Mustikkapiirakka?

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
KnowHow sanoi:
Mä en nyt ymmärrä tuon vertausta ollenkaan? Paitsi että tulva nousee pakastimeen saakka jossa on sitä mustikkapiirakkajäätelöä.

Et ole tosissasi?
Olet juuri esittänyt että mun _kuuluu_ yksilönvapauden nimissä olla sitä mieltä, että jäätelöä saa myydä mustikkapiirakkana koska kannatan yksilönvapauden nimissä kannabiksenkin vapauttamista.
Esitin sulle tossa kaks pakkoa, joista toinen mun mielestä rikkoo yksilönvapautta, toinen ei.

Selvensin sillä sitä, että jos ei saa myydä ihmisille lihapullia nakkeina, se ei ole mun katsantokannan mukaan yksilönvapauden rajoittamista.

Oikeestihan yksilönvapaus ja kannabiksen vapauttaminen ei liity tähän asiaan millään tavalla, ihmettelen, että sait nekin ihan väen vängällä tähän vedettyä mukaan. Vaikka mä olisin sitä mieltä, että heroiini ois vapautettava, se ei muuta sitä tosiasiaa miksikään, että tässä tapauksessa myydään jäätelöä mustikkapiirakkana.
 
Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
KnowHow sanoi:
Tai raparperi-mansikoita jäätelönä? Uuniomenoita? Mun mielestä tässä pakkausasiassa pitää katsoa kokonaisuutta.
Niin, että kun tehdään tarpeeks monenlaisia pakkauksia joissa ei olekaan sisällä sitä, mitä kannessa lukee, asia muuttuukin moraalisesti ihan hyväksyttäväksi. Ihan noin ei maailma pyöri, sori vaan.

Tuo on vain yksi muunnelma siitä, että kun isompiakin rikoksia tehdään, niin pienten tekeminen on ihan OK.
 
Viimeksi muokattu:

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tuo, ettei kukaan tiennyt sen olevan jäätelöä, on taasen sun ihan oma väittämäsi. Mutta voit lohduttautua sillä, etä et ole tässä toikissa ihan eka joka laittaa väittämiä toisten suuhun tai keksii ihan itse kuviteltuja motiiveja asiaan.
Esim. vieraistani kaks oli aiemmin jo maistanut tuota ja tiesi sen olevan jäätelöä. Mutta kun näytin kantta ja kysyin, josko se heidän mielestään on harhaanjohtava, vastaus oli kyllä.
Älä nyt suutu, niin minä tämän asian käsitin. Näemmä väärin.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Runar ja Kyllikki sanoi:
Eli esim. alkoholi ja autoilu tulisi kieltää koska niiden seuraukset eivät ole henkilökohtaisia asioita? Niin ideaalimaailmassa emme valitettavasti elä.

Mutta sellaisessa maailmassa kyllä elämme, että lihapullia ei saa myydä nakkien nimellä.
Olenko jossain noin vaatinut? Soot mun mielestä nyt pahasti hakoteillä tän jutun kans.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Runar ja Kyllikki sanoi:
Niin, että kun tehdään tarpeeks monenlaisia pakkauksia joissa ei olekaan sisällä sitä, mitä kannessa lukee, asia muuttuukin moraalisesti ihan hyväksyttäväski. Ihan noin ei maailma pyöri, sori vaan.

Tuo on vain yksi muunnelma siitä, että kun isompiakin rikoksia tehdään, niin pienten tekeminen on ihan OK.
No rikoshan sulle on tehty kun on myyty jäätelöä mustikkapiirakkan. Ei muuta kun rikosilmotuksen tekoon, saadaan ennakkotapaus.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
KnowHow sanoi:
Huijauksesta kyseisessa pakkausasiassa voisi puhua vasta sitten kun mustikkapiirakan menekki ja hinta olisivat jäätelön menekkiä ja hintaa selvästi korkeammat.

Tuo on kyllä selkeesti jo tämän toikin älyttömin väite. :D
Päivän parsa joka kyllä kirvotti ihan ääneen naurut.

Piraattivaatteet ja -puhelimetkin muuttuu huijaukseksi vasta sen jälkeen kun niiden hinta ja menekki ylittävät aidon tuotteen hinnan ja menekin. :D :D :D :D
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
KnowHow sanoi:
No rikoshan sulle on tehty kun on myyty jäätelöä mustikkapiirakkan. Ei muuta kun rikosilmotuksen tekoon, saadaan ennakkotapaus.
Johan mä kerroin, että olen tehnyt tästä kyselyn kuluttaja-asiamiehen toimistoon. Saa nähdä, kumpi osapuoli joutuu sen päätöksen tultua myöntämään olleensa väärässä. Minä kykenen siihen, jos niikseen tulee. Kykenetkö sinä?
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Runar ja Kyllikki sanoi:
Et ole tosissasi?
Olet juuri esittänyt että mun _kuuluu_ yksilönvapauden nimissä olla sitä mieltä, että jäätelöä saa myydä mustikkapiirakkana koska kannatan yksilönvapauden nimissä kannabiksenkin vapauttamista.
Esitin sulle tossa kaks pakkoa, joista toinen mun mielestä rikkoo yksilönvapautta, toinen ei.

Selvensin sillä sitä, että jos ei saa myydä ihmisille lihapullia nakkeina, se ei ole mun katsantokannan mukaan yksilönvapauden rajoittamista.
Ymmärsin tuon, mutta tuollaisen linjan seuraus on väistämättä se, että ihmiset sysää sitä vastuuta viranomaisille. Oli kyseessä piirakka eli joku muu. Mun mielestä tämäkin energia olisi ollut hedelmällisempi käyttää siihen, että ihmiset oppisivat lukemaan niitä tuoteselosteita hieman. Edes hieman.

Ja toisekseen siinä kannessa lukee Mustikkapiirakka eikä Mustikkapiirakkaa. Aika isolla.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Runar ja Kyllikki sanoi:
Johan mä kerroin, että olen tehnyt tästä kyselyn kuluttaja-asiamiehen toimistoon. Saa nähdä, kumpi osapuoli joutuu sen päätöksen tultua myöntämään olleensa väärässä. Minä kykenen siihen, jos niikseen tulee. Kykenetkö sinä?
Kykenen.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tuo on kyllä selkeesti jo tämän toikin älyttömin väite. :D
Päivän parsa joka kyllä kirvotti ihan ääneen naurut.

Piraattivaatteet ja -puhelimetkin muuttuu huijaukseksi vasta sen jälkeen kun niiden hinta ja menekki ylittävät aidon tuotteen hinnan ja menekin. :D :D :D :D
Miten sä nyt piraattituotteetkin tähän sait vedettyä mukaan? Sä olet siis sitä mieltä että tässä tapauksessa on tapahtunut tahallinen huijaus, kuluttujan tahallinen harhaanjohtaminen?

Mä en kyllä sitä mieltä pysty tässä nimenomaisessa tapauksessa olemaan.

No hyvä että suakin naurattaa. Et oo nimittäin ainoa. :D
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
KnowHow sanoi:
Ymmärsin tuon, mutta tuollaisen linjan seuraus on väistämättä se, että ihmiset sysää sitä vastuuta viranomaisille.
Niin tämä nyky-yhteiskunta toimii. Niin vähän kuin siitä tosiasiasta pidänkin. Mutta kun se nyt sattuu toimimaan niin, niin niiden ehtojen mukaan mennään.

Ja toisekseen siinä kannessa lukee Mustikkapiirakka eikä Mustikkapiirakkaa. Aika isolla.
Niin lukee mustikkapiirakkapaketissakin. Se siis todistaa, että kyseessä ei olekaan mustikkapiirakka. :D

Aikanaan myytiin mätitahnaa nimellä Kaapparin kaviaari. Onksulla aavistustakaan miks se kiellettiin? Ihan oikein: Siks kun siellä ei ollut sisällä kaviaaria. Vaikka kaikki kaviaaria maistaneet ja aika monet muutkin tiesivät, että kysesellä mätitahnalla ei ollut mitään tekemistä kaviaarin kanssa. Eikä pakkauksessa ollut edes kaviaarin kuvaa.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Runar ja Kyllikki sanoi:
Olet juuri esittänyt että mun _kuuluu_ yksilönvapauden nimissä olla sitä mieltä, että jäätelöä saa myydä mustikkapiirakkana koska kannatan yksilönvapauden nimissä kannabiksenkin vapauttamista.
Tässä on kyllä nyt vähän niin, että sä puhut nyt yksittäistapauksesta ja mä enemmän yleisellä tasolla.

Yksilönvapauteen kun kuuluu aina ja ehdottomasti yksilön vastuu. Sitä ajoin tässä takaa, mutta näemmä en tarpeeksi selkeästi.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
KnowHow sanoi:
Miten sä nyt piraattituotteetkin tähän sait vedettyä mukaan?
Ihan sillä, että itse esitit huijauksen määritelmän. Kuitankin piraattituotteet ovat selkeästi useimmiten huijausta ja sinun määritelmäsi mukaan ne eivät kuitenkaan olisi.

Sä olet siis sitä mieltä että tässä tapauksessa on tapahtunut tahallinen huijaus, kuluttujan tahallinen harhaanjohtaminen?
Harhaan voi johtaa muutenkin kuin tahallaan. Lopputulos on silti sama; kuluttaja saa tuotteen, jollaista ei aikonut ostaa.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Runar ja Kyllikki sanoi:
Niin lukee mustikkapiirakkapaketissakin. Se siis todistaa, että kyseessä ei olekaan mustikkapiirakka. :D
Ja Uuniomena jäätelöpakkauksessa Uuniomena jne jne. Ja jos tuohon pakkaukseen palataan vielä niin kyllä siitä sivusta näkee että sisältää jäätelöä. Ainakin mun mielestä. Miten lie muiden.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ihan sillä, että itse esitit huijauksen määritelmän. Kuitankin piraattituotteet ovat selkeästi useimmiten huijausta ja sinun määritelmäsi mukaan ne eivät kuitenkaan olisi.
Just joo, sun logiikalla kyllä. :D :D :D
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
KnowHow sanoi:
Yksilönvapauteen kun kuuluu aina ja ehdottomasti yksilön vastuu. Sitä ajoin tässä takaa, mutta näemmä en tarpeeksi selkeästi.
Sait kyllä aika tehokkaasti kätkettyä todellisen tarkoituksesi irvailuun "älyttömästä holhouslinjasta". Mun mielestä se, että pakkauksessa olisi sisällä sitä mitä siellä kuvan ja tekstin mukaan väitetään olevan, ei ole millääntavalla "älytontä holhouslinjaa".
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
KnowHow sanoi:
Ja jos tuohon pakkaukseen palataan vielä niin kyllä siitä sivusta näkee että sisältää jäätelöä. Ainakin mun mielestä. Miten lie muiden.
Sun mielestä. Mutta ei tästä tartte kauas selata toikkia, kun elintarvikealan ammattilainen toteaa toista.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
KnowHow sanoi:
Just joo, sun logiikalla kyllä. :D :D :D

Ei, ei se ollut minun logiikkaani.
Kyllä se väittämä, että pakkauksen harhaanjohtavat tiedot ovat huijausta vasta kun menekki ja hinta ylittävät alkuperäisen, ovat ihan omia väittämiäsi.
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Pakkauksesta löytyy kaikki tarvittavat merkinnät, riittävän selkeästi. Sitä R&K:kaan ei voi kieltää. Ei kai se nyt niin ihme ole, että kiireessä tulee ostettua jotain, mitä ei ollut hakemassa. Esim hylamaitoa tavallisen kevytmaidon sijaan, tai kermajäätelöä kasvisrasvajäätelön sijaan, tai villiriisiä normaalin sijaan, tai sour cream & onion sipsejä maissilastujen sijaan.
 
Ylös