MrMasaTasa
Well-known member
- Liittynyt
- 6.12.2010
- Viestit
- 215
Ihmettelen, miksi sitä ei ole teipattu täyteen mainoksia. Maisemien vuoksi kai.
Todennäköisesti lähistöllä on joku kukkula. Bernie ei tykkää, jos rata-alueen ulkopuolelta näkee kisailua ilmaiseksi.Se pitää maa-aineksen kurissa. Muurin päällä nimittäin on radan seitsemäs mutka.
Voi kuule, ei ole kukkuloita, kun on nimenomaan radan 7 mutka, niinkuin Webbari jo sanoikin.Todennäköisesti lähistöllä on joku kukkula. Bernie ei tykkää, jos rata-alueen ulkopuolelta näkee kisailua ilmaiseksi.
Eikä edes kovin totuudenmukainen korkeuserokaavio, koska tosiaan seiskamutkan ja tuon ruskean alueen välillä on muurin korkuinen korkeusero.ja vielä melko kökkö korkeusero kartta:
Ruskea alue on kyseinen kohta, mistä jjv:n postaamat kuvat otettu.
Vaikka Motorland Aragonilla jotain tekemistä Bernien kanssa olisikin, niin nimenomaan lipputulot ovat ratayhtiön/kilpailujärjestäjän, ei Bernien heiniä. Bernien rahat tulevat (ratojen osalta) järjestelyoikeuksista ja radanvarsimainoksista.Todennäköisesti lähistöllä on joku kukkula. Bernie ei tykkää, jos rata-alueen ulkopuolelta näkee kisailua ilmaiseksi.
Sehän sen "Kökkö" heiton pointti oli. Oikeestaan melko, on väärä sanavalinta, olisi pitänyt pistää, että erittäin kökkö.Eikä edes kovin totuudenmukainen korkeuserokaavio, koska tosiaan seiskamutkan ja tuon ruskean alueen välillä on muurin korkuinen korkeusero.
Vaikkei olekaan päätarkoitus niin onhan se vähän oldskool. Etenkin tuossa alemmassa kuvassa.Aragonin radan näyttävä kivimuuri alkoi kiinnostamaan. Onko se rakennettu tuuliesteeksi vai ihan sisustuselementiksi vai onko se ollut paikalla ennen radan rakentamista?
Minkälaiset turva-alueet Austinin radalle oikein tulee? Jossain hahmotelmissa näytti olevan nurmikkoa ja toisissa taas asvalttia. Toivottavasti ei ole pilattu liian isoilla asvalttialueilla... :wall:
Siis kertokaas nyt mulle..miksi asfaltin tilalla ei voisi olla hiekkaa? jos jengi tietää että siellä ei ole turvapaikkaa niin ei tuskin sillon tullaan paikkaan idiootti lujaa. Tai sit laittais sinne asfaltti ja hiekka raitoja leveydet esim 50cm ja 50 cm. mitä tahansa muuta paitsi asfalttia..vaikka perkele 10cm syvyinen vesieste.. jotain millä rangaistaan siitä että ajaa ulos. Toi asfaltti nyt on lähes se ja sama että meneekö pihalle vai ei. :nope::nope:Miksi tästä porukat jaksavat vuosi toisensa jälkeen yllättyä? Sellaiset nuo turvamääräykset vain ovat nykyään.
Nopeissa mutkissa, joissa on suhteellisen vähän ulosajotilaa, ymmärrän kyllä parkkialueiden puolustajien perustelut, mutta en sitä, miksi näitä viljellään tällaisiin paikkoihin.Miksi tästä porukat jaksavat vuosi toisensa jälkeen yllättyä? Sellaiset nuo turvamääräykset vain ovat nykyään.
Voi juma.... Siis ettekö te nyt rupee jo tajuamaan, WebSlave ja muutamat muut on yrittäny jo vuosikaudet tolkuttaa teille, että minkä takia radoilla ei enää käytetä hiekkaa turva-alueilla. SE EI HIDASTA F1- autoa tarpeeksi niissä nopeuksissa, se vaan aiheuttaa sen, että se auto rupeaa "pomppimaan" siinä hiekan (tai oikeastaan se ei ole hiekkaa VAAN SORAA) päälle. Ja sittehän sitä ei saa pysähtymään enää mikään muu ku rengasvalli. Ja tosiaan, FIA:n nykyiset turvallisuus standardit uusille radoille vaativat, että jopa tollasiin S-mutkiin pitää vetää asfaltti turva-alueet.Siis kertokaas nyt mulle..miksi asfaltin tilalla ei voisi olla hiekkaa? jos jengi tietää että siellä ei ole turvapaikkaa niin ei tuskin sillon tullaan paikkaan idiootti lujaa. Tai sit laittais sinne asfaltti ja hiekka raitoja leveydet esim 50cm ja 50 cm. mitä tahansa muuta paitsi asfalttia..vaikka perkele 10cm syvyinen vesieste.. jotain millä rangaistaan siitä että ajaa ulos. Toi asfaltti nyt on lähes se ja sama että meneekö pihalle vai ei. :nope::nope:
Toisaalta, eipä noillakaan asfalttialueillakaan kauheesti ole merkitystä, jos autosta pettää jarrut... Se nyt vaan on niin, että jollei noille uusille radoille tehtäisi asfalttiturva-alueita, ei niillä F1- kisoja ajettaisikaan.Nopeissa mutkissa, joissa on suhteellisen vähän ulosajotilaa, ymmärrän kyllä parkkialueiden puolustajien perustelut, mutta en sitä, miksi näitä viljellään tällaisiin paikkoihin.
Ai tuon takia ei voida laitta ässämutkiin hiekkaa. Niissähän tulee rata uudestaan vastaan ennen kuin seinä.Voi juma.... Siis ettekö te nyt rupee jo tajuamaan, WebSlave ja muutamat muut on yrittäny jo vuosikaudet tolkuttaa teille, että minkä takia radoilla ei enää käytetä hiekkaa turva-alueilla. SE EI HIDASTA F1- autoa tarpeeksi niissä nopeuksissa, se vaan aiheuttaa sen, että se auto rupeaa "pomppimaan" siinä hiekan (tai oikeastaan se ei ole hiekkaa VAAN SORAA) päälle. Ja sittehän sitä ei saa pysähtymään enää mikään muu ku rengasvalli. Ja tosiaan, FIA:n nykyiset turvallisuus standardit uusille radoille vaativat, että jopa tollasiin S-mutkiin pitää vetää asfaltti turva-alueet.
Esimerkkinä hiekan/soran kehnoudesta, jälleen kerran Heksan Barcelonan 2008 ulosajo, joka toki johtui vanteesta, mutta kuitenkin:
http://www.youtube.com/watch?fmt=22&annotation_id=annotation_956082&src_vid=nV944fbJB5g&v=5cx3x0MHz60&feature=iv
Turva-alueen ainut tehtävä on lisätä turvallisuutta. Se ei ole rangaistusalue. Kyseinen ominaisuus on vain ollut aiempien turva-alueiden sivuvaikutus, ei tarkoitus.jotain millä rangaistaan siitä että ajaa ulos.
On selvää, että asfaltti on nykyään vaihtoehto numero 1. Hiekan tai nurmen käyttö vaatii erityisperustelut, eikä se saa tapahtua turvallisuuden kustannuksella.Nopeissa mutkissa, joissa on suhteellisen vähän ulosajotilaa, ymmärrän kyllä parkkialueiden puolustajien perustelut, mutta en sitä, miksi näitä viljellään tällaisiin paikkoihin.
Ai tuon takia ei voida laitta ässämutkiin hiekkaa. Niissähän tulee rata uudestaan vastaan ennen kuin seinä.
On selvää, että H. Tilkellä on vahva fetissi tarmac-pinnoitetta kohtaan.On selvää, että asfaltti on nykyään vaihtoehto numero 1. Hiekan tai nurmen käyttö vaatii erityisperustelut, eikä se saa tapahtua turvallisuuden kustannuksella.
Joo jos puhutaan pelkästä turva-alueen tehtävästä, mutta radan reunaviivojen tehtävä on se että autot pysyy niitten välissä taikka käy kurjasti. Tällä hetkellä noitten asvaltointien ansiosta tuo reunaviivan tehtävä ei oikeen toteudu.Turva-alueen ainut tehtävä on lisätä turvallisuutta. Se ei ole rangaistusalue. Kyseinen ominaisuus on vain ollut aiempien turva-alueiden sivuvaikutus, ei tarkoitus.