Balthazar
Luonnollisesti.
Pollataanpas tämä mm. HS:n sivuilla kovastikin keskustelua aiheuttanut asia. Kannatatko omien uimahallivuorojen järjestämistä musliminaisille?
Tuohon boldattuun kohtaan haluaisin itsekin kuulla vastauksen niiltä tahoilta, jotka tuota musliminaisten omaa vuoroa ovat toivoneet. Jos naisten (ja miesten) omia vuoroja ei ole, miksei sellaisia voisi järjestää kerran tai pari viikossa?Minä en tajua sitä, miksi musliminaisilla PITÄISI olla oma uimavuoro? Miksi heille ei kelpaisi esim. naisten yhteiset vuorot - siis uskontokuntaan katsomatta. Tällaiset omat uintivuorot ja muut samankaltaiset päätökset ovat omiaan vaikeuttamaan kotoutumista, siis toisin kuin apulaisoikeusasiamies HS:n tekstissä väittää. Mun mielestä länsimaisia arvoja kunnioittavassa, suomalaisessa yhteiskunnassa ei tule asettaa eri arvoiseen asemaan mitään uskontokuntaa tai etnistä ryhmää - perusteltiin sitä sitten, miten hyvillä tarkoituksilla.
Niin siis mä en oo nähny mitään perusteluja että kyseessä olisi uskonnollinen syy, mutta onhan se sillai mielenkiintoista, että kyseessä on kuitenkin uskonnollinen ryhmä.Vähän sama juttu jos perussuomalaiset poliitikot vaatisivat heille omia uimavuoroja. Musliminaisten viittamiinen uskontoon (silläkö ne perustelee?) ei ole mikään peruste perustaa heille omia uimavuoroja.
Jos musliminaisten hanke käy toteen, heidän syrjäytymisaste kasvaa entisestään. Jonkun pitäisi takoa heille järkeä, että maailma on mahdollisuuksien ja uusien haasteiden kenttä. Ei kannata vetäytyä kuoreensa, sillä siitä ei seuraa hyvää.
Peesaan.Tottahan toki!
Lisäksi suomalaisille naisille huivipakko ja tyttöjen ympärileikkaus. Miehille juutalainen ympärileikkaus ja kipa päähän.
Neekereille savimaja ja rummut valtion puolesta. Ruotsalaisille homoille ja lesboille vankilatuomio ja yhteiskopit. Ryssille mahorkakopit, ilmaiset vodkat ja vapaat nopeudet maanteille.
Siinä aluksi lääkkeet Suomeen kotiutumiseen.
Seuraava kysymys.