Oletko koskaan kärsinyt suonenvedosta?

Oletko koskaan kärsinyt suonenvedosta?

• Olen

Äänet: 72 90,0%
  • En ole

Äänet: 8 10,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    80

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Eli ittehän kyllä olen. En kovin usien, mutta sillointälläöin. Melkein poikkeuksetta taitaa olla oikee jalka se, jossa se kramppi esiintyy.

Ace17

Acenteella
Viimeeksi iski suonenveto, kun mulla oli nainen yövieraana.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Runar ja Kyllikki sanoi:
Teit nopean kommentin, jota ei ajateltu samalla lailla kuin sinä sen ajattelit?
Niin.

En ole koskaan kärsinyt suonenvedosta, mutta kyllä minulla suonenvetoja on ollut.

haju

Banned
Yleisimmin suonenveto iskee itselläni pohkeisiin kuumana päivänä, kun urheilen liikaa ja juon liian vähän.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
haju sanoi:
Yleisimmin suonenveto iskee itselläni pohkeisiin kuumana päivänä, kun urheilen liikaa ja juon liian vähän.
Onko kipu niin kova, että ei pääse kävelemään suonenvedon aikana? Jos oikein ymmärsin, niin suonenvetoon kuuluu kova kipu.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Runar ja Kyllikki sanoi:
Onko kipu niin kova, että ei pääse kävelemään suonenvedon aikana? Jos oikein ymmärsin, niin suonenvetoon kuuluu kova kipu.
Juuh. Laitoin tonne toiselle toikkiin vastauksen.

haju

Banned
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ei siinä silloin kävelemään pääse. Lähinnä se tuntuu inhottavalta. Ei välttämättä hirvittävän kivuliaalta.

Edit: Voihan suonenveto esiintyä lievänäkin, jolloin eteneminen kyllä onnistuu.

Viimeksi muokattu:

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Oikeen jalan pohje on tainnut 3 kertaa elämän aikana vedellä suonta. Sitä kipua ei voi kyllä sanoin kuvailla. Tuntuu että ei ikinä lopu, ja kun loppuu niin ah sitä helpotusta.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Näistä postauksista voisi päätelleä, että ex-muijan useinkin valittamat suonenvedot olivat jotain ihan muuta kuin suonenvetoja. Ei sillä ollut mitään kipuja, lähinnä se kuulemma oli sellainen hieman epämiellyttävä tunne lihaksessa. Mutta ei se pahimmillaankaan kuulemma sattunut tai estänyt millään tavalla kyseisen raajan käytämistä.

haju

Banned
Runar ja Kyllikki sanoi:
Sevverran hätäguuglella löysin tietoa, että suola- ja nestetasapaino saattaa vaikuttaa, mutta suonenvedon syyt on silti hämärän peitossa.
Oma googlaus kertoi näin:

http://terveysnetti.turkuamk.fi/nuorisonetti/ravitsemus_liikunta/lihaskramppi.htm
Lihaskramppi eli "suonenveto"
Lihaskrampin syytä ei tunneta, mutta verenkiertoa heikentävät tekijät vaikuttavat ehkä asiaan: kireät sukat, lihasten maitohappo, kylmyys, infektiot jne.

Hoito: ehkäistä kramppi venyttelyllä, oikeilla varusteluilla ja riittävällä neste- ja suolavarastolla. Urheilu pitää keskeyttää ja pitää aktivoida kramppiin joutuneen lihaksen vastavaikuttajalihas.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
noh mutta vastaus.. onhan mulla muutamaan otteeseen pohje krampannut. En mä tiedä onko sama asia kuin suonenveto (edit: edellisen kommentin perusteella on sama asia), mutta saatanasti se sattui. Ja joka kerta se on tapahtunut yöllä nukkuessa siten, että olen siihen herännyt. Eli unessa olen potkinut tai muuten tehnyt jalalla jotain äkkinäistä. Yleensä sitä on edeltänyt paljon liikuntaa edellisenä iltana ja varmasti myös nestevajautta.

Sijainti
Oslo
Tohtori.fi kertoo:
kramppi, crampus, lihaskramppi
lihassyiden pitkään kestävä tahaton supistus, "suonenveto"

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Runar ja Kyllikki sanoi:
Näistä postauksista voisi päätelleä, että ex-muijan useinkin valittamat suonenvedot olivat jotain ihan muuta kuin suonenvetoja. Ei sillä ollut mitään kipuja, lähinnä se kuulemma oli sellainen hieman epämiellyttävä tunne lihaksessa. Mutta ei se pahimmillaankaan kuulemma sattunut tai estänyt millään tavalla kyseisen raajan käytämistä.
Joo. Mulla noi on ainakin ollu sellaisia että olen aivan oikeasti huutanut kivun takia ja melkein kuolemaa toivonut. Toki se että olen herännyt siihen, on varmasti kyllä nostanut sitä fiilistä kivun kovuudesta.

Itse liikuntasuorituksen aikana mulla ei oo tota tapahtunut, mutta tollai yöllä on tullut. Jeesus kristus jos se samanlainen iskisi joskus polkiessa.. :nope: