Mitä tehdä ampiaispesälle?

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
HAHAAA! Kyl imurit aina tepsii! :D :D :thumbup:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tossa aamulla alkoi kuhina ulko-ovella olla jo sitä luokkaa, että ulos oli pakko mennä terassin ovesta.

Tosta Raidista eilen illalla kyselin kunnan...ööhh..no semmoselta akalta, mikä lie terveystarkastaja tms. jonka tunnen ulkonäöltä, tuli sattumalta kylillä vastaan ja hän sanoi että Raidia ei ole syytä mennä ruiskimaan tollasiin pesiin. Siinä vaiheessa kun pesän asukit huomaavat asian, ne saattavat hyökätä koko pesän voimin suihkuttelijan kimppuun ja siinä saattaa olla jopa hengenlähtö lähellä.
Kertoi että pölynimuri on hyvä konsti ja käyttäneensä sitä itse usein menestyksekkäästi omassa kodissaan.
Niinpä tein sitten hänen ohjeensa mukaan tänä aamuna. Vajaa tunti siinä meni aikaa ja nyt näyttää kuhina asettuneen aivan täysin. Pölypussi oli muuten tyhjä kun aloitin, se vetää joku 4-5 litraa ja lähes täysi kun lopetin. Siitä päätellen siellä seinän sisällä ei olekaan mikään ihan vaatimattoman kokoinen pesä.
Vähän arvellutti ottaa se pölypussi pois paikaltaan...nehän ois voinu hyökätä sieltä kimppuun, mutta ihan hiljasia olivat. Liekö kuolleet vai tajuttomina. Sitten vaan pölypussin sulkuläppä kiinni ja pussi roskiin.
Loistavaa! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Runar ja Kyllikki sanoi:
Vähän arvellutti ottaa se pölypussi pois paikaltaan...nehän ois voinu hyökätä sieltä kimppuun, mutta ihan hiljasia olivat. Liekö kuolleet vai tajuttomina. Sitten vaan pölypussin sulkuläppä kiinni ja pussi roskiin.
Seuraava roskiksella asioiva saakin sitten miellyttävän vastaanoton, kun porukka puskee ulos pussista. :eek:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Olga sanoi:
Seuraava roskiksella asioiva saakin sitten miellyttävän vastaanoton, kun porukka puskee ulos pussista. :eek:
Ei kun ne on siis vasta mun omassa roskiksessa. Eli (sellasella läpällä suljettava) pölypussi on muovipussissa mun keittiön kaapin roskiksessa. En viittinyt ottaa sitä riskiä että ne virkoaa sieltä ja pussi mahdolisesti repeää taloyhtiön roskiksessa, jolloin seurauksena minimissäänkin on se, että ne palaavat takaisin pesäänsä.
Mä vien sen pölypussin vasta sitten taloyhtiön roskikseen kun on varma että ötökät on kuolleet.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Eikös palokuntakin jeesaile tommosten ongelmien kanssa? Kannattais ainakin kysäistä?
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Eikös palokuntakin jeesaile tommosten ongelmien kanssa? Kannattais ainakin kysäistä?
Voi ollakin, en tiedä. Mun onkelma on jo hoitettu. Siemensin julma imuri iski teurastaen koko ampiaisyhteiskunnan. :(
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ei kun ne on siis vasta mun omassa roskiksessa. Eli (sellasella läpällä suljettava) pölypussi on muovipussissa mun keittiön kaapin roskiksessa. En viittinyt ottaa sitä riskiä että ne virkoaa sieltä ja pussi mahdolisesti repeää taloyhtiön roskiksessa, jolloin seurauksena minimissäänkin on se, että ne palaavat takaisin pesäänsä.
Mä vien sen pölypussin vasta sitten taloyhtiön roskikseen kun on varma että ötökät on kuolleet.
Oisit vienyt sen pesän höpöttäjän roskikseen. Varmistanut vain ensin että pimpparit ovat vain pökränneet. ;)
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Jacques sanoi:
Oisit vienyt sen pesän höpöttäjän roskikseen. Varmistanut vain ensin että pimpparit ovat vain pökränneet. ;)
Ja nyt vasta sä sanot. :mad: Tuo ois ollu loistava idea!! Rupattelijalla ois ollu muutakin ohjelmaa hetken aikaa, kuin kiusata viattomia kanssaihmisiä höpötyksillään. :D
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
markoj sanoi:
Miltähän ampiaiset maistuis?
2 cl vodka
2 cl banaanilikööri
ginger ale

Valmistustapa: rakennetaan
Lasi: collins
Koristeet: appelsiinin siivu ja punainen kirsikka
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
AJ sanoi:
2 cl vodka
2 cl banaanilikööri
ginger ale

Valmistustapa: rakennetaan
Lasi: collins
Koristeet: appelsiinin siivu ja punainen kirsikka
Miten toi rakentaminen toimii? Riittääkö Leatherman, vai tarvitaanko työkalupakkia ja työhaalareita?
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
kouvotsvoni sanoi:
Miten toi rakentaminen toimii? Riittääkö Leatherman, vai tarvitaanko työkalupakkia ja työhaalareita?

Vasara, alasin, ahjo ja hienosäätöleka. Haalarit vapaaehtoiset. Pakkia en suosittele.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17752
Sijainti
East of Eden
Tuo imurijuttu oli mulle kyllä aika uutta. Ampiaiset on kyllä aika sitkeitä epeleitä ja vaikka olisivat jopa vuorokauden pökerryksissä niin saattavat virota ja sitten ne vasta vihaisia ovatkin, on pahoja kokemuksia niistä.
 
Ylös