Motorsportforumin (tai autosportin?) foorumilla oli maininta että M-sport ei saa avata tuota moottoria eikä tutkia, tästä tulisi seuraava 5 min rankku. Eli saa nähdä, en tiedä onko tuollaista sääntöä sitten oikeasti?
Sitä moottoria ei voi käyttää enää tällä kaudella eli kyllä kai sen purkaa saa. Kun on sallittua käyttää kahta moottoria/kausi niin Tänakilla on vaan yksi jäljellä... Jos ottavat kolmannen moottorin niin sitten tulee käsittääkseni taas 5min rankku
E. Lisäystä...
Tuossa se sääntökohta:
"In the case of engine failure between scrutineering and TC0 it is permitted to replace the engine but a 5-minute penalty will be applied. In this case, the original engine may not be used any further during the season "
Tässä taas siitä mistä tuolla on ollut varmaankin puhe. Eli jos sinetin rikkoo, tai käyttää enemmän kuin kaksi moottoria, seuraa 5min rankku. Mutta tämä ei siis toteudu Tänakin kohdalla enää kun tuota alkuperäistä moottoria ei kuitenkaan voi käyttää...
"If a Manufacturer has used the engines given in Art 17.1.1 and the seals are found to be destroyed without the written approval of the FIA Technical Delegate, a 5-minute penalty will be imposed by the Stewards at the next rally. "
Ja mikäli kilpailija ei pysty suorittamaan jossain kisassa power stagea, voidaan yksi ylimääräinen moottori ottaa käyttöön ilman rangaistusta, mutta sitäkään alkuperäistä moottoria ei enää sen kauden aikana voi käyttää. Eli ihan max määrä on 3 moottoria/kausi jos joku ralli jää kesken...