CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15034
McLarenilla vuosi 1982 oli lähellä olla todella hieno ja hieno se oli myös aivan ilman päätavoitettakin.
Tässä sen vuoden muistelun ensimmäinen osa:
Mallun Maskottien vuosi 1982 Osa 1
''McLarenilla kausi 1982 oli menestyksekkäin sitten vuoden 1977 ja se oli hyvä uutinen Ron Dennisin, Teddy Mayerin ja Tyler Alexanderin johtamalle tallille. Niki Laudan tuleminen talliin erittäin isolla rahalla oli piristävää mutta turboille tallin ei uskottu juuri pärjäävän. Tallin budjetti oli yhtä suuri kuin Ferrarilla eli 15 miljoonaa dollaria oli käytettävissä.
Sitä taustaa vasten neljä voittoa ja vain John Watsonin harmittavan epäonnen myötä jäänyt kuljettajien mestaruus masensi tunnelmaa. Totta oli myös Niki Laudan mahtavat otteet kauden aikana ja paljon ei oikeastaan puuttunut siitä, että kerran eläkkeellä ollut Maailman Nopein Kuljettaja olisi voittanut jälleen mestaruuden.
Tallin eräs kauden haittapuoli oli myös jatkuvat omistajuuskiistat tallipäälikkökolmikon välillä ja myös kuljettajien jännitteet olivat huipussaan kauden lopulla. Niki Laudalla riitti suunsoittoa myös muille kuskeille ja Keken kanssa yhteenotot olivat mennä jo nyrkkirysyksikin.
Toki Lauda myös puolustikin välillä Kekeä. Muun muassa Imolan aikaan ja ennen kaikkea nähtyään Kekenkin viimein voittavan ei Nikikään voinut muuta kuin kehua suoritusta.
Hitaammilla kauden ensimmäisen puoliskon radoilla McLaren oli omassa luokassaan ja vaikka kauden jälkipuolisko oli molemmille kuljettajille vaikea niin siitä huolimatta kausi oli menestystä täynnä. MP4-1B oli erittäin luotettava auto ja heti Williamsin jälkeen paras Cossyliigan auto.''
Jatkuu toisessa osassa.
Tässä sen vuoden muistelun ensimmäinen osa:
Mallun Maskottien vuosi 1982 Osa 1
''McLarenilla kausi 1982 oli menestyksekkäin sitten vuoden 1977 ja se oli hyvä uutinen Ron Dennisin, Teddy Mayerin ja Tyler Alexanderin johtamalle tallille. Niki Laudan tuleminen talliin erittäin isolla rahalla oli piristävää mutta turboille tallin ei uskottu juuri pärjäävän. Tallin budjetti oli yhtä suuri kuin Ferrarilla eli 15 miljoonaa dollaria oli käytettävissä.
Sitä taustaa vasten neljä voittoa ja vain John Watsonin harmittavan epäonnen myötä jäänyt kuljettajien mestaruus masensi tunnelmaa. Totta oli myös Niki Laudan mahtavat otteet kauden aikana ja paljon ei oikeastaan puuttunut siitä, että kerran eläkkeellä ollut Maailman Nopein Kuljettaja olisi voittanut jälleen mestaruuden.
Tallin eräs kauden haittapuoli oli myös jatkuvat omistajuuskiistat tallipäälikkökolmikon välillä ja myös kuljettajien jännitteet olivat huipussaan kauden lopulla. Niki Laudalla riitti suunsoittoa myös muille kuskeille ja Keken kanssa yhteenotot olivat mennä jo nyrkkirysyksikin.
Toki Lauda myös puolustikin välillä Kekeä. Muun muassa Imolan aikaan ja ennen kaikkea nähtyään Kekenkin viimein voittavan ei Nikikään voinut muuta kuin kehua suoritusta.
Hitaammilla kauden ensimmäisen puoliskon radoilla McLaren oli omassa luokassaan ja vaikka kauden jälkipuolisko oli molemmille kuljettajille vaikea niin siitä huolimatta kausi oli menestystä täynnä. MP4-1B oli erittäin luotettava auto ja heti Williamsin jälkeen paras Cossyliigan auto.''
Jatkuu toisessa osassa.