Kauden-98 (?) aikana ainakin Prost, Ferrari, Jordan ja Sauber.formulastara sanoi:Ja ketkä muut tätä keskikiinnikettä sitten ovat käyttäneet?
Kauden-98 (?) aikana ainakin Prost, Ferrari, Jordan ja Sauber.formulastara sanoi:Ja ketkä muut tätä keskikiinnikettä sitten ovat käyttäneet?
Ei jumalauta!!! Jos olisin uskonasioihin suuntautuvaa tyyppiä niin ristinmerkki olisi varmaan tullut tehtyä kun toi kuva ensimmäisen kerran verkkokalvoille piirtyi. Toi siipisysteemi on kyllä jo vaarallinen siksi kun se on järjettömän ruman ja naurettavan näköinen. Ei tommoista saisi mun mielestäni tehdä edes photoshopilla saati sitten oikeasti ja vielä kaiken huipuksi rahdata radalle kokeiltavaksi.FO110K sanoi:muistelisin että Arrowsilta kiellettiin Monacossa se siipihärpäke joka sijaitsi suoraan keulan päällä, olisko ollut 2001/2002?
muita keulaan liittyviä härpäkkeitä ei heti muistu mieleen mitkä olis banjottu...
edit: ja tästähän oli kysymys siis....
Jos tuo oli hammas, niin tämä uusi Larenin siipi muistuttaa enemmänkin Virtahevon vi##ua...Thunder sanoi:Siinä vasta virtahevon alahampaat.
Ei enää lisähärpäkkeitä.
Ihan ulkomuistista: hanki rillit :thumbup:Wilpuri sanoi:Kauden-98 (?) aikana ainakin Prost, Ferrari, Jordan ja Sauber.
Alonso paniikissa, ettei pärjää tulokkaalle, heh :tongue:Espanjalaislähteiden mukaan Fernando Alonso painosti McLarenin johtaja Ron Dennisin jättämään Lewis Hamiltonin kokonaan pois Barcelonan testijaksolta. Alun perin brittilupauksen piti ajaa päätöspäivänä.
McLarenin kohuttu yläosaltaan tuplaprofiloitu etusiiveke ei espanjalaisen Marca-lehden mukaan toiminut tallin toivomalla tavalla ja mahdollisesti sitä ei käytetä lainkaan ensi viikon kilpailussa.
TS/Heikki Kulta
Joo, mutta sitten onkin kysymys siitä, että kiinnostaako Kimiä?Metanolman sanoi:Vai on Alonso taas "painostanut"! Alonso on kyllä painostuksen mestari, kysykää vaikka Kimiltä
Kieltämättä hieman outoa, jos tuo väite paikkaansa pitää, että toinen kuski vaatii ettei tallikaveri aja testeissä. En usko, että Alonso alentuisi tuollaiseen käytökseen.
Onneksi Mäkki ei käyty extrahärpäke siipeä! Rumahan se oli noin matalan keulan kanssa. Aerodynaamisia ominaisuuksiin en puutu, kun meistä kukaan ei niitä ymmärrä täysin :wink:
Menevät sitten pilaamaan ulkonäön. Mutta eihän se ole ulkonäkö vaan nopeus, mitä tavoitellaan.McLaren käyttää kohusiivekettä Barcelonassa
4.5.2007, 16.42
McLarenin F1-tallin toimitusjohtaja Martin Whitmarsh on vahvistanut Autosportille, että McLaren käyttää uutta kohuttua siivekettään viikon kuluttua ajettavassa Barcelonan osakilpailussa. Barcelonassa McLarenin autossa on muitakin merkittäviä uudistuksia, joilla Ferrari pyritään voittamaan. Whitmarsh paljastaa, että siivekettä on suunniteltu pidemmän aikaa ja sen kilpailukäytöstä päätettiin hyvin onnistuneiden testien jälkeen.
McLarenin kohusiiveke on asetettu auton nokan yläpuolelle. Siiveke on herättänyt laajalti huomiota ja ainakin Honda on suunnitellut vastaavanlaista ratkaisua.
Sport Content Oy
www.plaza.fi/stadion
Niin tietenkin, mutta aikaisemminhan taas arveltiin, että eivät käytä uutta siipeään. F1-online vielä eilen: "Espanjalaislehti Diario AS:n mukaan Alonso ei pitänyt uudesta siivestä, eikä se toiminut toivotulla tavalla". No, se on espanjalaislähde se. Ja voihan ne mielipiteet muuttua.Metanolman sanoi:Menevät sitten pilaamaan ulkonäön. Mutta eihän se ole ulkonäkö vaan nopeus, mitä tavoitellaan.
Samaa mieltä oli kuulemma uudenseelannin mies, kun lammasta painoi... :eek!:Metanolman sanoi:...Mutta eihän se ole ulkonäkö vaan nopeus, mitä tavoitellaan.
Muistaakseni Whitmarsh on sanonut, että kyseinen etusiipi on kuljettajille 'optionaalinen', eli saavat käyttää tai olla käyttämättä. Mielenkiintoista nähdä, käyttävätkö vaiko eivät. Tässä nyt hieman haiskahtaa jonkinlainen mediapeli McLarenin suunnalta. Itse epäilen, että etusiipi ja muut muutokset autoon eivät ole toimineet odotusten lailla, mutta sitähän ei voida myöntää, vaan sanotaan että näitä uusia osia voidaan käyttää. Osaa varmasti käytetäänkin, mutta kuinka paljon niistä on todella hyötyä? Etukäteen McLarenilla puhuttiin niin paljon tästä Barcelonan testistä ja sen merkityksestä, että vaikuttaa heillä olleen todella paljon tuon testin onnistumisen varassa. Epäilen, ettei testi todellakaan onnistunut toivotulla tavalla, mutta aika näyttää kuinka asian laita todella on.Troy McLure sanoi:Niin tietenkin, mutta aikaisemminhan taas arveltiin, että eivät käytä uutta siipeään. F1-online vielä eilen: "Espanjalaislehti Diario AS:n mukaan Alonso ei pitänyt uudesta siivestä, eikä se toiminut toivotulla tavalla". No, se on espanjalaislähde se. Ja voihan ne mielipiteet muuttua.
Käyttävätköhän sitten molemmissa autoissa? Jos meinaten Lewis ei ole ajellut siivellä lainkaan, niin mitenköhän se vaikuttaa auton säätämiseen? Alonso ei pitänyt, Hamilton ei kokeillut, mutta käytetään. Jokin falskaa jossakin. Hmmm.
Tuohon suuntaan FIA on sääntöjä vienytkin, mutta tallit ymmärrettävästi tekevät kaikkensa aeropidon lisäämiseksi.Ronttu sanoi:Miks ei mekaanista pitoa paranneta ja jätetään downforce vähän pienemmälle?
Mitäs ehdotuksia porukalla ois noihin sääntöihin?
Niin eikös tuo ole aika normaalia mäkkärin tai ron-sedän logiikkaa??Troy McLure sanoi:Alonso ei pitänyt, Hamilton ei kokeillut, mutta käytetään. Jokin falskaa jossakin. Hmmm.
Rallityyliset katsomot vielä peliin kuvan kaltaisesti ja hirvihalogenit auton keulalle, niin avotformulastara sanoi:Mielenkiintoinen kuva iltakisasta, jossa viime kauden Mclaren on retusoitu tämän vuoden väreihin. Hyvältä näyttää :eek!: