Mitkä radat haluaisit joskus nähdä formuloissa?

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Lacuna on liian lyhyt ykkösille.Kierros kestäisi varmaan 55 sekunttia ja milloin viimeksi näin lyhyt rata on ollut F1:ssä? Road American haluaisin nähdä,mutta paikka raiskattaisiin jos F1:set sinne tulisi,koska paskahousut ei uskaltaisi ajaa puiden välissä.Twin Ring Motegi Road Course Ois kans kiva.

 

utobictune

Member
Liittynyt
3.8.2010
Viestit
7
Sijainti
Rauma
Lacuna ja mosport, jotenki vinksahtanut näihin lyhyisiin korkeuseroja sisältäviin ratoihin. Olis siin tilannetta kun kapea ja lyhyt rata täynnä autoja. Modernisoitu keimola, enkä nyt tarkoita asuinalueen pohjakaava rataa ois siisti...
 

Sinäputki

Troll
Liittynyt
13.7.2010
Viestit
4216
Sijainti
Trollhättan
Lacuna on liian lyhyt ykkösille.Kierros kestäisi varmaan 55 sekunttia ja milloin viimeksi näin lyhyt rata on ollut F1:ssä?
Tyhmää, että FIA ei salli kovin suuria vaihteluita ratakierroksen pituudessa. Vaihteen vuoksi olisi joskus kiva nähdä jotain 40 sekuntin tai kolmen minuutin kierroksia.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Zandvoort, Ahvenisto ja Goodwood.


Tälle peukkua.

A1-ringin paluuta on kai aivan turha toivoa, muistelisin että rata on nykysellään lähes hylätty.

edit: pari linkkiä

http://img507.imageshack.us/i/742db041231a1ring0021nv6.jpg/

http://fc06.deviantart.net/fs26/f/2008/042/f/6/A1_Ring___traces_of_death_by_sevenpix.jpg


Toisaalta onhan siellä Itävallassa yks lajin mahtimies joka omistaa kaks tallia ja kenellä varmasti on pätäkkää laittaa raha kuntoon, mutta hän ei taida olla kiinnostunut asiasta.

http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=376006
 
Viimeksi muokattu:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Toisaalta onhan siellä Itävallassa yks lajin mahtimies joka omistaa kaks tallia ja kenellä varmasti on pätäkkää laittaa raha kuntoon, mutta hän ei taida olla kiinnostunut asiasta.
Rataahan se siellä laittaa kuntoon, mutta vain DTM tasoiseksi eikä F1...
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Harrastelin vähän itseruoskintaa, ja kattelin kuvia Potrero de los Funesiksesta:







Tuonne formulat vaan kiipeämään. :eek!:
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Tuo Potrero on kyllä melko uskomaton oikku ja etenkin uudeksi radaksi. Kuvat yllä taitaa olla vuosilta 2008/2009, viime vuoden GT1-kisassa ympäristö ei ollut enää yhtä karu ja oli huomattavasti enemmän katuratafiilistä kun oli rakennettu lomahömppää oheen (lomakohdehan tuo oli jo vissiin ennestään). GT1 Worldiä nopeampaa ja suurempaa sinne tuskin koskaan on menossa tai mahtumassa.

Parissa kohtaa ei taida olla kovin pitkä matka järveen, joskin betonia taitaa olla sen verran ettei se nyt oikeasti olisi mahdollista (onneksi tai ainakaan ilman jotain absurdia lentoon lähtöä).

 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Viimeksi muokattu:

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
Ehdottomasti A1-Ring vai mikälieneen RBRing onkaan nykyään.
Niin komiat puitteet, mukavasti korkeuseroja ja miettikää niitä ohitusmahdollisuuksia, joita syntyis nyt mukavasti näillä uusilla säännöillä!
Ei mitään ihan mitään Fujin suoria löydy, mutta ainakin kaks kohtuullisen sopivaa loikutus-paikkaa.

Ihan mielenkiinnosta haluisin nähdä myös Hermanos Rodriguesin takasin kalenterissa. Hieman modernisoituna, mutta kuitenkin perusluonne radasta pysyisi ennallaan.

Imolan kanssa haluaisin takaisin kalenteriin, tosin Tamburellon saisivat muuttaa takaisin täysillä ajettavaksi, laittasivat muutaman SAFER-vallin niin ei pääsisi kamalasti tuhoa tulemaan. Taatusti on turvallisempi rojauttaa tohon valliin kun raakaan betoniin. Ainut ongelma tosin on pääsuoran/päämutkan ahtaus... Reunavalleja pitäis siirtää vähintään vähän kauemmas radasta.

Valencia out, A1-Ring in
Istanbul Park out, Hermanos in
Imola voisi vaikka vuorotella Hungaroringin kanssa.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Imolan kanssa haluaisin takaisin kalenteriin, tosin Tamburellon saisivat muuttaa takaisin täysillä ajettavaksi, laittasivat muutaman SAFER-vallin niin ei pääsisi kamalasti tuhoa tulemaan. Taatusti on turvallisempi rojauttaa tohon valliin kun raakaan betoniin.
Minun tietääkseni sinne laitettiin sellaiset uusimman modernisoinnin yhteydessä.

Reunavalleja pitäis siirtää vähintään vähän kauemmas radasta.
Näin olisi todennäköisesti 94 tehty, jos se olisi ollut mahdollista, mutta kun ei ole, sillä siellä ei ole mahdollisuutta siirtää valleja kun siellä on joki heti radan ulkopuolella.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tyhmää, että FIA ei salli kovin suuria vaihteluita ratakierroksen pituudessa. Vaihteen vuoksi olisi joskus kiva nähdä jotain 40 sekuntin tai kolmen minuutin kierroksia.
Vastataanpa tähän vanhaan.

40 sekunnin kierros varmaankin miellyttäisi paikanpäällä olevia katsojia, tarkoittaisihan se sitä, että autot huristaisivat ohi luultavasti enemmän kuin sata kertaa kisan aikana. 24 kilpailijaa tasaisestikin ripoteltuna tarkoittaisi autoa aina 1,6 sekunnin välein. Käytännössä siis kaikki ajaisivat koko ajan ruuhkassa.
 
Ylös