Nyrren GP / Euroopan Grand Prix

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Observer sanoi:
Mitenkähän se ei muka ole se nopein tapa? Barrichellon autossa oli aivan liikaa polttoainetta ja sen takia Sgumi pääsi ajamaan rauhassa karkuun tyhjällä radalla kun Rubens-parka oli jumiutuneena hitaampien autojen taakse. Voihan toki olla että Barrichello on täys idiootti jos on tuon taktiikan itse valinnut.
Ota huomioon, että Schumi kävi varikolla kolme kertaa ja Rubens kerran. Toiseksi, Rubens ei nähdäkseni raskaalla bensalastilla suinkaan ollut muita paljoakaan nopeampi, vaan todennäköisesti sai vetää aika limiteillä alusta asti. Tähän viittaa sekin sen, että Sato kävi kolme kertaa varikolla ja Rubens kaksi, mikä kertoo, että radalla Sato oli paljon nopeampi. Vertaa muuten Monacoon, missä Schumi oli raskaalla lastilla aluksi Räkääkin hitaampi, mutta auton kevennyttyä kisan nopein. Rubens ei nyt ollut edes kovin nopea auton kevennettyä, joten tuskinpa hän oli sitä myöskään auton ollessa kaikkein raskaimmillaan: tästähän Rubinjon aika-ajonopeuskin oikeastaan kertoi.

Vähintäänkin paperilla Rubensin taktiikka on ollut kilpailukykyinen, koska Sauber toimi samoin. Kisamuuttujien vaikutus ehkä teki Rubensin taktiikasta Schumiin nähden neutraalin taikka huonomman. Voimme vain arvailla. Mahdollista on myös se, että kahden pysäkin taktiikka oli paperilla paljonkin parempi ja Schumin taktiikka kompromissi (kuten hän Barcelonassa sanoi).
 

Joona

Well-known member
Liittynyt
19.5.2004
Viestit
73
Sijainti
Tuhansien järvien maa.
Barrichellon portugalinkielinen osuus:
"Kilpailuni sujui hyvin. Tapahtumia riitti alusta alkaen. Taktiikkani oli hyvä, vaikka se ei riittänytkään Michaelin lyömiseen. Tiesin autoni vauhdin paranevan sitä mukaa, kun muut menevät varikolle. Autosta meni jotakin rikki sen jälkeen, kun Takuma osui minuun. Hän yritti ohitusta väärään aikaan väärässä paikassa. Tulos oli kuitenkin hyvä. Sain jälleen kahdeksan pistettä, ja taistelu mestaruudesta jatkuu."

MTV3

-----------------------------------------

Onkohan noin? :D :alppu:
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Hurmurisija sanoi:
Itse taas uskon, että Ferrari laati taktiikkansa ajatellen maksimi pisteitä. Jos Rubensilla olisi ollut kevyempi auto ja hän ei olisi päässyt aika-ajossa ensimmäiseen riviin, olisi Ferrarin kakkossija ollut uhattuna.
Jos Rubensilla olis ollu sumin auto ja sama taktiikka, olis takuulla ollu eturivissä sumin kanssa ja saattanu jopa lyödä päällikön. Eikö tuolla taktiikalla olis tullu maksimipisteitä sitten muka?
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Joona sanoi:
Barrichellon portugalinkielinen osuus:
"... Hän yritti ohitusta väärään aikaan väärässä paikassa..."
Ei ohitusyritys ole koskaan väärässä paikassa tai väärään aikaan (sääntöjen puitteissa tietty). Mitähän puppua rubensille on syötetty kun tietää missä saa ohittaa ja milloin (ja ketä ei) :rolleyes:
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
vermula sanoi:
Jos Rubensilla olis ollu sumin auto ja sama taktiikka, olis takuulla ollu eturivissä sumin kanssa ja saattanu jopa lyödä päällikön. Eikö tuolla taktiikalla olis tullu maksimipisteitä sitten muka?
Ei kai olisi ollut mitenkään ennen kuulumatonta, että Rubens olisi hävinnyt samanlaisella autolla Schumille aika-ajossa esimerkiksi seitsemän kymmenystä, jolloin eturivin paikka olisi mennyt?
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Kisahan oli taattua Ferrari-viihdettä :eek:

Muista sijoista ajettiin kilpaa, voitosta ei.Kimi kyllä teki Schumacherille suuren palveluksen kun nousi kakkoseksi 1 kierroksella, vauhtia ei mäkissä ollut vieläkään.Olisiko Schumi ollut yhtä ylivoimainen jos Sato olisi pitänyt kakkospaikan? Epäilen.

T.Sato kyllä ansaitsee kunniaa tämänpäiväisestä :thumbup: Barrichellon narina ohitusyrityksestä on melko naurettavaa, radalla saa ohittaa missä kohtaa haluaa, siihen ei tarvita lupaa edelläajavalta :jaska:
 

jimpo

Well-known member
Liittynyt
28.6.2003
Viestit
283
Ihmettelen kun jotkut väittävät että oli tylsä kisa. OK, Schumi voitti taas, mutta onhan sitä muitakin sijoja kuin se ensimmäinen. Tänään oli rytinää ja ohituksia roppakaupalla. Kimi toki keskeytti, mutta kelle se oli yllätys?
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Viime vuoden paras aika-ajaja Rubens ei saa edes mahdollisuutta kisata paalupaikoista tänä vuonna. Talli pakottaa apupojan aika-ajoihin raskaammalla autolla ja kovemmilla renkailla. Näin saadaan kultapoika Schumille paalupaikkojen ennätys, varmoja voittoja ja gloriaa. Ferrarilla ei ole tarkoituskaan antaa Rubensin kisata Schumia vastaan- ei edes aika-ajoissa. Katsokaa miehen elekieltä ja olemusta. Rubensista paistaa nöyryytetyn ja alistetun ihmisen asema.

Odotan Rubensin eläköitymistä tai lähtöä Ferrarilta jolloin saamme kuulla totuuden tallin sisäpolitiikasta. Tallin toiminta on vastenmielistä ja epäurheilijamaista.
 

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
Vesku sanoi:
Oliskohan taktiikan laadinnassa mukana myös se näkökohta, että "varmasti" Sumi ajaa paalulle? Niitä on nyt 60 ja Sennan löymättömänä pidetty ennätys 65 on viiden paalun päässä. Vuoden loppuun mennessä sekin ennätys Sumin nimissä? Jahtaa "tosissaan" myös sitä? Ja lopettaa sitten...:rolleyes:
Schumi ei koskaan pysty lyömään Sennan paaluennätystä, ottaen huomioon yritysten määrän!
Sennan ja Prostin tasolle ei Schumista ole koskaan.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
HÖYNÄ sanoi:
Schumi ei koskaan pysty lyömään Sennan paaluennätystä, ottaen huomioon yritysten määrän!
Sennan ja Prostin tasolle ei Schumista ole koskaan.
Joo, on se paska :D
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
pmv sanoi:
Annas kun arvataan:"Kimi ran with the leaders and would have had a very competetive race. David drove strong race from the back. Both engine failures will be thoroughly investigated. I´m sorry for both of the drivers but we will come back."
Ei kauas heittänyt arvaus, heh .. Vain "me palaamme vielä" jäi puuttumaan, mutta sen taisikin sanoa Ron tällä kertaa.

Norbert Haug oli myös pettynyt viikonlopun surkeaan tulokseen:

- Kilpailun lopputulos oli meille pettymys. Kimi ja David tekivät kaiken oikein ja olivat hyvissä asemissa kilpailun alkukierroksilla. Moottorit menevät tänään illalla Mercedes-Ilmorille tutkittavaksi. Epäilemme, että ongelmien syy oli erässä mäntiä, joita käytettiin moottoriemme rakennuksessa tänä kisaviikonloppuna, kommentoi Haug.
EDIT:

Mitä tulee kisan tylsyyteen, niin onpa noita varmaan tylsempiäkin kisoja kieltämättä nähty - mutta se että voittotaistelua ei ole, se vain on tylsää. Ja on totaalisen väsynyt jo hokemaan sitäkin että "pakko onnitella ferraria, ne vaan on niin hyviä ja osaa hommansa hyvin".

Ja sen voi myöntää, että Mäkin & Räikän ongelmat antavat vielä oman lisänsä kisan "tylsyyteen". Pelkkä Räikän maaliinpääsykin tekisi homman vähän kiinnostavammaksi. Voi vain kuvitella millainen v*tutus & turhautuminen Räikällä itsellään on päällä, kun tälläisellä tavallisella katsojallakin jo nousee savua korvista ... :rolleyes: :dunno: :mad_old:

Toivottavasti 19B pelastaa edes jotain tästä kaudesta mäkkileirille vielä.

Williamsin rämpiminenkin vaan lisää kyllästymistä & turhautumista. Ja yksinkertaisesti se tosiasia, että kellään ei ole mitään jakoja pistää Schumille kampoihin näillä tavallisilla kisa-areenoilla. Se jos joku turhauttaa. Mulle on ihan sama, kuka se kuski olisi joka pystyisi taistelemaan (eli ei ole pakko olla Räikkä, toki siitä en valittaisi muttah ..) - mutta kunhan joku pystyisi taistelemaan perässäköröttelyn sijasta.

:jaska:
 
Viimeksi muokattu:

Mera

Tutkija
Liittynyt
15.10.2003
Viestit
589
Sijainti
Finland
Ferrarilla oli kaksoisvoitosta huolimatta hautajaistunnelmaa (mtv3):
------------------------------------------------------------------------------------
M. Schumacherin saksankielinen osuus:

Haluaisin pahoitella sitä, että palkintopallilla emme voineet juhlia kunnolla. Kaikki eivät ehkä ole kuulleet Umberto Agnellin kuolemasta tänä viikonloppuna. Hän oli suuri Ferrarin tukija ja kannattaja veljensä tavoin. Uutinen hänen kuolemastaan oli meille kaikille shokki. Niinpä kaksoisvoitosta huolimatta ei meillä tällä kertaa ole aihetta suureen juhlaan. Toivottavasti ymmärrätte sen. Toivon myös, että kaikki fanimme pystyivät nauttimaan kilpailusta ja pitivät hauskaa.
------------------------------------------------------------------------------------

Siksi ei nähty voittohyppyä ja kuohujuomia. Ralf ja Montoya eivät kuulemma olekaan pistäneet riidoiksi alun kolarin tiimoilta, yllättävää. Jarno näytti taas kuka on Renaultin ykköskuski. Alonso tekee nykään mokia mokien perään. Takuman ohitusyritys Barrichellosta oli ihan hyvä, mutta aikamoisella riskillä ja etusiipihän siinä sitten meni. Fisichlla ja Webber olivat positiiviset yllättäjät. Muuten yllätyksetön kisa. Macin aikapommi sanoi taas että POKS! Kimillä oli niin hyvä lähtökin että siinä olisi ollut mahiksia hyvään sijoitukseen.
 
Viimeksi muokattu:

-ha-

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
1319
Sijainti
tornio -> jyväskylä
Kuinkahan mones kerta tämä oli kun McLarenit ovat Nürburgringilla yllättävän nopeita mutta yllättäen eivät kestä maaliin asti? Tällä kaudella tosin maaliin pääseminen on ollut ylivoimaista melkein joka kisassa, mutta jotenkin haiskahtaa sille että vuosi toisensa jälkeen kotikisaan lähdetään yliviritetyille Mersuilla. Sitten voidaan selittää pmv:n mainitsemaan tyyliin että oltiin kilpailukykyisiä mutta huono-onnisia.
Itse kisassahan oli ihan mukiinmenevää kilvanajoa paikoitellen, harmi vain että kärkipaikasta harvemmin taistellaan nykypäivän kisoissa juuri ollenkaan. Monaco oli piristävä poikkeus.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
-ha- sanoi:
Harmi vain että kärkipaikasta harvemmin taistellaan nykypäivän kisoissa juuri ollenkaan. Monaco oli piristävä poikkeus.
Eipä Monacossakaan juuri kärkipaikasta taisteltu. Muuten tapahtumia riitti kyllä. Nyrrellä Schumin karkumatkan mahdollisti Kimi, joka jarrutti alussa muuta letkaa.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
-ha- sanoi:
Kuinkahan mones kerta tämä oli kun McLarenit ovat Nürburgringilla yllättävän nopeita mutta yllättäen eivät kestä maaliin asti? Tällä kaudella tosin maaliin pääseminen on ollut ylivoimaista melkein joka kisassa, mutta jotenkin haiskahtaa sille että vuosi toisensa jälkeen kotikisaan lähdetään yliviritetyille Mersuilla. Sitten voidaan selittää pmv:n mainitsemaan tyyliin että oltiin kilpailukykyisiä mutta huono-onnisia.
Miksei koneita viritetä varsinaisessa Saksan GP:ssä eli Hockella, siellä Mclarenin vauhti tuntuu olevan vaisumpaa kuin Nyrrellä vuodesta toiseen ? Kyllä Nyrre tuntuu sopivan Mclarenille paremmin kuin moni muu rata.
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Felix sanoi:
Miksei koneita viritetä varsinaisessa Saksan GP:ssä eli Hockella, siellä Mclarenin vauhti tuntuu olevan vaisumpaa kuin Nyrrellä vuodesta toiseen ? Kyllä Nyrre tuntuu sopivan Mclarenille paremmin kuin moni muu rata.
Eikö Nyrre ole lähempänä Stuttgartia kuin Hockenheim:confused:
 
Ylös