Ulkopuolisen, ja varmasti myös tiimin sisälläolevan, on käytännössä lähes mahdoton sanoa kuka on menestyksen ja kuka flopin takana. Tai, no menestystä jos tulee niin todennäköisesti jokainen on hoitanut hommansa hyvin. Jos vehkeet ei pelitä, niin ketä syyttää?
Mietitäänpä vaikka mp4-18-autoa. Disaini oli vallan loistava ja auto nopea, mutta vehje ei kestänyt kasassa ja ylikuumeni. Kenen vika - suunnittelijan? Oliko lämpötila-asiat speksattu väärin?
Seuraavaksi voisi pohtia mp4-19(a) -mallia. Huhujen mukaan tämä auto oli ensimmäinen rakennettu uuden tuulitunnelin lukemien perusteella, ja huhuiltiin että heti kun auto saatiin radalle, todettiin tunnelin olleen väärissä säädöissä. Homma fiksattiin ja B-versio sylkäistiin radalle.
---edit---
Ja varmaan Newey hakee jotain muuta kuin rahaa, kaveri on kuitenkin miljoonapalkalla töissä, eikä varmasti päivääkään tarvitsisi tehdä töitä jos ei huvita. Tietyllä tapaa muutoksen ymmärtää, eipä Neweytä ole tänäkään vuonna paljon muistettu kehua vaikka auto on ollut huimasti kilpailjoita nopeampi.
---edit2---
McLarenin sivulta:
Tim Goss
Chief Engineer MP4-21, McLaren Racing
...In 2005 he was appointed as Chief Engineer MP4-21 and is now responsible for the specification, research, risk management and development of the 2006 race car.