Oletko koskaan kärsinyt suonenvedosta?

Oletko koskaan kärsinyt suonenvedosta?

• Olen

Äänet: 72 90,0%
  • En ole

Äänet: 8 10,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    80

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Aika ajankohtainen kysymys...mulla on Jakkeuksen tavoin suonenvedot iskeneet öisin, viimisimmästä suonenvedosta pohkeessa on kyllä jo tovi aikaa ja olen niihin aina herännyt, hieronut pohjetta, mutta kun sekin sattuu niin helvetisti. Mutta viime viikolla jonakin aamuna herätessäni ja sängystä noustessani huomasin, että jopas mun reiden takaosan lihas on kipeä ja samassa muistin, että mullahan oli jotain kupuja yöllä, johon ei oikein kunnolla edes herännyt. Koko päivän oli reiden takaosa kipeä.

Varmin tapa testata suonenvetoa on mennä kylmälle kaakelilattialle omien jalkojensa päälle istumaan, pari minsaa ja sillon iskee, varpaaseen.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Yleensä (lähes aina) suonenveto iskee yöllä. Viimeöinen oli pahimpia, kun se koski koko toista jalkaa. Yleensä se rajoittuu pohkeeseen ja jalkaterään.

Isällä oli ennenvanhaan valtavia suonenvetoja aina, kun se oli 'riittävästi' juovuksissa. Se oli aika pelottavaa. Sisko ja veli yrittivät hieroa jalkoja ja helpottaa kipua. Ei se tuska estänyt häntä hankkiutumasta kohta taas samaan jamaan. :nope:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Näistä postauksista voisi päätelleä, että ex-muijan useinkin valittamat suonenvedot olivat jotain ihan muuta kuin suonenvetoja. Ei sillä ollut mitään kipuja, lähinnä se kuulemma oli sellainen hieman epämiellyttävä tunne lihaksessa. Mutta ei se pahimmillaankaan kuulemma sattunut tai estänyt millään tavalla kyseisen raajan käytämistä.
Juu ei ollu todellakaan suonenveto, mutta varmuuden vuoksi? Oliks tää se sama muija, jonka mielestä Köpis oli Ruottissa ja Ruottinkin Sparit on suomalaisia kauppoja, joissa varmaan osataan suomeakin? :eek:

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Olen kärsinyt, mutta viimeisimmästä on aikaa jo muutama vuosi. Kaikki muistamani suonenvedot ovat olleet öisin ja reidessä. Kipu oli aivan järkyttävä, ainoa tapa päästä siitä jotenkin eroon, oli vaan hieroa sitä reittä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
VR sanoi:
Olen kärsinyt, mutta viimeisimmästä on aikaa jo muutama vuosi. Kaikki muistamani suonenvedot ovat olleet öisin ja reidessä. Kipu oli aivan järkyttävä, ainoa tapa päästä siitä jotenkin eroon, oli vaan hieroa sitä reittä.
Niinku tuolla muualla jo sanoin, taivuta jalkaterääs sisään-/ylöspäin kaikin voimin. Se auttaa.

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Joo, kyllä sitäkin on varmaan tullut tehtyä. Se kipu oli niin psykedeelinen, että siinä tuli kokeiltua varmaan kaikkea mahdollista.

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Kärsin aina sillon tällön. Usein tuntus olevan ainakin osallisena kylmyys (esim. uimassa) ja nestevajaus (pahassa oksennustaudissa tuli tutuks). Ei se varsinaisesti kipeetä ota tyyliin kova isku tai haava, mutta toimintakyvyn osaltaan suonenveto kyllä vie.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
VR sanoi:
Joo, kyllä sitäkin on varmaan tullut tehtyä. Se kipu oli niin psykedeelinen, että siinä tuli kokeiltua varmaan kaikkea mahdollista.
joo.. ei sitä jälkeen päin osaa sillai ees analysoida mitä siinä tekee.. jotain vaistomaisia yrityksiä.

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Joo, viimeksi muutama vuorokausi sitten yöllä. En muistaakseni ollut ehtinyt nukahtaa, kun vasemmasta jalkapohjasta (tai oikeastaan vähän sen vierestä, jalan sisäpuolelta) alkoi vetämään oikein kunnolla. Sattui jälleen aika mukavasti, mutta ei se kovin kauaa kestänyt.

Vesku

Maatalousneuvos
On vedellyt joskus - esim. aikoinaan parempikuntoisena- raivaussahauspäivän jälkeen. Suht kovaa fyysistä työtä jaloille ja jalat huonosti hengittävissä turvasaappaissa... :yuck: Silloin kun "vetää2, niin ei varmasti pääse kävelemään, mutta ainakin mulla vertyy noin 10 minutissa klenkkauskuntoon.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Joskus tuli kun reenas kovaa.

Nykyään tulee kun ui vapaata kellukkeet munissa eikä tee jaloilla mitään, niin alkaa vetää suonta vasemman jalan etuvarpaasta. :mad_old:

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Joo. Useimmiten "vetää suonta" kyynärvarsista, jolloin sormet, varsinkin etusormi tai nimetön, alkavat jököttää ihmeellisesti. Pohkeita myös riipii silloin tällöin, varsinkin kovan päivän jälkeen >>> vääntelee jalkateriä/varpaita.

Kerran muinoin pyöräilytin kiukuspäissäni Jr:rrää viitisentoista kilometriä kovalla vauhdilla valmistautumatta. Reidet enteili tosi kivuliasta kramppia silloin, mut sai ne pidettyä kuosissa. Jr ei ollut reissusta millänsäkään...

Makkonen

Guest
Muutaman kerran olen kärsinyt. Kertaakan en ole nauttinut suonenvedosta. :doubtful:

Sijainti
Oslo
Muutaman kerran uidessa on ollut suonenvetoa pohkeessa - mitään kipua ei kramppeihin ole liittynyt. Jalan suoristaminen välittömästi on tehonnut hyvin vaivaan.