Tossa on joku lista tältä vuodelta.Onkohan jossain listaa FIA:n rataluokituksista? Ainakaan pikainen googletus ei tuottanut tulosta, liekö niistä listaa missään?
Kiitoksia! Entäs listaa siitä, mitä kisoja milläkin gradella saa järjestää?Tossa on joku lista tältä vuodelta.
http://www.fpak.pt/homologacoes/2012/CIRCUITOS LICENCIADOS FIA 2012.pdf
Kuulemani mukaan Iittiin voitaisiiin rakentaa F1-kelpoinen rata. Mutta rata ei riitä - radan ulkopuoliset fasiliteetit (Bernie-factor) ratkaisevat ykkösten saamiseksi suuremman painoarvon kuin itse rata.Kiitoksia! Entäs listaa siitä, mitä kisoja milläkin gradella saa järjestää?
Ihan sillä tämä kiinnostaa, että jos (ja toivottavasti kun) Iittiin rakennetaan se kakkosluokituksen rata, niin olisiko teoriassa mahdollista nähdä ykkösiä lukuunottamatta kaikkia rataluokkia siellä. Aika hiljaista on tuon kanssa ollut jo jonkin aikaa, mutta ilmeisesti hanke on menossa eteenpäin.
http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2012/07/05/Iitin+moottoriratahanke+etenee+kesän+jälkeen/2012213713710/4
Kyllä minun ymmärrykseni mukaan Grade 2:n tasoiselle radalle saa minkä tahansa muun (auto)luokan radan puolesta. Eri asia on, onko niitä taloudellisesti järkevää tuoda Suomeen ja Iittiin.Kiitoksia! Entäs listaa siitä, mitä kisoja milläkin gradella saa järjestää?
Ihan sillä tämä kiinnostaa, että jos (ja toivottavasti kun) Iittiin rakennetaan se kakkosluokituksen rata, niin olisiko teoriassa mahdollista nähdä ykkösiä lukuunottamatta kaikkia rataluokkia siellä.
Tämän kuun alussa kirjoittelin AKK:n Jani Backmanin kanssa ja sanoi silloin että parhaillaan Iitin radan kaavoitus luvitus & rahoitusvalmistelut käynnissä ja aikaisintaan 2014 jos/kun kaikki menee putkeen rataa ruvetaan rakentamaan.Aika hiljaista on tuon kanssa ollut jo jonkin aikaa, mutta ilmeisesti hanke on menossa eteenpäin.
Liekö meluvalittajavalmistelut jo käynnissä?Iitin radan kaavoitus luvitus & rahoitusvalmistelut käynnissä
Liito-oravanpaska-asennusvalmistelutkin ovat jo oletettavasti käynnissä.Liekö meluvalittajavalmistelut jo käynnissä?
Kyllä ympäristövaikutusarviot pitää tehdä huolella tässä vaiheessa (tai olisi jo pitänyt tehdä?), ettei tule pitkää valitusputkea. Liito-oravan arvo ei ole enää kovin merkittävä nykyisin, hankkeen mahdollisesti kaatavia luontoarvoja on toki muita (tai pitäisi olla - *Talvivaara*). En kyllä tiedä yhtään minkälaiseen maastoon rataa on suunniteltu.Liito-oravanpaska-asennusvalmistelutkin ovat jo oletettavasti käynnissä.
Eikös tuo vääntö Iitin osalta jo käyty?Liekö meluvalittajavalmistelut jo käynnissä?
Molemmat. Olisi aika erikoista, jos F1-kelpoiseksi määritelty rata ei pystyisi majoittamaan kaikkia F1-talleja. Eihän sinne kuitenkaan kisaa myönnettäisi, joten luokitus olisi yhtä tyhjän kanssa.Vaikuttaako FIA:n luokitukseen itse rata vai myös fasiliteetit?
Onhan tässä maassa jo hyviä ratoja, mutta mittakaava saisi olla vaan isompi ja fasiliteetit ovat onnettomat.Toivottavasti Iitin rata toteutuu. Ois hienoa että tässä maassa olisi edes yksi hyvä rata.
Oon käyny Kemoran radalla, siellä puitteet ovat kivikautiset.Onhan tässä maassa jo hyviä ratoja, mutta mittakaava saisi olla vaan isompi ja fasiliteetit ovat onnettomat.
En ole yhtään seurannut. Jos se menee tässä samalla tavalla kuin lentokenttien yölentokieltojen kanssa, että ensin rakennetaan kenttä/rata ja vuosia myöhemmin viereen muuttaa asukkaita, jotka rupee valittamaan melusta.Eikös tuo vääntö Iitin osalta jo käyty?
Taitaa olla kuitenkin parhaimmasta päästä Suomen radoista Kemoran puitteet? Ei maar Alastarolla maalattiin just selostustornit nätin sinisiksi.Oon käyny Kemoran radalla, siellä puitteet ovat kivikautiset.
Ite kävin 2008..Taitaa olla kuitenkin parhaimmasta päästä Suomen radoista Kemoran puitteet? Ei maar Alastarolla maalattiin just selostustornit nätin sinisiksi.
Se on niin ettei moottoriradan lähelle kannata viedä asutusta, eikä asutuksen lähellä moottorirataa.En ole yhtään seurannut. Jos se menee tässä samalla tavalla kuin lentokenttien yölentokieltojen kanssa, että ensin rakennetaan kenttä/rata ja vuosia myöhemmin viereen muuttaa asukkaita, jotka rupee valittamaan melusta.
Niin pitäis olla, silti kai valitukset ovat tuottaneet tulostakin. Mutu nyt vaan.Se on niin ettei moottoriradan lähelle kannata viedä asutusta, eikä asutuksen lähellä moottorirataa.
Jos joku muuttaa moottoriradan lähelle ja valittaa melusta, niin oma vika.
Paitsi jos tehdään katurata kaupunkiin. Siellä asukkaat on tottuneet liikenteen möykkään muutenkin.Se on niin ettei moottoriradan lähelle kannata viedä asutusta, eikä asutuksen lähellä moottorirataa.
Jos joku muuttaa moottoriradan lähelle ja valittaa melusta, niin oma vika.
Tietysti se.Paitsi jos tehdään katurata kaupunkiin. Siellä asukkaat on tottuneet liikenteen möykkään muutenkin.