Itse aloitin f1-seuraamiseni mainittuna vuotena eli 1996. Tuon vuoden Formula 1-vuosikirja on vielä tallessa. Villeneuven Williams-debyytti oli uskomaton, heti paalu kaikille uudella Albert Parkin radalla ja taisteli kilpailussa voitosta Hilliä vastaan. Brundlen hurja kolari avauskierroksella kullanvärisellä Jordanilla jäi mieleen. Tietysti Monacon sadekisa ja kolme autoa maaliin - Ligierin joutsenlaulu Panisin voiton myötä. Schumin dominointi Barcelonan sateessa - oli kolme sekuntia muita nopeampi kierroksella. Tuon myötä hän sai lempinimen sademestari - ehkä se oli annettu jo aiemmin. Lisäksi hänen upeat voitot Spassa ja tifosojen edessä Monzassa. Fortin karsiutumiset uuden 107% säännön myötä ja konkurssi. Dinizin auto syttyi tuleen varikkokäynnin jälkeen Argentiinassa ja tuota ennen hän oli kolaroinut Luca Badoerin kanssa, jonka auto meni ylösalaisin.
Mestaruustaistelu päättyi Villeneuven ulosajoon Suzukassa. Hill päätti Williams-taipaleensa mestaruuteen. Hill oli kuulemma pyytänyt liian korkeaa palkkaa, sisäpiirin mukaan sopimus Frentzenin kansa oltiin tehty ennen kauden alkua. Häkän paluu Adelaiden onnettomuuden jälkeen onnistui, Neljä podiumia ja tasaisesti pistesijoille.
Huomio kiinnittyi tuolloin korkeisiin ohjaamon sivuihin, tämä oli tehty turvallisuuden nimissä ja niiden piti olla saman korkuiset - Williamsin ja Jordanin autoissa oli matalammat ohjaamosivut. Ensimmäinen kausi nykyisellä lähtövalojärjestelmällä eli viisi punaista sekunnin välein - aiemmin lähdettiin vihreillä valoilla. Autojen numerointi oli edel. kauden valmistajien pisteiden mukaan. Mestari ajoi numerolla 1 ja epäonnen numeroa (13) ei käytetty. Tämä oli voimassa 2013 asti. Viimeinen kausi, jolloin oli käytössä kisakohtaiset turva-autot - kauden puolivälistä lähtien Mercedes-Benz toimitti turva-autot.
Mestaruustaistelu päättyi Villeneuven ulosajoon Suzukassa. Hill päätti Williams-taipaleensa mestaruuteen. Hill oli kuulemma pyytänyt liian korkeaa palkkaa, sisäpiirin mukaan sopimus Frentzenin kansa oltiin tehty ennen kauden alkua. Häkän paluu Adelaiden onnettomuuden jälkeen onnistui, Neljä podiumia ja tasaisesti pistesijoille.
Huomio kiinnittyi tuolloin korkeisiin ohjaamon sivuihin, tämä oli tehty turvallisuuden nimissä ja niiden piti olla saman korkuiset - Williamsin ja Jordanin autoissa oli matalammat ohjaamosivut. Ensimmäinen kausi nykyisellä lähtövalojärjestelmällä eli viisi punaista sekunnin välein - aiemmin lähdettiin vihreillä valoilla. Autojen numerointi oli edel. kauden valmistajien pisteiden mukaan. Mestari ajoi numerolla 1 ja epäonnen numeroa (13) ei käytetty. Tämä oli voimassa 2013 asti. Viimeinen kausi, jolloin oli käytössä kisakohtaiset turva-autot - kauden puolivälistä lähtien Mercedes-Benz toimitti turva-autot.