Positiivista:
Elio de Angelis kuoli testeissä tässäkin toikissa esillä olleella Paul Ricardilla 1986. Onnettomuuden jälkeen MM-sarja muistaakseni siirtyi ajamaan radan lyhyemmällä ja hitaammalla profiililla.Kiva juttu kun 1993 oli nurtsia toi turva-alue :yuck:
Ihme kyllä ettei vuoden 1982 jälkeen ennen 1994 kuollu ketään.
Jos 8. mutkassa pääsee lähelle niin 10. mutkan jarrutukseen voi koittaa (tuo välille jäävä 9 on helposti kaasupohjassa niin edelläolevalle kuin takanatulijalle).- Ohituspaikat kortilla nykyautoilla
Turhan loiva ohitusyritystä varten? Pääsuoralle (1200m) tullaan nopeasta mutkasta, joten kyllä 1. mutkaan saa jonkun aikaa jarruttaa ja tosiaan tuolla pääsuoralla voisi olla joku mahdollisuus tulla imussa.- Eka shikaani ehkä turhan loiva.
Jos Monzaan tai Fujiin vertaa niin en tiedä onko tuo sen vaarallisempi. Toisin kuin edellämainituissa ulostulo on paikassa jossa vauhtiero varikolta tulevan ja muiden välillä ei ole niin suuri.- Keskeltä maalisuoraa varikolletulo on hyvin vaarallinen paikka.
Mulla ei ollut mitään valmista/todellista aluetta johon tuota piirtää joten en alkanut niitä itse keksimään.PS. Millaiset korkeuserot tuolla radalla on? Ja mitä "grasscrete" on?
Moderneinin rata pohjoismaissa. Suurin ongelma taitaa olla sijainti... nimestäkin päätelleen sijaitsee Gotlannissa, siis saarella. Joka on samalla plussa, koska entisellä kaivosalueella on tilaa minne laajentaa. Lähinnä se on ainakin toistaiseksi ollut testiratana.Gotlandsringille voisivat mennä pöristelemään, eikös se ole täydessä muodossaan turvavaatimukset kattava ja ainakin melkein 20-kilometrinen pätkä.
EDIT: Katselin vähän infoa radasta ja etelälenkki ei olekaan vielä valmiina. Valmiissa muodossaan ilmeisesti on noin pitkä. 6.5-kilometrinen pohjoislenkki on jo valmis.
http://www.gotlandring.com/templates/img/track-corner.gif
http://gotlandring-supporters.com/track.gif
http://www.youtube.com/watch?v=rmGEvRFQcqUBathurst on kyllä yksi hulluimmista radoista koskaan.... Eikös siellä kerran hypännyt kenguru kesken V8 Supercars -kisan radalle? :alppu:
Itse Putinhan ajaa rataa Pietarin porteille.... toivottavasti toteutuu. Eivät vaan ole halunneet maksaa kisasta Muumiolle kun ovat niin erinomaisia....Venäjälle se kisa pitäisi saada, mieluiten Pietariin. Lyhyt matka Suomesta ja muumiokin olisi innoissaan.
Argentiinassa on ainakin taatusti massasta poikkeava moderni rata rakenteilla: Potrero de los Funes. Rata rakennetaan käyttäen olemassaolevia maanteitä turvallisuuden vaatimin parannuksin. Tuota maantieosuutta on käytetty 1980-luvulla joissain kilpailuissa, mutta nyt on tarkoitus rakentaa hieman Spa:n kaltainen pysyvämpi ratakompleksi.
FIA GT -sarja ajaa radalla 23.11. tämän kauden päätösosakilpailun.
Rata kiertää kuvassa olevan järven Enna-Pergusan radan tapaan.
http://www.pagina12.com.ar/fotos/turismo/20061224/notas_t/lago.jpg
Radan pituus on n. 6,2 km
Kuvia rakennustyömaalta.
http://fiagt.com/newsitem.php?key=1677
http://fiagt.com/gallery.php?event=53&season=2008
Ja eikä ne muutokset koskenut pelkästään Imolaa. Vuoden 1994 musta viikonloppu heijastui koko F1-sarjan kisakalenteriin. Eikös Eau Rougekin muutettu betoniporsailla hitaaksi shikaaniksi tuona vuonna..Imolassa tehtiin hieman hätiköityjä päätöksiä vuoden 1994 mustan viikonlopun jälkeen.
Rengasshikaaneja tuli loppukaudeksi vähän joka radalle, pysyviä muutoksia sitten vaihtelevasti myöhemmin.Ja eikä ne muutokset koskenut pelkästään Imolaa. Vuoden 1994 musta viikonloppu heijastui koko F1-sarjan kisakalenteriin. Eikös Eau Rougekin muutettu betoniporsailla hitaaksi shikaaniksi tuona vuonna..
Vaikuttaa kyllä vähintääkin loistavalta jo pelkästään suunnitelmissa, täytyy ehdottomasti katsoa tuo kauden GT-finaali sitten.Argentiinassa on ainakin taatusti massasta poikkeava moderni rata rakenteilla: Potrero de los Funes. Rata rakennetaan käyttäen olemassaolevia maanteitä turvallisuuden vaatimin parannuksin. Tuota maantieosuutta on käytetty 1980-luvulla joissain kilpailuissa, mutta nyt on tarkoitus rakentaa hieman Spa:n kaltainen pysyvämpi ratakompleksi.
FIA GT -sarja ajaa radalla 23.11. tämän kauden päätösosakilpailun.
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=133271Moffatin mukaan Eastern Creekin radan uudistuksista on jo suunnitelmat valmiina ja myös iltakisan kustannuslaskelmat on tehty. Rata pyritään rakentamaan kuljettajan kannalta hyvin haastavaksi
Puitteiltaan (katsomot, käytettävän "tontin" koko jos laajentaa pitäisi) melko vaatimaton F1-radaksi, käsittääkseni. Klik !
Lääniä näyttäisi olevan riittämiin laajennusta varten.Puitteiltaan (katsomot, käytettävän "tontin" koko jos laajentaa pitäisi) melko vaatimaton F1-radaksi, käsittääkseni. Klik !
Hieno rata ajaa peleissä, erityisesti eka mutka (johon varmaan laitettaisiin sikaani tms. F1:ä varten).
Puoli kilsaa ehkä mittaa lisää , 100000 ihmiselle katsomot ja muut palatsit plus mainitsemasi Prisman parkkikset niin kyllä tontilla tiivis tunnelma tulee.Lääniä näyttäisi olevan riittämiin laajennusta varten.
Eka mutka on kyllä poikkeus nykyratojen joukossa. Jo A1GP startissa pari vuotta sitten joku japsi heitti voltit turva-alueen yli ja melkein päätyi turvakaiteenkin yli. F1:lle vähintään se prisman parkkipaikka rakennettava.
Rakentaisivat uusia eivätkä pilkkoisi hienoja vanhoja.Taitaa olla kyse vähän muustakin kuin shikaanista. Autosportin uutisessa puhutaan kokonaan uudesta konfiguraatiosta ja itse asiassa jopa kiertosuunnan kääntämisestä.
Loistoklippi :thumbup:Onboard nykyisestä radasta: http://www.youtube.com/watch?v=t6aYl66CxsM
(Vaikka tylsä Formula Ford onkin, niin onboard aika viihdyttävä. Keppivaihde ja aika paljon äksöniä ohjauksen kanssa.)
Profiilin nähtyäni oletin automaattisesti kiertosuunnan olevankin päinvastainen kuin se miksi se tuossa FF-klipissä osoittautui.Taitaa olla kyse vähän muustakin kuin shikaanista. Autosportin uutisessa puhutaan kokonaan uudesta konfiguraatiosta ja itse asiassa jopa kiertosuunnan kääntämisestä.