Mustikkapiirakka?

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Olga sanoi:
Kun nuo viranomaiset tarkistavat harhaanjohtavuutta yms. niin pohjana on keskivertokuluttaja, ei tuollainen tarkka ja asiantunteva 'ammattilainen'. :wink:
Tietenkin moinen kiellettäisiin ennen pitkää ja eiköhän Ainoonkin tule jotain lisämerkintöjä, jotta ei se ainut erehtyjä erehdy toista kertaa.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Jollain fiksummallla forumilla tää ketju ois saanu vaan pari vastausta, jossa ois myötäilty pakkauksen antamaa väärää kuvaa sisällöstä ja hieman hymistelty sattuneelle vahingolle.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Acehan vois heittää ton aloituksen sellaiseen sinne toiselle forumille.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Lähdenpä tuolta varaston pakastimesta hakemaan Tyrkisk Pepper-JÄÄTELÖÄ. Ei ole siis Turkinpippureita siinä ollenkaan vaikka logot on siinä päällä. Kotijäätelön tuote.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Olikos R&K tai joku muu (en jaksanut tässä lomahelteessä lukea kaikkea) ottanut esiin tapaus voimariinin, josta tuli oivariiniä. Kuluttajaviranomaisille (tai kelle nyt sitten olikaan) riitti kun tuotteen nimi sekoitettiin toiseen tuotteeseen. Ja varmaan tuoteselosteessa oli mainittu mistä tuote koostuu...
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Formulanomi sanoi:
Olikos R&K tai joku muu (en jaksanut tässä lomahelteessä lukea kaikkea) ottanut esiin tapaus voimariinin, josta tuli oivariiniä. Kuluttajaviranomaisille (tai kelle nyt sitten olikaan) riitti kun tuotteen nimi sekoitettiin toiseen tuotteeseen. Ja varmaan tuoteselosteessa oli mainittu mistä tuote koostuu...
Mä otin sen esille tuolla aiemmin. Eikös se ollu joku eu-direktiivi, joka kielsi voi-sanan käytön margariineissa?
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
VJR sanoi:
Mä otin sen esille tuolla aiemmin. Eikös se ollu joku eu-direktiivi, joka kielsi voi-sanan käytön margariineissa?
Juu. Tais olla eu-direktiivi. Varmaan (107%:lla varmuudella) direktiivi liittyi kuluttajien saamaan mielikuvaan tuotteesta. (=harhaanjohtamiseen)
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
VJR sanoi:
Mä otin sen esille tuolla aiemmin. Eikös se ollu joku eu-direktiivi, joka kielsi voi-sanan käytön margariineissa?
Ei, kun joku foorumilainen laitto meiliä sinne ja ne vaihto nimen. Näin on.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Formulanomi sanoi:
Juu. Tais olla eu-direktiivi. Varmaan (107%:lla varmuudella) direktiivi liittyi kuluttajien saamaan mielikuvaan tuotteesta. (=harhaanjohtamiseen)
Enpä usko että siitä oli kyse, koska Voimariini oli kuitenki ollut aika pitkään markkinoilla ja kuluttajilla oli mielikuvat jo valmiiksi.

Muistaakseni Suomessa sanaa voi ei EU-direktiivin mukaan saa käyttää muusta kuin maitorasvasta valmistetusta tuotteesta. Säännös johti esimerkiksi siihen, että Valion piti luopua tuotenimestä Voimariini, koska se sisälsi myös kasvirasvaa. Tuote nimettiin uudestaan Oivariiniksi. Sanaa voi käytetään kuitenkin edelleen osana nimeä kasvirasvoista kaakaovoi sekä maapähkinävoi, mutta tavallisesti kun puhutaaan voista tarkoitetaan meijerivoita.
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
kouvotsvoni sanoi:
Ostin minäkin kerran vanijasokeria, vaikka piti osta vanilliinisokeria. Ei kuitenkaan päiväni mennyt pilalle.

Olen 107% varma, että tossa vaniljasokerissa oli myös vanilliinia, joten ei ole paha tappio. Tosin vanilja on kyl parempaa ku vanilliini.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Sammypiru sanoi:
Olen 107% varma, että tossa vaniljasokerissa oli myös vanilliinia, joten ei ole paha tappio. Tosin vanilja on kyl parempaa ku vanilliini.
Onhan tuossa Ainon Mustikkapiirakka-jäätelössäkin mustikkapiirakkaa, niin ei paha tappio:ahem:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Sammypiru sanoi:
Ootko muuten ihan varma, että tämä mainittu hedelmäkakku on vuorattu jäätelöllä? Jos muistat kakun olleen Frödingenin, niin se valkoinen kakun pinnassa ei ole jäätelöä, 95% varmuudella. Tässäkin olisit mennyt vipuun.

Näitä kusetuksia on miljoonia, taas esimerkiks monet Cuocamolet, joiden pitäisi siis olla avocadotahnaa, ovat suurelta osin hernettä!
Joo, ei ollu Frödingeniä.
Mutta tuon postauksesi muistaen ostin tänään Frödingeniä kaupasta ja oli vähän helvetin hyvää. :)
Kiitti hyvästä vinkistä. :thumbup:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ihmettele rauhassa. Todelliset motiivisi jarnata tästä asiasta ovat tulleet kyllä ilmi jo paljon aiemmin. Vilpitön ihmettely siinä ei ole taustalla.
Tähän tahtoisin kyllä vastauksen. Mikä on minun motiivini olla ja ihmetellä mitenkä sinä ja etenkin kaupan väki luulivat Aino Mustikkapiirakkaa mustikkapiirakaksi. Koskaan ennen en ole törmännyt ihmisiin, jotka moista olisivat luulleet ja sinun suunnallasi pääosa porukasta tuntuu olevan ihan ymmällään tuosta. Sekin oli hienoa, että tiesit ajatusteni lisäksi minua paremmin sen, että minun pitäisi vaihtaa kaveripiirini, vaikken heistä ole sanaakaan sanonut.
Lisäksi pääosin vastauksesi ovat olleet pilkunhässimistä ja vastapuolen nuijimista, ja sitten päälle itketty mitenkä koko maailma on sinua vastaan. No ei mulla muuta.:eek:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
kouvotsvoni sanoi:
Tähän tahtoisin kyllä vastauksen. Mikä on minun motiivini olla ja ihmetellä mitenkä sinä ja etenkin kaupan väki luulivat Aino Mustikkapiirakkaa mustikkapiirakaksi. Koskaan ennen en ole törmännyt ihmisiin, jotka moista olisivat luulleet ja sinun suunnallasi pääosa porukasta tuntuu olevan ihan ymmällään tuosta. Sekin oli hienoa, että tiesit ajatusteni lisäksi minua paremmin sen, että minun pitäisi vaihtaa kaveripiirini, vaikken heistä ole sanaakaan sanonut.
Lisäksi pääosin vastauksesi ovat olleet pilkunhässimistä ja vastapuolen nuijimista, ja sitten päälle itketty mitenkä koko maailma on sinua vastaan. No ei mulla muuta.:eek:
Meepäs nyt siitä nostelemaan vaikkapa vanhoja toikkeja ylös tahi harrastamaan muuta sulle tyypillistä toimintaa. Sitten voisit vaikkapa taas täyttää etusivun niin, että joka toikissa on viimeisenä sun postauksesi.
Ei jaksa just nyt sun horinat kiinnostaa tämän enempää.
 
Ylös