petrolhead
heh , petrolhead
Kierrosennätys A1 GP- autolla on 1:19, keskinopeus 178 km/h.Kyllä tuo uudistuksia tarvitseekin ykkösiä varten. Tuollaisenaan se olisi Unkarin kaltainen hidas syherö.
Kierrosennätys A1 GP- autolla on 1:19, keskinopeus 178 km/h.Kyllä tuo uudistuksia tarvitseekin ykkösiä varten. Tuollaisenaan se olisi Unkarin kaltainen hidas syherö.
Minäkin vähän ihmettelin, että miksi se "takalenkki", joka käytännössä rakennettiin neitseelliselle maalle piti tehdä niin mutkittelevaksi. Olisivat tehneet kunnolla suoraa, niin peesaaminen ja rinnalle tulo olisivat olleet mahdollisia. Hassua kyllä, se ohituspaikaksi uumoiltu sillan jälkeinen suora ei ollut mitään sinne päinkään.Kaikki joilla on silmät varmaan huomasivat, kuinka hyvin tuo Valencian rata sopii F1-autolla kilvan ajoon. Singaporen rata tuon profiilin mukaan tarjonnee vielä astetta tylsemmän kisan, jos mahdollista. Ei näyttäisi olevan yhtään kunnolista suoraa ohituksia varten. Miksi ihmeessä pitää uusista radoista suunntella tällaisia? Oikeesti jopa Hungaroringin kisa oli mielenkiintoisempi, mitä tämä Valencian, siellä on sentään muutama ajettava mutka, eikä vaan tuollaisia kinkkejä rata täynnä.
Pötyä, se tuskin on ongelma. Olympialaisetkin oli yleisurheilun osalta illalla, pimeetä oli linnunpesän ulkopuolella, mutta ei sitä näkynyt juurikaan TV:ssä. Eli vaikuttaneeko "pimeys" mitään.Tosin kisahan on Singaporessa toissijaista, pääasia on sen ihmettelemisessä miten yöstä tehdään päivä.
Puolittain vitsillä tarkoitin pääasia tulee olemaan itse spektaakkeliseikat kuin itse kisan tapahtumat. Vähän niin kuin Monacossa.Pötyä, se tuskin on ongelma. Olympialaisetkin oli yleisurheilun osalta illalla, pimeetä oli linnunpesän ulkopuolella, mutta ei sitä näkynyt juurikaan TV:ssä. Eli vaikuttaneeko "pimeys" mitään.
Milloin Singaporesta alettiin puhumaan ensimmäisen kerran? Oliko sitten aivan alunperin tarkoitus ajaa (paikalliseen aikaan) päivällä? Ainakin se hyväksyttiin syyskuussa 2007 ja leima iltakisalle annettiin lokakuussa.Singaporessa. Tarkoitushan oli nimenomaan saada eurooppalaisittain "väärään aikaan" tuleva kisa siirrettyä järkevämpään televisioaikaan.
F1-comin mukaan se vahvistettiin 10.5.2007 ja suoraan iltakilpailuksi. Tuossa syyskuun uutisessa hyväksytään itse rata. Ei Singaporesta ihan alunperin iltakilpailua suunniteltu, mutta mistä se sitten lasketaan milloin alettiin puhumaan? Vuodesta 2000?Toisesta ketjusta:
Milloin Singaporesta alettiin puhumaan ensimmäisen kerran? Oliko sitten aivan alunperin tarkoitus ajaa (paikalliseen aikaan) päivällä? Ainakin se hyväksyttiin syyskuussa 2007 ja leima iltakisalle annettiin lokakuussa.
En tiedä mikä luku tuo 6,5km on, mutta ymmärtääkseni koko lenkin pituus pitäisi olla n. 7,4km. Valmiina oleva pohjoislenkki on vain 3,2km pitkä. Pohjoisratakin on vielä jaettavissa kahtia, joten erilaisia rataprofiileja piisaa... ainakin, jos tuo eteläpuoli joskus valmistuu.Gotlandsringille voisivat mennä pöristelemään, eikös se ole täydessä muodossaan turvavaatimukset kattava ja ainakin melkein 20-kilometrinen pätkä.
EDIT: Katselin vähän infoa radasta ja etelälenkki ei olekaan vielä valmiina. Valmiissa muodossaan ilmeisesti on noin pitkä. 6.5-kilometrinen pohjoislenkki on jo valmis.
Singaporen rata on hitaampi, mikä saattaa luoda yllättäviä ohituspaikkoja hitaille osuuksille. Ajetaan isommalla siivellä, joten pitäisi pystyä peesaamaan paremmin.Kaikki joilla on silmät varmaan huomasivat, kuinka hyvin tuo Valencian rata sopii F1-autolla kilvan ajoon. Singaporen rata tuon profiilin mukaan tarjonnee vielä astetta tylsemmän kisan, jos mahdollista. Ei näyttäisi olevan yhtään kunnolista suoraa ohituksia varten. Miksi ihmeessä pitää uusista radoista suunntella tällaisia?
Eikös johonkin Oulun naapuriin ole suunnitteilla rata? Radan tasolla ei sen tarkemmin ole kehuskeltu.Mikäs tämä "Oulon" ratahanke oikein on? Huuhaa? http://www.motorsport-aktuell.com/artikel_6047.html
Ylikiiminkiin tulevasta monitoimikeskuksesta on kyse. Sisältää paljon muutakin kuin moottoriurheilua. Tuosta artikkelista (yläastesaksallani, heh) saa kyllä paljon suureellisemman kuvan kuin itse suunnitelmista, mutta ehkä niitä on upgreidattu matkan varrella.Mikäs tämä "Oulon" ratahanke oikein on? Huuhaa? http://www.motorsport-aktuell.com/artikel_6047.html
Olisko tämä? Ratakarttaa löytyy sivulta 7.Mikäs tämä "Oulon" ratahanke oikein on? Huuhaa? http://www.motorsport-aktuell.com/artikel_6047.html
F1.com linkki ei muuten toimi, mutta hällä väliä. Sitä minäkin siis ajattelin että iltakisa olisi ollut jo pitempään suunnitelmissa.F1-comin mukaan se vahvistettiin 10.5.2007 ja suoraan iltakilpailuksi. Tuossa syyskuun uutisessa hyväksytään itse rata. Ei Singaporesta ihan alunperin iltakilpailua suunniteltu, mutta mistä se sitten lasketaan milloin alettiin puhumaan? Vuodesta 2000?
Sori. Nyt toimii. En muista milloin iltakisa tarkalleen tuli suunnitelmiin, mutta veikkaisin viimeistään alkuvuodesta 2007, Australian kisan tienoilla.F1.com linkki ei muuten toimi, mutta hällä väliä. Sitä minäkin siis ajattelin että iltakisa olisi ollut jo pitempään suunnitelmissa.
Monzassa on se huomionarvoinen seikka, että radan ehkä paras ohituspaikka maalisuoran lisäksi on Roggia -shikaanin jälkeen. Mikäli pystyy vähänkään haittaamaan Roggiaan tullessa edelläajavan linjan valintaa, se mahdollistaa ohituksen Roggiasta Lesmoon kiihdytettäessä. Ja kyseessä on vielä radan lyhimpiä suoria.Olen kiinnittänyt huomiota, että autot alkavat todella hyötyä imuavusta vasta suuremmilla nopeuksilla, kun nopeus kasvaa hitaammin. Tällä selittyisi myös se, ettei Monzan ensimmäisen mutkan (koko shikaanin) jälkeisellä suoralla ohitella ilman taistelua jo pääsuoralla. Hitaamalla radalla se voisi olla hyvä ohituspaikka johtuen esim. kohtuullisesta pituudesta (pituus mielestäni suunnilleen sama, mitä Nürburgringin pääsuora eli 800 metrin luokkaa).