Villeneuve näytti olevan Kimin edellä ajolinjalla, vaikka oli kierroksella ohitettava.jimpo sanoi:Näkyikö lähetyksessä rengasongelmat aiheuttanut lukkojarrutus Villeneuvea ohitettaessa? Liittyikö tilanteeseen Villeneuven estelyä tai muuta erityisempää kohkaamista? Onko klippiä jossain?
Jees, tämä entisestään tukee sitä käsitystä jonka esitin täällä. Eli McLadan jousitus kyrvähti jo kisa alkupuolella, joka taasen aiheutti sen, että lukkojarrutuksia tuli kerta toisensa jälkeen. Tämä taasen aiheutti sen, että rengas muuttui 'kuutioksi', mistä johtuva tärinä teki sitten viimeisellä kierroksella tehtävänsä.Mr Natural sanoi:Kimin kierrosaikojen perusteella jotain oli tapahtunut jo paljon ennen tuota Villeneuven ohitusta. Ensimmäisen stopin (kierros 18/19) jälkeen Kimin kierrosajat putosivat keskimäärin sekunnilla ja toisen jälkeen vielä toisella sekunnilla. Kierrosajat alkoivat kasvaa jo kierroksesta 9 lähtien.
Tuskimpa samallaista tärinää ois kestäny kellään. Vaikee on sanoo että oliko Kimi se joka aiheutti kuutiorenkaan vai McLaren. Mutta eipä sillä oo kait väliä?Ja toisaalta muut autot ois varmaan kestäny täristämisen toisin kuin Laren. Esim. Davidhän valitteli tässä jossain kisassa että täristi niin ettei eteen kunnolla nähnyt, mutta pelit kesti.
Kyllä melkein turha syyttää autoa tälläkertaa, vaikka auto olisi kuinka paskana kuski kyllä voi hallita eturenkaiden lukkiutumisen, virallinen selitys on ihan hyvä eli räkä ajautui kierroksella ohitettavan kanssa pois ajolinjalta liian suurella nopeudella ja eturenkaan lukkiutuessa tila ei vain riittänyt jarrutuksen löysäämiseen. Yksi pitkähkö renkaan lukitus ja rengas on pilalla ja varsinkin jarrutuksessa tärinä pistää pyöränripustuksen todella koville.formulastara sanoi:Kyllä, turha tästä mielestäni on Räikköstä syyttää. Jotain autossa oli hieman pielessä, kun rengas niinkin pahasti kulahteli.
Edelleen, Mclarenin eturipustus siinä hajosi. Se on loppujen lopuksi keskeytyksen syy. Eiköhän niillä ole jatkossa vähän kestävemmät ripustukset autoissaan... Tuskimpa olisi muu kuin Laren hajonnut, tai edes värissyt niin pahasti. Noita tilanteita kun on vuosien mittaan sattuunut vaikka kuinka paljon, mutta kummasti ne muut autot vaan maaliin tulee, flat spotilla tai ilman.naukkis sanoi:Kyllä melkein turha syyttää autoa tälläkertaa, vaikka auto olisi kuinka paskana kuski kyllä voi hallita eturenkaiden lukkiutumisen, virallinen selitys on ihan hyvä eli räkä ajautui kierroksella ohitettavan kanssa pois ajolinjalta liian suurella nopeudella ja eturenkaan lukkiutuessa tila ei vain riittänyt jarrutuksen löysäämiseen. Yksi pitkähkö renkaan lukitus ja rengas on pilalla ja varsinkin jarrutuksessa tärinä pistää pyöränripustuksen todella koville.
Lisäksi Kimin pienet kämmit paineettomassa asemassa eivät ole olleet edes harvinaisia. Kyselin jo aikaisemmin, olisiko joku pitänyt kirjaa kuljettajien pikkumokista. Niitä sattuu jokaiselle, enkä usko, että Kimi on tässä joukossa mitenkään muita parempi. Tälläkin kaudella on tullut jo useampi radan ulkopuolella vierailu. Se on inhimillistä.Misa1 sanoi:Se että Maikkarin idioottijuontajat selittävät etteihän meidän Kimi näin voi tehdä, ei Kimi näin aja, pakko olla auotssa jotain vikaa, on täyttä p*skaa! Ihminen siinä missä muutkin,
Niin siis tarkoitin, että ei varmaan muut autot olis edes värissyt niin pahasti, on niitä flat spotteja muillakin nähty... Laren on heikko paska.Oberfeldwebel sanoi:Tuskimpa samallaista tärinää ois kestäny kellään. Vaikee on sanoo että oliko Kimi se joka aiheutti kuutiorenkaan vai McLaren. Mutta eipä sillä oo kait väliä?
Että näin, luotettavav ja kestävä McLaren :nope:Räikkönen ja Ron Dennis kertoivat McLarenin tiedotteessa rengasrikon aiheutuneen jousitusviasta, joka aiheutti valtavasti tärinää. Yhdessä tallin kanssa Räikkönen kuitenkin sopi ajavansa voitosta loppuun saakka ja tällä kerralla riski ei kannattanut. Kumpikaan osapuoli ei esittänyt syytöksiä toisiaan kohtaan.
Näytti ihan normaalilta. Kimi tosin ajoi 3 sekuntia hitaampaa kierrosaikaa silloin jo ja noi hitaammat ei millään malttanut suoralla himmata niin paljoa, että olis Kimi päässyt puolivauhdilla ohi. Näin ollen Kimi joutu aina jarrutuksessa ohittamaan, huonoin seurauksin.Bobakki sanoi:Niin ei se mun mielestä mitenkään erikoinen tilanne ollut, Villeneuve oli kyllä ajolinjalla, mutta mun mielestä tuo on ihan normaali tapa antaa tietä, että jarruttaa aiemmin ajolinjalla niin, että toinen pääsee sisäkaarteeseen.