Eiköhän Kyalamin suurin ongelma ole ohituspaikkojen puute. Rata on jo muuten hyvin turvallinen, ensimmäisiä mutkia lukuunottamatta (asvalttia lisää).Kyalamin paluu F1-sarjaan edellyttää mittavaa remonttia, koska siellä on muokattava turva-alueita, uusittava fasiliteetteja ja rataan olisi saatava pituutta lisää 300 metriä, joten jollei Kyalamin paluu F1-sarjaan mihinkään muuhun kaadu niin rahaan se viimeistään kaatuu.
Toalettitilatkin tulisi uusia.Kyalamin paluu F1-sarjaan edellyttää mittavaa remonttia, koska siellä on muokattava turva-alueita, uusittava fasiliteetteja ja rataan olisi saatava pituutta lisää 300 metriä, joten jollei Kyalamin paluu F1-sarjaan mihinkään muuhun kaadu niin rahaan se viimeistään kaatuu.
Koska ohituspaikat. Pitkät pyöreät mutkat on kyllä kivan näkösiä ja ehkä kivempia ajaakkin, mutta ne tuhoaa aika tehokkaasti ohitusmahdolllisuudet. Tämäkin asia ollut tiedossa aina joten miksi asiasta pitää joka kerta marista.En kyllä ymmärrä mikä villitys on tunkea nuo radat täyteen noita hitaita ysikymppisiä mutkayhdistelmiä.
Tulee vielä kivasti kulkemaan nimellä : Grand Prix of Europe :wall:Azeri? Onko noi tullut hulluiksi? Yksi maailman korruptoituneista maista. Tai no ehkä siksi Bernie heistä tykkääkin. Milloin tolta kääpiöltä lähtee henki?
Bernie katellu niitä ilmeisesti liikaa, selittääkin asianOsallistuvathan he Euroviisuihinkin, joten miksipä ei
Tämä on ihmeellinen asia. Onko FIA epäjohdonmukainen suosituksissaan vai minkä perusteella päätetään, tuleeko radalle täysasvaltit vai osa-asvaltit? Seinään asti asvaltit ulottuvat Spassa, Koreassa, Kanadassa, Interlagosissa, Abu Dhabissa, Unkarissa ja ilmeisesti Sochissa. Sakhirissa vaalea hiekka on maalattua tai sitä on vain 1mm kerros (?). Osaa on varmasti perusteltu mutkien nopeuksien ja turva-alueiden pienuuden takia. Unkarin syheröosuuden täysasvaltit ovat tästä näkökulmasta mysteeri.Asfalttialueidenkin kanssa on olemassa kahdenlaista erilaista ratatyyppiä. Joissakin on lähialue asfalttia ja sitten seinän vieressä hiekkaa. Esimerkiksi Shanghaissa ja Sepangissa tuollainen on nähtävissä. Kun taas Hungaroringilla ja Abu Dhabissa on asfalttialuetta aina kaiteeseen asti.
Sopivalla tavalla toteutettu radan pidentäminen ja mutkien muokkaaminen tuo ohituspaikkoja ja samalla radasta saadaan hieman nopeampi.Eiköhän Kyalamin suurin ongelma ole ohituspaikkojen puute. Rata on jo muuten hyvin turvallinen, ensimmäisiä mutkia lukuunottamatta (asvalttia lisää).
Eiköhän tuo ainakin jossain määrin liity turva-alueen suuruuteen suhteessa kyseisen kohdan nopeuksiin.Asfalttialueidenkin kanssa on olemassa kahdenlaista erilaista ratatyyppiä. Joissakin on lähialue asfalttia ja sitten seinän vieressä hiekkaa. Esimerkiksi Shanghaissa ja Sepangissa tuollainen on nähtävissä. Kun taas Hungaroringilla ja Abu Dhabissa on asfalttialuetta aina kaiteeseen asti.
Onhan ne voittaneetkin viisut yhden kerran. Eli koko Eurooppa tykkää.<3Osallistuvathan he Euroviisuihinkin, joten miksipä ei
Tuosta syheröstä on kyllä kohtalaisen vaikea saada tuolla tontilla enää oikeasti F1-kelpoista rataa. Taitaa olla melkein joka laidalla jonkun isännän pellot tai tönö vastassa.Sopivalla tavalla toteutettu radan pidentäminen ja mutkien muokkaaminen tuo ohituspaikkoja ja samalla radasta saadaan hieman nopeampi.
Joten ei muuta kuin tilaamaan Tilkeltä suunnitelma Kyalamin uudistamista varten ja taas alkaa valitus siitä, että Tilke pilasi taas yhden radan.
Bakuun saadaan joku ö-luokan katurata kuitenkin. :wall: Milloin ne saa Bernien syytteeseen ja erotettua?Azeri? Onko noi tullut hulluiksi? Yksi maailman korruptoituneista maista. Tai no ehkä siksi Bernie heistä tykkääkin. Milloin tolta kääpiöltä lähtee henki?
Juu tässä juutuubi video FIA GT kisasta "Europan GP" radalta :Bakuun saadaan joku ö-luokan katurata kuitenkin. :wall: Milloin ne saa Bernien syytteeseen ja erotettua?
Olisikohan radan MotoGP-hyväksynnällä merkitystä. Muistan lukeneeni, että Suzuka ei voisi enää isännöidä MotoGP:tä, koska hiekkaturva-alueita liian vähän. Pyörillä kun hiekka on kiistatta se tehokkaampi hidastaja.Tämä on ihmeellinen asia. Onko FIA epäjohdonmukainen suosituksissaan vai minkä perusteella päätetään, tuleeko radalle täysasvaltit vai osa-asvaltit? Seinään asti asvaltit ulottuvat Spassa, Koreassa, Kanadassa, Interlagosissa, Abu Dhabissa, Unkarissa ja ilmeisesti Sochissa. Sakhirissa vaalea hiekka on maalattua tai sitä on vain 1mm kerros (?). Osaa on varmasti perusteltu mutkien nopeuksien ja turva-alueiden pienuuden takia. Unkarin syheröosuuden täysasvaltit ovat tästä näkökulmasta mysteeri.
Tilken ratoja hehkutetaan, mutta kisat niissä on usein tylsiä. Toista se on vanhoilla radoilla kuten Spa, Monza jneNää uudet radat on monilta osin olleet pettymyksiä.