Black Leopard sanoi:
Ellen nyt väärin muista, niin kirjoitit aiemmin toisessa topicissa Kubican kärsineen viime kaudella rengasongelmista, kun tällä kaudella niistä on kärsinyt Heidi.
Kyllä, rengasongelmat osaltaan vaikeuttivat Kubican esityksiä viime kaudella. Eiväthän ne kovin huonoja olleet siitä huolimatta. Kaiken kaikkiaan molemmat kuskit suoriutuivat jo viime kaudestakin tulosten valossa hyvin, nyt vain BMW on vielä lähempänä terävintä kärkeä.
Ja niin: Silverstonen sadeshow oli todellakin vain yksi näytös pitkässä sarjassa. Ellei Heidfeld jatkossa pysy tasaisesti Kubican vauhdissa ja pysty jatkuvasti haastamaan puolalaista tämän omalla huipputasolla, niin kuka silloin enää muistelee yhtä onnistumista brittien heinäkuisessa sateessa?
Mittatikku on siellä mihin se halutaan asettaa. Huipputaso vs. huipputaso tai yleinen suoritustaso vs. yleinen suoritustaso, esimerkiksi.
Itse en näe (enkä usko BMW:kään näkevän) asiaa niin, että kyse olisi mistään haastamisesta, vaan siitä, että molemmilta odotetaan hyviä suorituksia. Jatko näyttää miten kumpikin suoriutuu nyt, kun Heidfeldiä vaivanneet ongelmat on saatu pois päiväjärjestyksestä (toivottavasti). Vaikka Robert olisikin "raa'alta nopeudeltaan" nopeampi kuski, niin kilpailussa kuskilta vaaditaan muitakin avuja, ja Heidfeld on osoittanut olevansa yksi sarjan varmimpia kuskeja.
Tietenkään yhden lottokisan suorituksilla ei mitään vertailuja voi tehdä, mutta odotan tulosten jatkossa olevan huomattavasti tasaisempia kuin alkukaudesta. Jo pelkästään siksi, etteivät rengasongelmat jatkossa enää tuhoa Nickin aika-ajoja (ja sitä myötä taktiikkaa).
Laitetaan tämä nyt vielä kerran, jos se on jäänyt jollekin epäselväksi, mikä Heidfeldin ongelma on ollut:
Renkaat eivät lämpene riittävän nopeasti -> ei toiveita hyvästä aika-ajotuloksesta -> valitaan raskaan auton taktiikka -> huono lähtöruutu -> vaisua ajelua keskijoukoissa raskaalla autolla -> sijoitus riippuvainen kisan kulusta (turva-autoista ja edelläajavien ongelmista).