WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Asfaltti ei millään muotoa ole pelkästään Tilken syytä. Hänhän laatii radat FIA:n turvastandardien mukaan. Ihan samanlaisia asfalttikenttiä ne on Silverstonen uusi osuus (Populous) ja Dubai (Apex Design). Eikä Portimao (Ricardo Pina) jää paljon jälkeen, tosin siellä asfalttialueen takana on vielä hiekka-alue. Sama näyttää pätevän Navarraan (suunnittelija?).On selvää, että H. Tilkellä on vahva fetissi tarmac-pinnoitetta kohtaan.
Hallitsematon palaaminen radalle se vasta vaarallista on. Nurmikko on kuin jäällä ajaisi, autolla ei ole mitään ohjattavuutta eikä hidastuvuutta. Radalle paluu toki riippuu ulosajokulmasta, ei se automaattista olisi.Voitko selittää vielä miten nurmikko tuossa kohtaa olisi heikentänyt turvallisuutta? Jos tuossa ajaa mutkan pitkäksi/suoraksi, palaa automaattisesti takaisin radalle, oli siinä sitten nurmikkoa tai asvalttia tai soraa tai muovimattoa.
Reunaviivojen asema on määrätty ihan säännöillä, ja niiden ulkopuolelle ajamisesta on mahdollista langettaa rangaistuksiakin. Turva-alueille ei minkäänlaista rangaistustehtävää ole määritelty. Useimmat fanit ja monet kuskitkin mieltävät kuitenkin niin, koska historiassa ulosajosta kärsi enemmän. Sivuvaikutus on alettu mieltää päätarkoitukseksi.Joo jos puhutaan pelkästä turva-alueen tehtävästä, mutta radan reunaviivojen tehtävä on se että autot pysyy niitten välissä taikka käy kurjasti. Tällä hetkellä noitten asvaltointien ansiosta tuo reunaviivan tehtävä ei oikeen toteudu.
Viimeksi muokattu: