Nokia!

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Markkinaosuus tippuu. Voitto nousi, mutta kännykkäpuolella tippu... Miten tässä nyt näin käy.

Koko Suomi nojaa Nokiaan, mutta onko niillä pallo hukassa...?

Pari vuotta sitten Nokialla oli parhaan näköset ja käytännöllisimmät puhelimet, nyt en ole enään ollenkaan samaa mieltä... Muilla on makeita Simpukoita, Nokian simpukka on kauhean näköinen ja niitä suurilla markkinoilla myydään...

Mitäs ootte mieltä, koittakaa laskea suomi-lasit pois, onko Nokia paras puhelin?
Ett silleen!!!!!!!!!
 

arnold

Kohtalaisen turha tyyppi
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12872
Sijainti
Ladon takaa
Tuskinpa enää voi sanoa kovinkaan yksiselitteisesti Nokian olevan paras puhelin - varsinkin kun softa voi kilpailijalla olla sama. Nokian pitäisi saada pikaisesti mm. laatuasiat kuntoon, nykyisin puhelinta joutuu käyttämään usein vähintään kerran huollossa oston jälkeen, mikäli kyseessä on Nokian aparaatti.

Vaikea kuitenkaan sanoa muista puhelinmerkeistä juuta tahi jaata, niitä kun en ole koskaan satunnaista näpelöintiä lukuunottamatta käyttänyt.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Eikös Jaska ollut tuossa taannoin sitä mieltä, että eerikin pojat on parhaita ja on kuulemma ollut aina sitä mieltä?

Mutta itse aiheeseen, eli Nokian ongelmaan. Yksi sana. Simpukka! Nokialta on sellainen puuttunut, eikä vieläkään ole tullut sellaista joka olisi yhtä näyttävä kuin esim. Samsungin tai Motorolan. Ja jotenkin tuntuu, että kuin muilta tulee uutuus puhelimia niin Nokialta ei oo oikein tullut mitään.

Kaikista käytännöllisempiä Nokialaiset edelleen on. Eikä Nokialla oli muita huolia niskassa kuin esim kilpailijoilla. Se on kaksi kertaa niin iso kuin Motorola, sen talous on vakaa ja se tuottaa pääomalleen jatkuvasti voittoa. Samaa ei voi sanoa esim. Sony-Eerikin pojasta jota rasittaa edelleen sen jättimäiset tappiot menneiltä vuosilta. Mutta Nokian olisi kuitenkin syytä herätä ja tuoda uusia malleja, ettei menetetä markkinajohtajan asemaa.
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Minun Mokiani 9201i on toiminut alusta saakka kuin junan vessa ja ainakin ostohetkellä kellään kilpailijalla ei ollut vastaavaa aparaattia. Tuskin on vieläkään. Huhujen mukaan kohta on tuloillaa uusi vastaava aparaatti, johon täytyy alkuryntäyksen jälkeen vaihtaa.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Miksi Mokia jos se kerran toimii? Ihmeellistä panettelua!
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Minun mokiani ei toimi. 6310 on ollut pari kertaa huollossa, eikä toimi vieläkään. 3510i ei myöskään toimi, tekevät molemmat sitä että soitto menee suoraan vastaajaan, tai sitten puhelu katkeaa ihan itsestään(6310ssä). Tai sitten mun ääni häviää pois(6310ssä)., jolloin pitää lyödä puhelinta käteen tai reiteen ja kas, ääni palautuu.

Laatukamaa 400 eurolla:thumbup:

Mitä noissa puhelimissa on suomalaista? 6310 on tehty Saksassa, 3510 Unkarissa ja HEI kamerapuhelin 3650 ON TEHTY SUOMESSA, WOHOOO!:ahem:
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Eerikinpojat olivat hinta-laatusuhteessa omaa luokkaansa, kun viimeksi oman puhelimen ostin. Sen jälkeen ne on romahtanut melkoisesti... Enkä vieläkään ostaisi Sony-Eerikinpoikaa...

Kyllähän kaikki myöntää, että Nokia oli tuossa 1.5-1 v sitten ykkönen, kaikessa muussa paitsi laadussa. Nyt asia ei ole enään niin selvä. Duunissani räpläilen melkosta läjää kännyköitä ja voin sanoa, että tällä hetkellä mielestäni järjestys on:
- Sharp
- Samsung
- Nokia
- Siemens
- SonyEerikinpoika

Motorolilla en ole paljoa leikkinyt, joten en kommentoi!
Ett silleen!!!!!!!!!!
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
En tiedä muista puhelimista, kun mulla on kaikki puhelimet ollut Nokian malleja. Näköjään Nokian aloittavat hinnanalennukset vaikuttavat vähän muihinkin, kun Samsungin katteet puhelimista laskivat, vaikka se möi puhelimia enemmän kuin ennen.

Tuntuu, että Nokia on jotenkin tuudittautunut siihen uskoon, että sen tuotteet ovat ylivoimaisia ja muut kuuluvat luokkaan ynnä muuta. Se tilanne on muuttunut ajat sitten. Nyt Nokia se on ilmoittanut, että uusia malleja tulee markkinoille, mutta ehtiikö jouluksi onkin eri juttu.

Aika monia myös kiinnostaisi tietää, mitä Nokia tekee tuolla megasuurella kassalla. Valmistautuu vihamieliseen ostotarjoukseen?
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
6210 ollu kohta neljä vuotta - hyvin toimii mitä nyt sammuu välillä mutta se johtuu akun huonoista konnekteista jotka ei huoltamalla parane.

6100 ollu lähemmäs vuoden eikä mitään ongelmaa.
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Oma Mokiani on ollut alusta saakka aivan ehdon. Jaska kun on töissä räpläillyt puhelimilla niin voisi kertoa onko muilla valmistajilla 9210i vastaavia aparaatteja ja onko ne yhtä hyviä. Ajattelin vaihtaa tuohon Mokian 9500 sitten kun se tulee saataville, mutta olisi hyvä tietää onko kilpailijoilla vastaavia värkkejä.
 

Tose

Kääntyy oikealle
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
7245
Sijainti
The City
Jostain syystä Nokian markkinaosuus on ylivoimaisesti kuitenkin kaikkein suurin. Sony-Ericsonilla menee nyt älyttömän hyvin, kun tulos on plussan puolella ensi kerran hyvin pitkiin aikoihin.

Kaveri osti helkkarin kalliin Samsungin, mutta ei se minusta näyttänyt toiminnaltaan eikä ulkonäöltää yhtään Nokiaa kummemmalta.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Tose sanoi:
Jostain syystä Nokian markkinaosuus on ylivoimaisesti kuitenkin kaikkein suurin. Sony-Ericsonilla menee nyt älyttömän hyvin, kun tulos on plussan puolella ensi kerran hyvin pitkiin aikoihin.
Mutta suuntat on suhteellisen huolestuttavat... Nykyisellä mallistolla Nokian markkinaosuus tippuu Eerikinpojan (joka ei edes ole pahin kilpailija) nousee...
Ett silleen!!!!!!!!!!
 

Kaktus

Well-known member
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4980
Minulla on ollut Nokian 3210 ties kuinka kauan ja ihan hyvin riittää.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Jones sanoi:
Minun mokiani ei toimi. 6310 on ollut pari kertaa huollossa, eikä toimi vieläkään. 3510i ei myöskään toimi, tekevät molemmat sitä että soitto menee suoraan vastaajaan, tai sitten puhelu katkeaa ihan itsestään(6310ssä). Tai sitten mun ääni häviää pois(6310ssä)., jolloin pitää lyödä puhelinta käteen tai reiteen ja kas, ääni palautuu.

Laatukamaa 400 eurolla:thumbup:

Mitä noissa puhelimissa on suomalaista? 6310 on tehty Saksassa, 3510 Unkarissa ja HEI kamerapuhelin 3650 ON TEHTY SUOMESSA, WOHOOO!:ahem:
Mulla on ollut vasta pari nokialaista. Molemmat on "Made in Finland". Suomessa myytävät puhelimet käsittääkseni pääsääntöisesti tehdään täällä.
Tätä käsiteltiin livesätissä laajemminkin, mukana mm. kännykkämyyjän tietoa asiasta.

Mulla puhelin sinänsä on toiminut hyvin, mutta PC:n päähän tulevat ohjelmat, eli siis PC Suite on ihan perseestä.
3310:ssa ei ollut koskaan mitään huomauttamista.
Erkkejä mulla oli monta. Niitä piti kaikkia, muistaakseni yhtä lukuunottamatta, käyttää alvariinsa huollossa. Vähänkään pahemman vian ilmetessä puhelin lähti tehtaalle, se kesti kauan ja sijaispuhelinta ei saanut kuin rahalla. En tiedä onko nykytilannekin niin surkea.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
3510i ja edeltäjänsä 3330 ovat pelittäneet aivan mainiosti. Jopa maasto-olosuhteissa soittaminen on aina onnistunut, sikäli kun kenttää riittää..
Toki YVI3 kulkee iskunkestävässä suojakotelossa, mutta ei sekään pidä vettä tahi hiekkaa. Viimeksi Lohtajalla ravistelin 3510i:n sisuksista hiekkaa ihan niin että parakin lattialle jäi näkyvä kasa. Ei nyt kilokaupalla, mutta sen verran että alokastuvan lattialla se olisi aiheuttanut alikessulle hermoromahduksen..
Hiekkaisenakin ja varmasti hiukka kosteanakin 3510i pelitti nikottelematta.

Olen ollut tyytyväinen Nokian palikoihin.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Vellu sanoi:
Tuo ei ole kännyn vika. Se on puhelinverkon vika.
Itse asiassa voi olla luurin vika. Ainakin alkusarjan 7210:ssa (tiedän 3 tapausta) oli semmosta ongelmaa, että luuri näytti olevan kiltisti verkossa, mutta soittaja sai ilmotuksen, että puhelin ei ole verkossa (tai meni vastaajaan)

Tuota saattoi jatkua tuntejakin (kunnes luuri buutattiin)

Ohjelmistopäivitys auttoi...

Tämä on vain yksi esimerkki sarjastamme "Tuotekehitys asiakkailla"
Ett silleen!!!!!!!!
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Löytyiskö tuolta communikaattorin syrjäyttäjää? http://www-5.palmone.com/fi/index.html

Itsellä on aina ollu Erkki, nykyään SonyErkki. Viimeksi ostin kaksi puhelinta kerralla yhteishintaan 400 euroa. Sopiva hinta puhelimelle mielestäni. Kämmentietokone tms. saakin sitten jo maksaa ~650 euroa.
 

Sam.S.Walken

alias SSW
Liittynyt
8.12.2000
Viestit
2414
Sijainti
Espoo, Suomi
Ylen Sankia Priha sanoi:
3510i ja edeltäjänsä 3330 ovat pelittäneet aivan mainiosti. Jopa maasto-olosuhteissa soittaminen on aina onnistunut, sikäli kun kenttää riittää..
Toki YVI3 kulkee iskunkestävässä suojakotelossa, mutta ei sekään pidä vettä tahi hiekkaa. Viimeksi Lohtajalla ravistelin 3510i:n sisuksista hiekkaa ihan niin että parakin lattialle jäi näkyvä kasa. Ei nyt kilokaupalla, mutta sen verran että alokastuvan lattialla se olisi aiheuttanut alikessulle hermoromahduksen..
Hiekkaisenakin ja varmasti hiukka kosteanakin 3510i pelitti nikottelematta.

Olen ollut tyytyväinen Nokian palikoihin.
Itselläni vanhempi versio 3510 ilman i:tä. Tyttäremme 1v. on siihen kovasti ihastunut. Hänpä sitä sitten syö ja heittelee, hakkaa mitä milloinkin sillä ja vielä tuntuu pelittävän. Siinä tosin on ollut jos minkälaista valmistusvikaa softassa, mutta perusasiat eli puhuminen ja teksiviestittely on ainakin tähän asti sujunut ihan mallikkaasti.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Aikamoinen kasa on ollu erilaisia nokialaisia meidän perheessä ja ainoa jossa oli ongelmia, oli 6150, jota alkoi vanhemmiten vaivata tuolle mallille ominainen display-bugi (eli näyttö jumittui aikajoin), tulin sen jopa korjauttaneeksi (maksua vastaan :doubtful: ) vaikka olin jo hankkinut uuden kännykän. Samasta puhelimesta tytär jyrsi antennin rikki (korjautin sen samassa yhtedessä), mistä tosin ei voi syyttää Nokiaa :rolleyes: Kännykkä toimii vieläkin ja oli jopa nyt mukana Suomen reissulla, koska tarvitsin kännykän suomalaista prepaid-korttia varten. Yhteenkään kännykkään en ole muuten joutunut uutta akkua hankkimaan.

Mutta niinkuin jo Runar ja Kyllikki ehti tuolla muualla todeta, niin käyttäjäystävällistä ja toimivaa pc-softaa ei Nokia osaa tehdä, on meinaan niin syvältä hanurista toi 6600:n PC Suite. Kaks tuntia tappelin, että sain toimivan yhteden muodostettua 6600:n ja PC:n välille Bluetoothin avulla. Mutta enpä tuota softaa tosiaan edes tartte, koska asennukset sun muut käy kätevästi ihan pelkällä Bluetooth-palikan mukana tulleellakin softalla.

Erikssoneista ei ole kokemuksia, mutta sen verran mitä noita Siemensejä olen käsissäni pitänyt, niin ainakin käyttöliittymältään ne on ollu järjestäen huonompia kuin Nokiat ja muutenkin halvemman oloisia kädessä.
 
Ylös