MM-rallikausi 2024

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3565
Motorsportforumin (tai autosportin?) foorumilla oli maininta että M-sport ei saa avata tuota moottoria eikä tutkia, tästä tulisi seuraava 5 min rankku. Eli saa nähdä, en tiedä onko tuollaista sääntöä sitten oikeasti?
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3264
Sijainti
JKL
Motorsportforumin (tai autosportin?) foorumilla oli maininta että M-sport ei saa avata tuota moottoria eikä tutkia, tästä tulisi seuraava 5 min rankku. Eli saa nähdä, en tiedä onko tuollaista sääntöä sitten oikeasti?
Sitä moottoria ei voi käyttää enää tällä kaudella eli kyllä kai sen purkaa saa. Kun on sallittua käyttää kahta moottoria/kausi niin Tänakilla on vaan yksi jäljellä... Jos ottavat kolmannen moottorin niin sitten tulee käsittääkseni taas 5min rankku

E. Lisäystä...

Tuossa se sääntökohta:
"In the case of engine failure between scrutineering and TC0 it is permitted to replace the engine but a 5-minute penalty will be applied. In this case, the original engine may not be used any further during the season "

Tässä taas siitä mistä tuolla on ollut varmaankin puhe. Eli jos sinetin rikkoo, tai käyttää enemmän kuin kaksi moottoria, seuraa 5min rankku. Mutta tämä ei siis toteudu Tänakin kohdalla enää kun tuota alkuperäistä moottoria ei kuitenkaan voi käyttää...

"If a Manufacturer has used the engines given in Art 17.1.1 and the seals are found to be destroyed without the written approval of the FIA Technical Delegate, a 5-minute penalty will be imposed by the Stewards at the next rally. "

Ja mikäli kilpailija ei pysty suorittamaan jossain kisassa power stagea, voidaan yksi ylimääräinen moottori ottaa käyttöön ilman rangaistusta, mutta sitäkään alkuperäistä moottoria ei enää sen kauden aikana voi käyttää. Eli ihan max määrä on 3 moottoria/kausi jos joku ralli jää kesken...
 
Viimeksi muokattu:

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3565
Joo kiitoksia tarkennuksesta :)

En ennen tätä viikonloppua edes tiennyt että tuolla on "kahden moottorin sääntöäkään".
 

Googol

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
981
Pitäiskö tuosta tulkita, että kisakeskus on taas Gapissa?
 

AWD

Well-known member
Liittynyt
4.10.2011
Viestit
98
On kyllä aikamoiset siirtymät torstaina ja sunnuntaina. Lähtö Monacosta ja ek1 Sisteron, 180km siirtymä. Sunnuntaina sit 130km siirtymä powerille. Muuten näyttäis olevan kaivettu vuosien takaa pätkiä ja suuntia käännetty, että sikäli ihan mielenkiintoinen reitti.

Pitäiskö tuosta tulkita, että kisakeskus on taas Gapissa?
On Gapissa, tästä oli joskus aikaisemmin jo uutisia.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2380
Kukaan ei enää muista Mikkelsenin viime kaudesta kuin sen Kreikan yleisöpätkän…dominoi miten tahtoi ja vain tuo virhe sekä kaksi moottoririkkoa vei mestaruuden. Lindholm ei sitä ajamalla saanut. Pajarikin voisi ruveta jo vähän säväyttämään, varmoja kilsoja on kerätty nyt jo vuosi.
Juuri näin! Vauhtia on monella kilpaveljellä varmasti samalle tasolle asti kuin Mikkelsenillä, mutta kun tielläkin pitäisi pysyä koko rallin ajan. Mikkelsenillä on kokemuksen kautta sekä vauhti että varmuus. Muilla tätä komboa ei vielä ole wrc2-luokassa samalla tasolla.

Varma pisteiden kerääjähän tuo olisi pääluokassa muutaman muun sijaan.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14907
Sijainti
Tampereen lenkki
On kyllä aikamoiset siirtymät torstaina ja sunnuntaina. Lähtö Monacosta ja ek1 Sisteron, 180km siirtymä.
Jos halutaan lähteä ja lopettaa Monacoon, ja ajaa lumella, pitää ajaa siirtymiä. Nyt sentään ilmeisesti vika yötauko on Gapissa.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1420
Sijainti
Porvoo
Jos halutaan lähteä ja lopettaa Monacoon, ja ajaa lumella, pitää ajaa siirtymiä. Nyt sentään ilmeisesti vika yötauko on Gapissa.
On Gapissa. Myös pätkät ajetaan sunnuntaina pitkälti ”siirtymänä” kohti Monacoa. Siksi ei ole tuplapätkiäkään.
 

Derrec

Active member
Liittynyt
26.9.2013
Viestit
26
On Gapissa. Myös pätkät ajetaan sunnuntaina pitkälti ”siirtymänä” kohti Monacoa. Siksi ei ole tuplapätkiäkään.
Aikataulu näyttäisi olevan suopea sille, että su ehtisi katsomaan aamun ekalle ja siitä vielä powerille, mutta onkohan se siirtymät huomioiden mahdollista?
 

Vepe

Well-known member
Liittynyt
17.6.2011
Viestit
361
Sijainti
Vantaa
Aikataulu näyttäisi olevan suopea sille, että su ehtisi katsomaan aamun ekalle ja siitä vielä powerille, mutta onkohan se siirtymät huomioiden mahdollista?
Ei mitään toivoa, vie kesäkelissä ilman liikennettä sen kolme tuntia.
 

Derrec

Active member
Liittynyt
26.9.2013
Viestit
26
Joo Monteen ei kannata lähteä spectatorproona juoksemaan kärjen perässä vaan enemmän elämysmatkailemaan yhdelle pätkälle per päivä.
Joo kaksi kertaa siellä on oltu, hyvin on pystynyt Gapin alueen pätkillä vaihtamaan. Väliteitä siellä vaan on vuorille valitettavan vähän. Haasteellisin on ollut molempina vuosina aina toi su. To on yleensä kauempana, mutta kahdesta ehtii vaan toiselle ni sikäli helppo.
 
Ylös