä niiden loppuvaiheissa.
Arrowsia lukuun ottamattahan nämä tiimit ovat edelleen mukana. Stewart (Jaguar) on nykyisin nimeltään Red Bull Racing, Jordan (MF1, Spyker) on Force India ja Minardi Scuderia Toro Rosso.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Arrowsia lukuun ottamattahan nämä tiimit ovat edelleen mukana. Stewart (Jaguar) on nykyisin nimeltään Red Bull Racing, Jordan (MF1, Spyker) on Force India ja Minardi Scuderia Toro Rosso.
Jos talleja tarkastelee tällä tavalla, näyttää lähtijöiden lista tosiaan melko erilaiselta. Jos Arrowsin tiloista toimiva Formtech tosiaan tulisi HRT:n taustalle, olisivat 2000-luvun ainoat tosiasialliset lähtijät Toyota ja Prost.
 

Capello

Well-known member
Liittynyt
25.8.2010
Viestit
352
BMW Sauber entisessä muodossaan, Toyota ja Arrows. Ei tuu muita näin äkkiseltään mieleen.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Ensinnäkin kuten olen Lotuksen tapauksesta sanonut, en halua ex-tallinimien paluuta ilman entisen tallin avainhenkilöiden tukea. Ilman heidän tukea uusi talli pyrkisi vain ratsastamaan vanhan tallin imagolla, kun taas avainhenkilöiden tukemana talli olisi entisen tallin seuraaja. Joka tapuksessa seuraavat tallit/automerkit haluaisin nähdä:

VAG: Kuplan omistajana VW on läheinen merkki minulle joten olisi hienoa nähdä VW F1:ssä. Täytyy muistaa, että vuodenvaihteen tienoilla VW:n F1:een osallistumista kommentoinut Hans-Joachim Stuch on nimenomaan VW:n eikä VAG:n palveluksessa, joten olisiko siis VW se merkki jota VW käyttäisi F1:ssä. Toki Porsche, Lambo tai Audi olisivat parempia nimiä F1-tallille, mutta Stuck puhui ainoastaan moottorinvalmistajana toimimisesta. Omasta mielestäni VW voisi omalla brändillään toimia aivan hyvin moottorintoimittajana, aivan kuten '03 Jordan käytti Fordiksi nimettyjä Cossuja, kun taas Jaguareissa ei ollut Ford-brändäystä. Lamboa pidän aika epätodennäköisenä merkkinä, koska riski toiselle Italian ylpeydelle Ferrarille häviämiselle on liian suuri. Porsche olisi Saksan superautoylpeys, kun taas Audi olisi Mersun kilpailija, ja sekä Porsche ja Audi siten houkuttelevia.

Honda: Perushenkilöautomerkeistä ehkäpä se, jonka eniten yhdistän F1:een. Heillä on pitkät moottoriurheiluperinteet. Japanilaismerkeistä kaipaan nimenomaan Hondaa mutten niinkään Toyotaa takaisin.

BMW: Varsinkin jos Mersun lisäksi Audi olisi F1:ssä niin silloin myös BMW:n haluaisin nähdä. Silloin F1:ssä olisi Saksan autoteollisuuden kolme ylpeyttä.

Ford: Ford toisi jenkkiväriä sarjaan. Perinteitä F1:ssä, tosin Cosworthin kautta.

Jaguar tai Aston Martin: Brittiläisiä superautomerkkejä ois kiva nähdä kans.

Jordan tai Minardi: Nämä yksityistallit olisi kiva saada takaisin, mutta mielipiteeni on se, että ainoastaan, jos tallin perustaja tukee ajatusta.

Joka tapauksessa, autotehtaat poislukien, toivon että uudet tallit ovat nimiään myöten uusia.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Ford: Ford toisi jenkkiväriä sarjaan. Perinteitä F1:ssä, tosin Cosworthin kautta.
Miten mulle on muodostunut mieleen kuva Fordista nimenomaan brittimerkkinä?

Tosin ne Fordin Euroopassa myydyt autot ei ainakaan hirveästi tätä jenkki-imagoa nostata... :rolleyes: Ford Ka. :D Ford Focus :D Brittiläisempiä autoja saa etsiä...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Miten mulle on muodostunut mieleen kuva Fordista nimenomaan brittimerkkinä?
Paha sanoa. Amerikkalaispuljuhan se on, ja Euroopan Ford (jonka autot on tosiaan tehty näille markkinoille) pitää majaansa Saksassa.

Fordin edellinen F1:n valloitus (Jaguarin kautta) meni niin hyvin, että konsernin johdossa asti ihmeteltiin, kuka on Eddie Irvine ja miksi hän on konsernin kolmanneksi parhaiten palkattu työntekijä.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ford perusti Euroopan osaston Saksaan Kölniin 1925:
http://www.ford.de/UeberFord
Britannian Ford taitaa silti olla vanhempi. Nykyinen Euroopan Ford yhdistettiin noista Saksan ja Britannian osastoista 60-luvun lopulla. Päämaja on Saksassa, mutta syy siihen, miksi moni(?) mieltää Euroopan Fordin enemmin brittiläiseksi kuin saksalaiseksi, lienee siinä, että Britannian Fordilla oli kaiketi huomattavasti enemmän omia malleja ennen tuota yhdistämistä. Saksan Fordin aikaansaannosta ei taida olla mikään muu merkittävä malli kuin Taunus, jonka moni soisi jääneen keksimättä.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Fordin edellinen F1:n valloitus (Jaguarin kautta) meni niin hyvin, että konsernin johdossa asti ihmeteltiin, kuka on Eddie Irvine ja miksi hän on konsernin kolmanneksi parhaiten palkattu työntekijä.
:D Päivän naurut. Toiset vielä jos on totta.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6703
Sijainti
Täällähä mä
Hondaa ei kiitos takaisin F1:siin , Hondan valtti on ollut kovaa kiertävät vaparikoneet , joten nelisylkkainen turbokone veisi kovasti Hondan imagoa alaspäin (ehkä) . Toivon kuitenkin , että tulevalla turboajalla nähdään moottorivalmistajia , mitkä ovat kunnostautuneet muutenkin ahtamalla pienehköjä koneita.
Näemmä edit ei tullut perille noh yritys uusiksi :Edit ja juu tiedän , että honda on turbokoneita ennenkin väsäillyt , mutta näinä downsizing aikoina olisi kiva jos pitäisivät periaatteessa perinteen vaparikoneissa niin F1 kuin hlö auto puolella.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös