Jos legendaaristen ratojen annettaisiin olla ennallaan saisimme Monzan, Silverstonen, Span, Nürburgringin ja Suzukan sijasta seurata Qatarin, Marokon, Egyptin, Kuwaitin ja Saudi-Arabian autiomaaradoilla ajettavia kisoja joilla korkeuserotkin puuttuisivat kokonaan ja kun siihen vielä lisättäisiin lähes tyhjät katsomot, niin johan olisi mielenkiintoista seurata kisoja.Hakkiksen loistava vertailu Hungaroringistä kertoo kaiken... Harmittaa tuo soran katoaminen radoilta. Jos noita asfalttiviidakoita tehtäisiin uusiin ratoihin ja annettaisiin vanhojen olla ennallaan?
E: Viime vuonna löytyi vain yksi sorapaikka. Eiköhän sekin ole täksi vuodeksi jo poistettu...
No jos FIA suostuisi ajamaan täysin turvallisilla radoilla ilman niitten raiskaamista niin kaikki olisi loistavasti.Jos legendaaristen ratojen annettaisiin olla ennallaan saisimme Monzan, Silverstonen, Span, Nürburgringin ja Suzukan sijasta seurata Qatarin, Marokon, Egyptin, Kuwaitin ja Saudi-Arabian autiomaaradoilla ajettavia kisoja joilla korkeuserotkin puuttuisivat kokonaan ja kun siihen vielä lisättäisiin lähes tyhjät katsomot, niin johan olisi mielenkiintoista seurata kisoja.
Turva-alueiden muokkaamisella radoista nimenomaan yritetään tehdä täysin turvallisia, joten siltä ei voi välttyä ja nykyaikana asfaltti on katsottu turvallisimmaksi alustaksi turva-alueitten pinnoitteeksi, joten asfalttiturva-alueisiin on vain totuttava.No jos FIA suostuisi ajamaan täysin turvallisilla radoilla ilman niitten raiskaamista niin kaikki olisi loistavasti.
Tässä BBC:n tuore uutinen aiheestaTämän uutisen mukaan joka julkaistu eräässä suurimmista Meksikolaisita lehdistä kerrotaan, että Meksiko on tehnyt 5 vuoden diilin kisoista alkaen vuodesta 2015
https://translate.google.com.mx/translate?sl=es&tl=en&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http://gruporeforma.reforma.com/interactivo/cancha/f1_mexico/?md5=84c2f6015a337addedf5a7c1bf3aa9f3&ta=0dfdbac11765226904c16cb9ad1b2efe&edit-text=&act=url
Screenshot uudesta profiilista:Siitä vielä AUTODROMO Hermanos Rodríguez:in demo https://www.youtube.com/watch?v=JXUTef8mM-k
Viimeinen mutka olisi ollut vanhassa muodossaan nimenomaan jännä. Ja varsinkin kuskille varmaan hieno ajaa kaasu pohjassa läpi. Nyt pilattu ihan täysin :yuck:Viimeinen mutka tulee olemaan kyllä jännän erikoinen.
Nopeuksien luulisi olevan kovempia Peraltadassa, koska edeltävä suora on pidempi. Pouhoniin ajetaan sisään yhden nopeuskartan mukaan alle 200 km/h. Lisäksi Peraltada ajettaisiin kisan aikana 66 kertaa, Pouhon 44.Tarvittaisiinko muka ovaalirenkaita yhden mutkan takia kun kyse ei kuitenkaan ole renkaita limitille ajattavasta Michelinistä? Luulen ma että renkaisiin kohdistuvat voimat eivät tuossa sen kovempia olisi kuin jossain Pouhonissakaan.
Voipi olla, mutta koko mutkasta menee siinä samalla pointti ja baseballstadionkieputus alkaa vaikuttaa mielenkiintoidemmalta vaihtoehdolta kuin tuo.Sitä paitsi Champ Car (muistaakseni) käytti Peraltadaa ennen mutkaa olevan hidasteshikaanin kera alle 10 vuotta sitten, ja tuohon ratkaisuun taidettiin olla oikeinkin tyytyväisiä.
Miksikäs Porsche F1-kisan haluaisi, F1:n sijaan kun WEC:hen menivät.Porschen rataostos elvytti Etelä-Afrikan F1-toiveet. Autonvalmistaja Porsche täytti torstaina moottoriurheilufanien toiveet ja osti huutokaupassa eteläafrikkalaisen Kyalamin moottoriradan. Miljoonaostos takaa autourheilun perinteiden jatkumisen Etelä-Afrikassa ja nostattaa toiveita formula ykkösten paluusta Kyalamiin. Porsche maksoi radasta 205 miljoonaa Etelä-Afrikan randia eli noin 14,5 miljoonaa euroa.
Autodromo Hermanos Rodriguezilla se edellinen remontti tehtiin silloin 2002 ja siitä remontista silloin vastasi Ron Dicksonin pulju D3 Motorsport Development, vaikka takapiruna häärikin Gerald Forsythe. Edellisen kerran Autodromo Hermanos Rodriguezilla olemme nähneet kansainvälisen luokan mukana 2008, silloin siellä oli NASCAR Nationwide (2005-2008) vierailemassa, kuten myös Rolex Grand Am (2005-08). CART/Champ Car vieraili siellä 2002-2007 ja A1GP kävi siellä 2005-06 ja 2006–07, tarkoituksena oli ajaa siellä myös 2010 maaliskuussa A1GP kisa, mutta sarja kerkesi mennä nurin ennen sitä. Viime vuodet siellä on vierailut meksikon sarjat mm NASCAR Mexico Toyota Series.Screenshot uudesta profiilista: Vertailun vuoksi vanha:
Ei heistä koskaan tiedä, mut luulisin että WEC kalenterissä tämä saattaa tulevaisuudessa olla kisa paikkana, mutta aika näyttää.Miksikäs Porsche F1-kisan haluaisi, F1:n sijaan kun WEC:hen menivät.
Toivottavasti ei palaa. Kaikkien vanhojen ratojen glooriaa ihannoivien pitäisi tässä kohtaa huutaa kuorossa, että Kyalami on lopullisesti tuhottu, eikä nykyrata ansaitse oikeutta pilata legendan historiaa.Porschen rataostos elvytti Etelä-Afrikan F1-toiveet. Autonvalmistaja Porsche täytti torstaina moottoriurheilufanien toiveet ja osti huutokaupassa eteläafrikkalaisen Kyalamin moottoriradan. Miljoonaostos takaa autourheilun perinteiden jatkumisen Etelä-Afrikassa ja nostattaa toiveita formula ykkösten paluusta Kyalamiin.