korona
Well-known member
- Liittynyt
- 5.7.2011
- Viestit
- 643
Eikä olisi. Ensinnäkin, Kimin vauhti oli huomattavasti korkeampi radalle palatessa kuin sinne hiekalle mennessä, koska se ajoi nappi laudassa siellä asfalttiturva-alueella, ja nopeus siis kiihtyi kovaksi. Toisekseen, kun siellä hiekalla luultavasti vähän vajakimpikin ratinvääntäjä kuin Kimi jättäisi kaasuttelut sikseen, ei vauhti pääsisi siellä mitenkään kiihtymään, vaan hidastuisi melkoisesti - vaikka ehkä hiukan vähemmän kuin asvaltilla.Väärin. Hiekan hidastavuus suoraan ulos ajettaessa on heikompi kuin asfaltin (olettaen, että kuski haluaa hidastaa), mutta ohjailtavuus kovassa vauhdissa on olematon. Näin ollen Kimi olisi ratsastanut hiekan päällä suoraan muuriin takaisin radalle kääntymisen sijasta. Ja vauhtia olisi ollut vielä enemmän kuin nyt toteutuneessa törmäyksessä.
==> jos tuolla olisi ollut hiekkaa, Kimi olisi korkeintaan tömähtänyt hitaahkosti seinään tai jäänyt sinne jumiin.
On totta että vaatii vähän vikapäisyyttä vetää kaasu pohjassa tuolla radan ulkopuolella, mutta kun nää kuskit on vikapäisiä eikä tuomaristosta ole mihinkään, olisi parempi että siellä ei oikeasti voisi vetää kaasu pohjassa. Ts. kaikista hitaiden ja useimpien keskinopeiden mutkien ulostuloista asvaltit veks.