Mitkä ovat rakennuksia joiden palaessa "itkisit"

Näiden takia itkisin

• Helsingin tuomiokirkko

Äänet: 12 27,9%
  • Turun tuomiokirkko

Äänet: 10 23,3%
  • Suomenlinna (yleisesti)

Äänet: 11 25,6%
  • Senaatintorin ympäristö

• Finlandia-talo

Äänet: 9 20,9%
  • Stora Enson pääkonttori

Äänet: 8 18,6%
  • Presidentin linna

• Helsingin Rautatieasema

• Eduskuntatalo

Äänet: 9 20,9%
  • Turunlinna

• Olavinlinna

• Hämeen linna

• Porvoon tuomiokirkko

Äänet: 12 27,9%
  • Ateneum

Äänet: 8 18,6%
  • Joku muu, mikä

Äänet: 28 65,1%

• Äänestäjiä yhteensä
    43

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Kyllä mä saattaisin vähän järkyttyä, jos joku onnistuis tuikkaamaan Olkiluodon tai Loviisan ydinvoimalan tuleen.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Vanhempien kotitalo jos palais niin voisin itkeä tirauttaa. Vaikka tiedänkin, että se on täysin vakuutettu ja että tilalle voitaisiin rakentaa uusi, täysin samanlainen....se olisi vain uusi eikä se enää se suvussa kulkenut talo.

Mutta en usko, että mikään muu rakennus aiheuttaisi silmäkulman kostumista. Tuskin edes tämän oman kotitalon palaminen. vakuutettuhan tämä on ja tavara ei koskaan ole ollut mulle niin tärkeää.
Vähän sama juttu kuin että kalliinkaan puhelimen kadotessa ei mua ole koskaan vituttanut kunnolla asiassa mikään muu kuin ne puhelinnumerot jotka katosivat puhelimen mukana.

Eri asia sitten noiss tulipaloissa on tosiaan jos ihmisiä kuolisi mukana. Silloin tilannekohtaisesti saattais jokunen tippa tirahtaa....riippuen niiden ihmisten merkityksestä mulle tai muusta asiaan liittyvästä tunteita herättävästä aspektista.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tuskin edes tämän oman kotitalon palaminen. vakuutettuhan tämä on ja tavara ei koskaan ole ollut mulle niin tärkeää.
Kyllä siinä oman kodin palaessa varmasti tuhoutuisi ns. korvaamattomia tavaroita, valokuvia, erilaisia muistoja lapsilta, ystäviltä tai maatkoilta. Eihän sellaisten olemassaoloa välttämättä huomaa, mutta sitten kun puuttuu niin ketuttaa vaikkei eses katsoisi härpäkettä kuin kerran vuodessa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jps sanoi:
Kyllä siinä oman kodin palaessa varmasti tuhoutuisi ns. korvaamattomia tavaroita, valokuvia, erilaisia muistoja lapsilta, ystäviltä tai maatkoilta. Eihän sellaisten olemassaoloa välttämättä huomaa, mutta sitten kun puuttuu niin ketuttaa vaikkei eses katsoisi härpäkettä kuin kerran vuodessa.
Juuri näin.

Lisäksi tohon tulee melkosella varmuudella semmonen kevyehkö shokkireaktiokin. Mä tai joku mun perheenjäsenhän olisin voinnu olla vaikka siellä sisällä...

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
OoPee sanoi:
Juuri näin.

Lisäksi tohon tulee melkosella varmuudella semmonen kevyehkö shokkireaktiokin. Mä tai joku mun perheenjäsenhän olisin voinnu olla vaikka siellä sisällä...
Jos vaikka olis reissussa ollu koko perheen kanssa ja kotiin palatessa huomaisi talon palaneen, niin voisi siinä hiukkasen harmitella, ennenkuin reippaana tuumais, kyllähän noita taloja tässä maassa riittää. Iloinen voi olla myös talon palamisen työllistävistä vaikutuksista rakentamiseen, huonekalutehtaille yms, tuohan se taas pikkusysäyksen kansantalouden kasvulle.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
jps sanoi:
Sellaset moon hukannut lukemattomissa muutoissa ja eri paikoissa asuminen seurauksen aikoja sitten muutenkin :(

Zetor

Traktormiäs
Sijainti
Walko-Wenäjä
Oma koti tietysti ykkösenä seuraavina tulevat läheisten ja ystävien... muista en osaa varmasti sanoa, enkä halua myös ruveta testaamaan.

NotShee

?aotuo ätiM
Sijainti
Lund, Skåne
Kivitalo, tuo Suomen ylpeys, jossa 40 innokasta matemaattisesti suuntautunutta Suomen toivoa suorittaa opintojaan 12 tuntia päivässä 12 päivänä 2 viikossa. Onneksi kivitalot harvemmin palavat. :thumbup:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Semmonen rakennus jossa kuolis ihmisiä palon takia.

Tai sitten omaisten koti.

Tai riippuu tilanteesta, ei välttämättä itketä. Voipi enämpi vituttaa tai harmittaa semmonen. :mad_old:

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Kotitalon palaessa tulisi kyynel.

Asiasta toiseen, joku saisi polttaa Kuopion Anttilan. Tosin se betonihirviö ei taida helpolla syttyä. :thumbfh:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Banaani sanoi:
Asiasta toiseen, joku saisi polttaa Kuopion Anttilan. Tosin se betonihirviö ei taida helpolla syttyä. :thumbfh:
:D Meinasin pistää saman, mutta ajattelin säästää tän toikin hassuttelulta. :ahem:

Mutta nyt kun vauhtiin päästiin, niin Alavan kirkon vai pitäiskö sanoa Alavan PIRUNTORJUNTABUNKKERIN vois tuikata kanssa roihuihin. :eek:

NeitiP

Well-known member
Sijainti
Oulu-city
Jacques sanoi:
sama.. jos ei tule henkilövahinkoja, niin samantekevää sinänsä sellaiselle jolle palanut rakennus ei vaikuttanut esim. ansiotuloihin tms..

Vastasin joku muu, mikä. Ja kyllähän se ois koti, työpaikka, vanhempien koti sektorilla.
Sama sama.

NotShee

?aotuo ätiM
Sijainti
Lund, Skåne
Moe Szyslak sanoi:
:D Meinasin pistää saman, mutta ajattelin säästää tän toikin hassuttelulta. :ahem:

Mutta nyt kun vauhtiin päästiin, niin Alavan kirkon vai pitäiskö sanoa Alavan PIRUNTORJUNTABUNKKERIN vois tuikata kanssa roihuihin. :eek:
MINUSTA taas tuntuu, että RIIHIMÄELLÄ voisi polttaa jotain. :rolleyes:

Zetor

Traktormiäs
Sijainti
Walko-Wenäjä
Moe Szyslak sanoi:
:Mutta nyt kun vauhtiin päästiin, niin Alavan kirkon vai pitäiskö sanoa Alavan PIRUNTORJUNTABUNKKERIN vois tuikata kanssa roihuihin. :eek:
Tämä tontin sais vissiin Hampurista 1€ hintaan... ehtona vain, että toi pieni bunkeri pitäisi ostajan myös purkaa. :)

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Zetor sanoi:
Tämä tontin sais vissiin Hampurista 1€ hintaan... ehtona vain, että toi pieni bunkeri pitäisi ostajan myös purkaa. :)

Onko tolle purkamiselle joku aikaraja? Vois vaikka ostaakin. Kun Toisessa Maailmassa ei ole aikaa, niin se raja ei koskaan ylity. Toisaalta ei täällä ole rahaakaan, joten ei voi paljon mitään ostella.