Surullinen kyllä tuo Stefan Belloffin onnettomuus. Olisi ollut mukava nähdä, mihin mies olisi yltänyt. Lahjakkuutta hänellä oli vaikka mihin
Näin on.
Tuossa muuten vuoden 1985 arviota hänestä minkä julkaisin eräässä toikissa 29.12.2015 kun ne tulee osina viestipituuden johdosta ja kun mielipidettä aiemmin keväästä tiedusteltiin toisten nimimerkkien toivomuksena:
Osa 1
''Stefan Bellofin kuolema Belgian Spa-Francorchampsin radalla 1000 kilometrin kilpailussa Urheiluautojen MM-Sarjassa oli ehkäpä synkin tapahtuma niin Länsi-Saksassa kuin ehkä kaikkiaan muutenkin moottoriurheilun osalta sinänsä hienossa vuodessa 1985.
Vain Manfred Winkelhockin kuolema Mosportin radalla Kanadassa oli tuntunut yhtä pahalta kuin Bellofin menehtyminen myöhemmin kaudella. Bellof itsekin suri Winkelhockia ja oli kaikkiaan hieman surullisen oloinen sillä Span 1000 kilometrin kilpailussa oli pidetty ennen kilpailua Winkelhockin puolesta hiljainen hetkikin.
Hädin tuskin kenelläkään oli ollut Bellofista pahaa sanaa sanottavanaan, häntä kehuttiin yhdeksi kaikkien aikojen lahjakkuudeksi ja varsinkin menetetyksi lahjakkuudeksi ja hänen poismenonsa tuntui muuttaneen varikkoalueenkin surun majataloksi etenkin Monzassa.:frown:
Eläessään nuori Bellof ehti vajaat ja kaikkiaan karsiutumiset ja vuoden 1984 pakotetut poissaolot Tyrrellin vesitankkaus-skandaalin huomioiden viettää aikaa vain vajaat parikymmentä kilpailua kuninkuusluokassa. Ja mikäli mies olisi toteutuneesti saanut ajaa kaikki kilpailunsa ilman karsiutumisia niin hän olisi ehtinyt ajaa vasta 27 osakilpailua urallaan. Ja kaikkiaan vuoden 1985 loppuun mennessä 32 osakilpailua mikäli ei olisi koskaan ollut karsiutunut.
Huikean ja lukemattomia kertoja hehkutetun vuoden 1984 sijaan vuonna 1985 Bellofin kausi oli ollut vaikean ristiriitainen jo ennen poismenoakin.
Brasilian Rio de Janeirossa hän joutui taisteluun niin Willi Maurerin kuin myös jopa Ken Tyrrellin kanssa. Ken Tyrrellin kanssa riita meni niin pitkälle, että Bellof joutui Brasiliassa vilttiketjuun!
Bellof joutui pois kilpailuviikonlopulta lähinnä sellaisen syyn takia, että kieltäytyi poistamasta muun muassa sponsoriensa tunnuksia ajohaalareita jolloin herra Tyrrell repi ne itse omin käsin irti suuttuneena tilanteesta.
Muutenkin herra Tyrrell ja Bellof riitelivät paljon enemmän vuonna 1985 kuin olivat tehneet vuonna 1984. Siltikin Ken Tyrrellin ja Stefan Bellofin välit olivat kuin isän ja pojan. Välillä herra Tyrrellin välit Bellofin olivat jopa uskomattomankin paljon paremmat kuin esimerkiksi aiemmin hehkutetun Michele Alboreton ja Ken Tyrrellin välit vuosina 1981-1983.
Bellofia ahdistivat myös Porschen vaatimukset ajaa edelleen lähtökohtaisesti vain Urheiluautojen MM-Sarjaa ja koska Bellof halusi ajaa sekä niitä että F1:siä niin siitä hyvästä Bellof alennettiin Walter Brunin myöskin Porscheja ajattavaan talliin tehdaspuolen autojen sijaan.
Bellof purki myös lopullisesti yhteistyönsä Willi Maurerin kanssa kaikkiaankin ennen Estorilia ja sai myös palata ajamaan luvattuaan olla enää tottelematon Ken Tyrrellin antamia käskyjä kohtaan.''