PekPoy
oik. yo.
Jos todella on niin että ko. siipi on hyväksytetty FIA:lla etukäteen, en usko FIA:n antaneen siunaustaan taipuvalle siivelle. Hyväksytys lienee silloin tehty ainoastaan tuolle konstruktiolle sillä olettamuksella, että se noudattaa teknisiä sääntöjä muuten. Näissä säännöissähän nimenomaisesti kielletään aerodynaamisten osien taipuminen, jolloin tuon siiven sääntöjenvastaisuus tuon ilmeisen taipuvuuden osalta on selvä.WebSlave sanoi:Tuon tyyppiset merkittävät muutokset hyväksytetään FIA:lla etukäteen. Se on laillinen niin kauan kunnes FIA muuttaa omaa tulkintaansa. Aivan samoin oli pohjalevyn kanssa. Kenelläkään ei ollut laitonta pohjalevyä, FIA vain ilmoitti muuttavansa tapaansa mitata sen taipumista (koska ilmeisesti katsoi, etteivät ne olleet sääntöjen hengen mukaisia). Mikäli pohjalevy ei mene uudella mittaustavalla läpi, se on laiton. Se ei tee ennen sääntötulkinnan muutosta käytettyjä pohjalevyjä laittomiksi.
Viimeksi muokattu: