Teit nopean kommentin, jota ei ajateltu samalla lailla kuin sinä sen ajattelit?Formulanomi sanoi:
Niin.Runar ja Kyllikki sanoi:Teit nopean kommentin, jota ei ajateltu samalla lailla kuin sinä sen ajattelit?
Onko kipu niin kova, että ei pääse kävelemään suonenvedon aikana? Jos oikein ymmärsin, niin suonenvetoon kuuluu kova kipu.haju sanoi:Yleisimmin suonenveto iskee itselläni pohkeisiin kuumana päivänä, kun urheilen liikaa ja juon liian vähän.
Tässä tivattiin oikean tai vasemman jalan suonenvetoa. :frank:Formulanomi sanoi:
Juuh. Laitoin tonne toiselle toikkiin vastauksen.Runar ja Kyllikki sanoi:Onko kipu niin kova, että ei pääse kävelemään suonenvedon aikana? Jos oikein ymmärsin, niin suonenvetoon kuuluu kova kipu.
Ei siinä silloin kävelemään pääse. Lähinnä se tuntuu inhottavalta. Ei välttämättä hirvittävän kivuliaalta.Runar ja Kyllikki sanoi:Onko kipu niin kova, että ei pääse kävelemään suonenvedon aikana? Jos oikein ymmärsin, niin suonenvetoon kuuluu kova kipu.
Oma googlaus kertoi näin:Runar ja Kyllikki sanoi:Sevverran hätäguuglella löysin tietoa, että suola- ja nestetasapaino saattaa vaikuttaa, mutta suonenvedon syyt on silti hämärän peitossa.
Lihaskramppi eli "suonenveto"
Lihaskrampin syytä ei tunneta, mutta verenkiertoa heikentävät tekijät vaikuttavat ehkä asiaan: kireät sukat, lihasten maitohappo, kylmyys, infektiot jne.
Hoito: ehkäistä kramppi venyttelyllä, oikeilla varusteluilla ja riittävällä neste- ja suolavarastolla. Urheilu pitää keskeyttää ja pitää aktivoida kramppiin joutuneen lihaksen vastavaikuttajalihas.
Joo. Mulla noi on ainakin ollu sellaisia että olen aivan oikeasti huutanut kivun takia ja melkein kuolemaa toivonut. Toki se että olen herännyt siihen, on varmasti kyllä nostanut sitä fiilistä kivun kovuudesta.Runar ja Kyllikki sanoi:Näistä postauksista voisi päätelleä, että ex-muijan useinkin valittamat suonenvedot olivat jotain ihan muuta kuin suonenvetoja. Ei sillä ollut mitään kipuja, lähinnä se kuulemma oli sellainen hieman epämiellyttävä tunne lihaksessa. Mutta ei se pahimmillaankaan kuulemma sattunut tai estänyt millään tavalla kyseisen raajan käytämistä.