jjv
Arschloch
- Liittynyt
- 4.5.2005
- Viestit
- 26889
Jaaha teknisiä ongelmia, startti viivästyy. Ei kovin hyvä ensivaikutelma uuden radan ensimmäisessä kisassa.Eurosportilla alkoi juuri lähetys Moskovan radalta. Formula Renaultilla ajellaan.
Jaaha teknisiä ongelmia, startti viivästyy. Ei kovin hyvä ensivaikutelma uuden radan ensimmäisessä kisassa.Eurosportilla alkoi juuri lähetys Moskovan radalta. Formula Renaultilla ajellaan.
Sochin järjestelytoimikuntaan liittyy Marussian Nikolai Fomenko ja huomenna heillä taitaa olla jotain tietotettavaa. Venäläisten yhteinen tavoite on että Sochin rata valmistuu ennen Olympialaisia. Pitkällä aikavälillä toinen Venäjän F1 kisa ei kuulemma olisi mahdoton toteutua ja sen paikka olisi Petrovin managerin Oksana Kosachenkon mukaan St.Petersburg, eli Pietari.Moskovan kisa kyllä kuulostaa mielenkiintoiselta (itse asiassa enemmän kuin jokin "Soossi"), onhan kyseessä mm.
Joo kartasta näytti ihan hyvältä, mutta noin muuten pidän huonona tuota Moscow Racewayta sillä ei siellä mielestäni nähty edes kovin kummoisia kamppailuja ja rata ei esim soveltuisi WEC sarjaan jonne sitä on huhuttu ensi vuodeksi.Melko hirveää soopaa tuo Moscow Raceway. Ratakartta näytti ihan ok:lta, mutta eihän tuolla oikeasti ole yhtään nopeaa mutkaa; jäätävää syheröä vaan koko ajan ja sitten yksi pitkä suora. Eikä korkeuserojakaan. Sentään radan reunoilla on nurmikkoa suurimmaksi osaksi...
Monaco riittää ainoaksi todelleksi katuradaksi. Singapore on iltakisana hyvä, mutta iltakisan voisi ajaa periaattessa moottoriradallakin. Abu Dhabin ainoa hyvä puoli on auringonlasku.nm: vihaan katuratoja
Noi radat oli jopa Monacoa hitaampia.Oon tykänny kattella noita vanhoja katuratavideoita esim. Detroit, Phoenix, Dallas, Long Beach... \o/
Ensimmäisen kerran Venäjän (Neuvostoliiton) radasta Ecclestonella oli juttutuokia Moskovassa 1980 Breznevinin kanssa, seuraavaksi 1982, sitten 1995 ja 2000-luvun alussa oli useaan otteeseen eri hankkeita, yhtä Moskovan (Nagatino Island) hanketta piti yllä Tom Walkinshaw/TWR 2000-2003 ja kun se ei toteutunut niin Walkinshawia pidettiin syypäänä. Kyseisestä hankkeesta on juttua muutamissa vanhoissa suomalaisissa F1-Racing lehdissä.Mutta palataas pojat/tytöntylleröt jälleen tähän state of mindiin, eli todellisuuteen. Kuinka monta kertaa Äiti-Venäjän hameenhelmoihin on suunniteltu F1-kisaa? Jos nyt oikein jaksan muistaa, niin jossakin VM:n lehdessä vuonna '98 oli jo puhetta mahdollisesta Venäjän F1-kisasta.
Minä rakastan, mutta ei niin liikaa tarvitse olla, ehkä 5 ois maksimi.nm: vihaan katuratoja
New Jersey on paljon enemmän kuin pelkkä yritys, se on jo varmistettu ensin vuoden kalenteriin (toki vihoviimeinen virallinen lista tulee vasta joskus marras-joulukuun vaihteessa).Eikö se perhana jo riitä, että New Jersey yrittää päästä kalenteriin ens kaudeks. Ja painotan sanaa YRITTÄÄ! Myös kaikki Lontoon ratasuunnitelmat voidaan jättää pelkiks suunnitelmiks.
Phoenixissa ja Dallasissa ajettiin tyystin toisella aikakaudella, ei niitä voi tähän päivään verrata. Sitä paitsi F1:n hinku USA:han on ollut niin kova, että se ei hirvittäviä laatuvaatimuksia esittänyt ratojen suhteen (ja vähäisemmät ne muutenkin vielä tuolloin olivat). Katuradat kuitenkin toivat F1:n yleisön näkysälle. Jos oltaisiin ajettu jossain korvessa moottoriradalla, ei F1:stä mitään tietämätön väki olisi vaivautunut paikalle.Ja kun nyt oikein katuratoja ruvetaan solvaamaan, niin esimerkiks, kuinka monta jännittävää kisaa ajettiin esim Phoenixissa tai Dallasissa? Entäs montako jännittävää kisaa ollaan nähty Spassa tai Suzukassa. Monta ja vähän päälle...
Tuosta 80-luvun alusta minäkin olin tulossa mainitsemaan. Ja kun Neuvostoliittoon ei päästy, mentiin Unkariin. Rautaesiripun taakse kuitenkin haluttiin kovasti mennä.Ensimmäisen kerran Venäjän (Neuvostoliiton) radasta Ecclestonella oli juttutuokia Moskovassa 1980 Breznevinin kanssa, seuraavaksi 1982, sitten 1995 ja 2000-luvun alussa oli useaan otteeseen eri hankkeita, yhtä Moskovan (Nagatino Island) hanketta piti yllä Tom Walkinshaw/TWR 2000-2003 ja kun se ei toteutunut niin Walkinshawia pidettiin syypäänä. Kyseisestä hankkeesta on juttua muutamissa vanhoissa suomalaisissa F1-Racing lehdissä.
Spa ehti juuri varmistaa paikkansa seuraavan kolmen vuoden kalenterissa, mutta kun vuorottelu Ranskan kanssa kariutui Ranskan vetäydyttyä, niin tulevaisuudessa se saattaa olla todellisuutta Hockenheimin kanssa.Huolestuttavia uutisia Nyrreltä. Ratayhtiö on mennyt konkkaan, ja on arvailujen varassa tullaanko siellä ensi vuonna ajamaan. Hockenheimkaan ei kovin mielellään järjestäisi kisaa joka vuosi, joten vuosittainen Saksan GP on nyt vaakalaudalla. Voisi olettaa, että asiaan löytyy ratkaisu, mutta en yhtään ihmettelisi vaikka Ecclestone järjestäisi tilalla jonkun Indo-Kiinan GP:n. Lienee kuitenkin hänen, ja koko F1:n intresseissä, että Saksassa ajetaan jatkossakin.
Karrikoiden on kyllä karmaisevaa, että espanjalaispankkien - joita Saksa muiden muassa hätälainoittaa - tukemat kisat pysyvät samaan aikaan pystyssä, kun "perinteiset" kisat eivät saa sen vertaa apua omiltaan, että pysyisivät hengissä, vaikka kaksi viimeisintä ja valtaosa viimeisimmän vuosikymmenen mestaruuksista on mennyt kyseiseen maahan. Eikö Bernie halunnut saksalaismenestystä? Missä on tuki nyt?Huolestuttavia uutisia Nyrreltä. Ratayhtiö on mennyt konkkaan, ja on arvailujen varassa tullaanko siellä ensi vuonna ajamaan. Hockenheimkaan ei kovin mielellään järjestäisi kisaa joka vuosi, joten vuosittainen Saksan GP on nyt vaakalaudalla. Voisi olettaa, että asiaan löytyy ratkaisu, mutta en yhtään ihmettelisi vaikka Ecclestone järjestäisi tilalla jonkun Indo-Kiinan GP:n. Lienee kuitenkin hänen, ja koko F1:n intresseissä, että Saksassa ajetaan jatkossakin.
Arvaa Saksan GP:n pääsponsori.Karrikoiden on kyllä karmaisevaa, että espanjalaispankkien - joita Saksa muiden muassa hätälainoittaa - tukemat kisat pysyvät samaan aikaan pystyssä, kun "perinteiset" kisat eivät saa sen vertaa apua omiltaan, että pysyisivät hengissä--
Santander rahoittaa Hocken. Onko näin myös Nyrren osalta?Arvaa Saksan GP:n pääsponsori.
FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND 2011Santander rahoittaa Hocken. Onko näin myös Nyrren osalta?