Nimimerkkejä jäähylle

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Teemu-84 sanoi:
Täysin samaa mieltä. Turhanpäiväistä toisen kirjoittajan nälvimistä on esiintynyt johon saisi puuttua edelleen tiukemmin. Lisäksi keskustelu karkaa melkein joka ketjussa samantien sivuraiteille, myös pitäisi puuttua heti tällaisiin viesteihin, joiden kirjoittaja tietoisesti ja tahallaan ohjaa keskustelua otsikosta pois, ja poistaa ne. Täällä on myös tuhansittain viestejä, jotka sisältävät pelkkiä hymiöitä. Ja ne jos mitkä kuormittavat palstaa ja palvelinta aivan tarpeettomasti. Minusta ei olisi yhtään pahitteeksi että lätkäistäisiin aina sellaiselle, joka tehtailee enimmäkseen pelkkiä hymiöitä sisältäviä viestejä, pienoinen banni. Ja banjoa pysyvästi jos ei ole mitään sanottavaa.
Vapaassa keskustelussahan nuo mainitsemasi asiat on ihan ok, mutta asiakeskustelu-alueilla pitäs varmaan olla tiukempi kontrolli. En tiedä onko asia näin, koska itse olen viihtynyt enemmän tuolla vapaalla.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Jacques sanoi:
Vapaassa keskustelussahan nuo mainitsemasi asiat on ihan ok, mutta asiakeskustelu-alueilla pitäs varmaan olla tiukempi kontrolli. En tiedä onko asia näin, koska itse olen viihtynyt enemmän tuolla vapaalla.
Samaa paskaa sitä sinnekin saa kirjoitella näemmä.

Moderaattorit

Super Moderator
Antti sanoi:
Minä ja moderaattorit laitamme muutamia nimimerkkejä jäähylle. Näistä ei ilmoiteta erikseen, jokainen huomaa jos oma tunnus ei enää toimi.

Neekeri/homoapina-nimittelyt ja muut saman tason kommentit eivät ole sopivia eivätkä hauskoja.
Muistakaas edelleen tämä.
Vaikka tilanne käy kabineteissa kuumana ei tänne foorumille kannata tulla mahdollista turhautumistaan purkamaan, eikä nuo nimittelyt edelleenkään kuulu asialliseen kommentointiin.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Minusta olisi ihan kiva, jos se bannaus-toikki avattaisiin uusiksi ja kerrottaisiin miksi kukin on rangaistuksia saanut. Tapaus Moe lähinnä tässä kiinnostaa.

Moderaattorit

Super Moderator
Moelle tuli kirjoitustauko "Pr-neekeri"-sanan käytöstä, eikä hän ole ainoa joka on viime aikoina jäänyt syyslomalle tällaisesta syystä.
Asiasta on tässä toikissa huomautettu pariinkin otteeseen joten tuollaiset nimittelyt lienevät rasistisen sävyn lisäksi provokaatio muita käyttäjiä/ylläpitoa kohtaan.
Ei kannata tahallaan sotkea keskusteluja turhilla nimittelyillä, ainakin neekerijutuista seuraa automaattisesti pieni kirjoitustauko.

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Paskaa. Tan foorumin parasta antia on se, etta saa paahtaa. Ainakin vapaassa. Kemiin.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Hei Moderaattorit. Olen laittanut teille privaa jokunen aika sitten, ja toivoisin siihen vastauksen. Laitoin samasta aiheesta privaa myös antille. Myös hän voisi mielestäni vastata. :)

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Sijainti
Suomi
Kortonki-Rauni sanoi:
Paskaa. Tan foorumin parasta antia on se, etta saa paahtaa. Ainakin vapaassa. Kemiin.
Viime viikolla tuli paljon valituksia ja ne oli kaikki F1-puolelle kirjoitetuista viesteistä. Niihin myös puututaan.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Antti sanoi:
Viime viikolla tuli paljon valituksia ja ne oli kaikki F1-puolelle kirjoitetuista viesteistä. Niihin myös puututaan.
Ellen aivan väärässä ole, niin yleisesti on myös valitettu siguista ja animoiduista avatareista.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Moderaattorit sanoi:
Moelle tuli kirjoitustauko "Pr-neekeri"-sanan käytöstä, eikä hän ole ainoa joka on viime aikoina jäänyt syyslomalle tällaisesta syystä.
Asiasta on tässä toikissa huomautettu pariinkin otteeseen joten tuollaiset nimittelyt lienevät rasistisen sävyn lisäksi provokaatio muita käyttäjiä/ylläpitoa kohtaan.
Ei kannata tahallaan sotkea keskusteluja turhilla nimittelyillä, ainakin neekerijutuista seuraa automaattisesti pieni kirjoitustauko.
Samalla kuitenkin annatte Mehen, Alpun ja Kyrjölän käyttää neekeri-sanaa? Miksi? Miksi minut pantiin jäähylle mutta heitä ei?:doubtful:

Muistan kun aikoinaan RK-62 provosoi tahalla mua, ja antoi sitten varoituksen. Aika fiksua ja tasapuolista toimintaa.

Onko kyllään munaa tunnustaa kuka antoi mulle bannin? Ja miksi edellä mainittu kolmikko ei sitä saanut?

Tekis mieli sanoa pitäkää saatana tunkkinne, mutta on täällä muutama niin hyvä frendi, että tulee varmaan jatkossakin kirjoitettua tänne.

Eniten tunnen vaan säälin ja myötähäpeän tunnetta siitä että ette pysty tasapuoliseen toimintaan, vaan jahtaatte toista niin kauan, että sattuu valitettava lipsahdus, kuten mulle sattui. Terveisiä vielä Kepun puheenjohtajistolle tässä samassa. Menee varmaan teidän kautta eteenpäin.:eek:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Moe Szyslak sanoi:
Samalla kuitenkin annatte Mehen, Alpun ja Kyrjölän käyttää neekeri-sanaa? Miksi? Miksi minut pantiin jäähylle mutta heitä ei?:doubtful:

Muistan kun aikoinaan RK-62 provosoi tahalla mua, ja antoi sitten varoituksen. Aika fiksua ja tasapuolista toimintaa.

Onko kyllään munaa tunnustaa kuka antoi mulle bannin? Ja miksi edellä mainittu kolmikko ei sitä saanut?

Tekis mieli sanoa pitäkää saatana tunkkinne, mutta on täällä muutama niin hyvä frendi, että tulee varmaan jatkossakin kirjoitettua tänne.

Eniten tunnen vaan säälin ja myötähäpeän tunnetta siitä että ette pysty tasapuoliseen toimintaan, vaan jahtaatte toista niin kauan, että sattuu valitettava lipsahdus, kuten mulle sattui. Terveisiä vielä Kepun puheenjohtajistolle tässä samassa. Menee varmaan teidän kautta eteenpäin.:eek:
:eek:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Moe Szyslak sanoi:

:eek:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Moe Szyslak sanoi:
Neekeri sana ei ole suomenkielessä halventava ilmaus lainkaan, siihen ei liity arvolatausta, vaikka sitä amerikkalaistyyppisesti jonkin verran yritetäänkin tuoda sanojen bannilistalle.

PR-neekeri taas viittaa selkeästi siihen, että kyseinen tyyppi on asemaassaan tehtävässään rotunsa takia, ilman muuta oikeutusta ko. hommaan kuin rotunsa. Eli kyseinen heebo olisi jätetty palkkaamatta ellei olisi rodultaan neekeri.

Jacques

Sijainti
Helsinki
noh.. oli banni sitten aiheellinen tai ei, niin teki varmaan hyvää Moelle! :thumbup:

Vesku

Maatalousneuvos
jps sanoi:
Neekeri sana ei ole suomenkielessä halventava ilmaus lainkaan, siihen ei liity arvolatausta, vaikka sitä amerikkalaistyyppisesti jonkin verran yritetäänkin tuoda sanojen bannilistalle.

PR-neekeri taas viittaa selkeästi siihen, että kyseinen tyyppi on asemaassaan tehtävässään rotunsa takia, ilman muuta oikeutusta ko. hommaan kuin rotunsa. Eli kyseinen heebo olisi jätetty palkkaamatta ellei olisi rodultaan neekeri.
Tuosta neekeri-sanan luonteesta olisin samaan mieltä ettei olisi halventava suomen kielessä, mutta kyllä jenkkimerkitys taitaa tunkeä päälle....

http://fi.wikipedia.org/wiki/Neekeri

Moderaattorit

Super Moderator
Moe Szyslak sanoi:

F1-asiapuoli alkoi ruuhkautumaan asiattomista viesteistä, suureksi osaksi neekeri-nimittelyistä. Niistä laitettiin porukkaa jäähylle.
Myös sinun viestisi oli asiapuolella ja oli nimenomaan tasapuolista että myös sinut laitettiin jäähylle.
Vapaan keskustelun moderointi on löysempää. (Toki sielläkin puututaan asiattomuuksiin tarvittaessa.)

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Moderaattorit sanoi:
F1-asiapuoli alkoi ruuhkautumaan asiattomista viesteistä, suureksi osaksi neekeri-nimittelyistä. Niistä laitettiin porukkaa jäähylle.
Myös sinun viestisi oli asiapuolella ja oli nimenomaan tasapuolista että myös sinut laitettiin jäähylle.
Vapaan keskustelun moderointi on löysempää. (Toki sielläkin puututaan asiattomuuksiin tarvittaessa.)
Ok.

Edetään sitten näin.:thumbup: