Oletko koskaan kärsinyt suonenvedosta?

Oletko koskaan kärsinyt suonenvedosta?

• Olen

Äänet: 72 90,0%
  • En ole

Äänet: 8 10,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    80

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Jonkki sanoi:
En ole kyllä koskaan tainnut kokea mitään vastaavaa fyysistä kipua, kuin minkä suonenveto aiheuttaa. Olisi kiva kuulla onko joku oikeasti saanut vielä kauheamman kivun aikaiseksi?
Kyllä. Pahanlaatuinen ja alussa väärinhoidettu välikorvan tulehdus. Sen rinnalla on suonenveto suoranainen nautinto. Soli jo semmosta, että meinas ihan aidosti tulla hulluks, ihan kuin olis porattu taukoamatta iskuporakoneella suoraan tärykalvoon. 800 mg Ibuprofeiinia (Burana) helpotti muutamaks tunniks sen verran, että pysty jotenkuten olemaan, sen jälkeen oli pakko ottaa seuraava satsi. Syömään ei pystyny edes spagettia, koska jopa niin pehmeän kaman pureskelu sattui niin saatanasti. En suosittele :nope:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Kyllä. Pahanlaatuinen ja alussa väärinhoidettu välikorvan tulehdus. Sen rinnalla on suonenveto suoranainen nautinto. Soli jo semmosta, että meinas ihan aidosti tulla hulluks, ihan kuin olis porattu taukoamatta iskuporakoneella suoraan tärykalvoon. 800 mg Ibuprofeiinia (Burana) helpotti muutamaks tunniks sen verran, että pysty jotenkuten olemaan, sen jälkeen oli pakko ottaa seuraava satsi. Syömään ei pystyny edes spagettia, koska jopa niin pehmeän kaman pureskelu sattui niin saatanasti. En suosittele :nope:
Mulla on ollu. Vahvistan että on "saatananmoinen nautinto". Varmaan Lordin syytä tollasetkin jutut. Ainakin nykysin ne on.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kyllä märkivä hampaanjuuri on antanut mulle 'parhaimmat' kiksit.

Silloin oli lähellä itsari. :mad_old:

Knoukka

Well-known member
Mulla ei oo kyllä ollut kunnon suonenvetoa vissiin koskaan. Eikä oikein muutakaan vaivaa. Tää niskakipukin on nyt hellittämässä ja oli pahimmillaan sellasta normaalin hammassäryn luokkaa eli rauhottui nelisatasella buranalla tms.

Mutta muutaman kerran on ollu sellanen kankkunen, että oisin ottanut minkä kivun tahansa jos siitä oisin eroon päässyt!

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
KnowHow sanoi:
Mutta muutaman kerran on ollu sellanen kankkunen, että oisin ottanut minkä kivun tahansa jos siitä oisin eroon päässyt!
Sama. Sellaiset kankkuset läpikäynyt saattaapi hyvin ymmärtää, miksi kankkusessa tehdään itsemurhia. Pahimmillaan se olo on meinaan sitä luokkaa, että ihan oikeesti saattaa mieleen tulla että vois vaikka kuolla, kunhan pääsis siitä helvetistä pois.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Suonenveto on tosiaan ollut varmaan 107% meikäläiselläkin pohkeissa. Yleensä tosiaan aamuyöstä ja varmaan siihen vaikuttaa tosiaan kylmähkö ilma ja kenties se, että yöllä ollaan makuuasennossa suht'koht liikkumatta.

Mulla on sellainen mutu-tuntuma, että tämä urheiluun liittyvä kramppi ja ei-urheiluun tai nestevajaukseen liittyvä suonenveto poikkeavat toisistaan aikalailla. Itseasiassa olen tähän asti pitänyt kramppia ja suonenvetoa eri asioina. Kipu voi toki olla yhtä voimakasta jne.

Mutta eipä toi suonenveto vedä mitään vertoja hammassärylle tai korvasärylle. :nope:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Formulanomi sanoi:
Itseasiassa olen tähän asti pitänyt kramppia ja suonenvetoa eri asioina. Kipu voi toki olla yhtä voimakasta jne.
Ei kyllä suonenveto on nimenomaan juuri lihaskramppi. Se nimitys suonenveto tulee ihan puhtaasti siitä, että se tuntuu siltä, kuin joku tosiaan vetäis suonta.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Mä luulen että mulla oli eilen nestevajaus ja siihen liittyen elämäni ensimmäinen suonenveto.
Tein eilen (ja yöllä) siis muutaman sadan kilsan prätkälenkin ja sen aikana toiseen jalkapohjaan iski sellainen kouristus, että varpaat veti väkisin kippuraan. Ei se ollu varsinaisesti kauheen kivuliasta mutta ei se mukavaltakaan tuntunu.
Kaikki lihakset tuli ihan saakelin kipeeks reissulla vaikka normaalisti ei tollasella reissulla viel pitäs tuntuu lihaksistossa lain, sekä kustessa kirveli ja väsytti älyttömästi. Aamuun mennessä olo oli parantunut ja sain nukuttuakin muutaman tunnin, lihakset on silti vieläkin hellänä.

Oma diagnoosi: Nestevajaus ja siihen liittynyt suonenveto.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Viimeks just perjantai-iltana hotellihuoneessa Dadissa. Venyttelin jalkoja "vahan vaarin" ja siita se sit lahti :nope: