Tuota Meksikon kuljettajakokousta kun katseli niin tuli vaan mieleen entistä vahvemmin että Whiting pitäisi siirtää eläkkeelle, ja mielellään mahdollisimman pian. On tehnyt varmasti paljon hyvää lajin eteen mutta on kyllä viime vuosina tehnyt paljon sellaista mikä tappaa lajista mielenkiinnon. Vaikutti siltä että aika moni kuljettajista on eri mieltä Whitingin kanssa siitä mihin suuntaan ratoja on viety ja mihin niitä pitäisi viedä, mutta Whitingin puheista ja olemuksesta tulee sellainen kuva että häntä ei kiinnosta pätkääkään mitä kuljettajat mussuttaa.
Kyllä minä ymmärrän että joihinkin kovavauhtisiin mutkiin, joissa on iso riski pahalle onnettomuudelle, lisätään isompi asfaltoitu turva-alue. Mutta hitaiden mutkien asfaltoinnille ei ole oikein mitään järkevää syytä. Nuo Whitingin perustelut ruohon ja soran huonoista puolista ei oikein vakuuttaneet, kun niiden kanssa on ennenkin pärjätty ilman isompia ongelmia. Ja silloin ei ollut ongelmia että jokaisessa kisassa pitäisi puida sitä kuka on oikaissut missäkin ja onko saanut siitä hyötyä ja miten paljon.
Vetteliltäkin ihan hyvä pointti että myös kanttarin muotoilulla voidaan vaikuttaa siihen miten paljon noita kanttareita halutaan käyttää hyödyksi mutkan ulostulossa. Eli kun kanttari on tasainen "lankku" niin sen päällä ajaminen on hitaampaa, joten silloin niiden päälle ei ajeta niin paljon kuin näiden mitä nykyisin on käytössä. Jos Whitingista ei päästä vielä(kään) eroon niin toivoisi että hän edes alkaisi kuunnella vähän myös kuljettajien mielipiteitä koska vaikka kuljettajia aina syytetään siitä että ajattelevat itsekkäästi niin aika moni heistä tuntuu ajattelevan myös asiaa katsojien näkökulmasta ja toivovat hyvää kilvanajoa ja mielenkiintoisia tapahtumia radalle (paitsi jos on Felipe Massa jonka mielestä ykkösissä pitäisi varmaan noudattaa nopeusrajoituksia ja turvavälejä).