Silk Cut Jaguar
Well-known member
- Liittynyt
- 18.6.2007
- Viestit
- 3532
F1-Fanaticissa linkki Google Mapsiin. Kuvana:
Vauhtirata... ei ole paljoa köröttely, flat out ja jarrutus...Kööpenhaminaan suunnitellun katuradan ensimmäinen julkaistu profiili. Kaudelle 2020 yrittävät saada kisan.
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2017/07/copenhagen-graphic.jpg
http://www.f1fanatic.co.uk/2017/07/11/copenhagen-f1-street-circuit-plan-2020-danish-grand-prix/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Tuo pitkä suora näyttäisi menevän Amager Boulevardia pitkin joka on kyllä ihan kunnollinen leveä baana, olikohan 6 vai peräti 8 kaistaa. Siihen kyllä varmasti saa mahtumaan varikon, veikkaisin että paremmin kuin Monacoon. Jännän näköinen rata, taitaa mennä peräti kolmen sillan yli ja käy pyörähtämässä Christiansborgin linnan nurkallakin. Köpis on kyllä muutenkin hieno kaupunki jonne voisi mennä aina uudelleen, joten jos tuo toteutuu niin voi olla että joutuu vakavasti harkitsemaan.Mihinhän tuonne mahtuu edes varikkopilttuut?
Saksassa on Bilster-Berg, joka on tosin yksityinen rata ja Meppenissä taitaa olla 2 km syherö.Oon joskus yrittänyt selvittää onko Saksassa muita kilpailukäytössä olevia asfalttiratoja kuin Hockenheim, Nürburgring, Sachsenring, Oschersleben ja tuo Lausitzring enkä löytänyt muita. On kai niin väkirikkaassa maassa jotain pienempiäkin ratoja? Espanjastakin niitä tuntuu löytyvän useita jo pelkästään Kataloniasta ja Andalusiasta.
Tyhjältä näytti tuonkin radan kalenteri. Ei taida olla kilpailutoimintaa kummassakaan. Eikö Baijerissakaan ole yhtään rataa vai onko meillä Suomessa kohta enemmän kilparatoja kuin Saksassa?Meppenissä taitaa olla 2 km syherö.
On, varsinkin, sellaisia, jotka ihan alunperinkin on moottoriradaksi rakennettu. Hocke, Ring ja Sachsenring aloittivat maantieradoista ja vasta myöhemin pyhitettiin (ja rakennettiin) moottoriurheilulle. Öscherslebenistä (engl.) Wikipedia kertoo sen valmistuneen 1997 "Saksan neljänneksi pysyväksi kilparadaksi"). Ja viidentenä sitten Eurospeedway.onko meillä Suomessa kohta enemmän kilparatoja kuin Saksassa?
Niitä mäkin katsoin. Espanjan tapauksessa niitä ratoja löytyi alueellisten liittojen kalentereista, mut ei esim. tuolta Baijerin kalenterista asvalttiratoja löydy. Slalomia ajavat jossain lentokentällä. Englannista oon ajatellut että siellä olis reilusti ratoja, kun Palmerin firmallakin on jo kuusi rataa.-Edit- Vilkaisin vielä ADACin sarjojen kilpailukalentereita. Kyllä se niin on, että noiden viiden lisäksi kilpaillaan sitten lähinaapureiden radoilla (Red Bull Ring & Zandvoort etupäässä).
Kyllä kyllä. Valtaosa toki on aika kapeita ja lyhyitä, mutta on siellä isompiakin.Englannista oon ajatellut että siellä olis reilusti ratoja, kun Palmerin firmallakin on jo kuusi rataa.
Näinhän se aikanaan oli ja yhtä aikanaan tuo ensimmäinen Malesian Grand Prix olisi voitu ajaa jo aivan vuoden 1998 lopussa mikäli jostakin syystä siihen olisi suostuttu, mutta tuolloin vielä päätettiin odottaa ja välillä se olisi sinä vuonna voitu ajaa ennen Japanin Suzukan osakilpailuakin ja siihenkään aikanaan ei suostuttu minkä jälkeen se sitten ensi kerran ajettiin vuonna 1999.Sääli, että Malesian tarina F1-näyttämönä tulee päätökseen. Muistan vielä kun radalla ajettiin ensimmäistä kertaa. Komeat puitteet ja profiililtaan jotain ihan erilaista, mihin siihen aikaan oli totuttu. Vertailukohtina moderneista radoista oli kuitenkin Barcelonan ja Magny Coursin kaltaisia ratoja. Ensimmäinen todellinen Tilkering, ja silloin vielä varsin virkistävä kokonaisuus. Sitten niitä alkoikin tupsahdella kuin sieniä sateella.