Onko McLaren kriisissä?

Onko McLaren kriisissä?

  • Kyllä

    Äänet: 100 45,0%
  • Ei

    Äänet: 122 55,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    222

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Nyt kävi muuten ensimmäisen kerran mielessä sekin, että McLaren voi vajota jopa kausien 1994-1996 tasolle. Myös Renault ja BARrikin ovat olleet kuitenkin huippuvauhdissa testeissä. Eli, ei hyvältä näytä... Pitää kai tässä vain toistaa itselleen koko ajan, että "McLaren bluffaa vain vauhtiaan"... "McLaren bluffaa vain vauhtiaan"... Ja Melbournessa tulee sitten ylivoimainen voitto Kimille. Taitaa olla kuitenkin toiveajattelua. :nope:

Toivottavasti Kimi kuitenkin pääsisi johonkin kilpalukysyisen auton rattiin toisessa tallissa, jos McLarenilla tosiaankin tapahtuu romahdus. :(
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Ja vielä kun tänään luin jostain että Kimi toivoisi Mersun mottorissa olevan enemmän hevosvoimia. Kimi kaipaa lisähevosvoimia. Taitaa olla niin että Mersu/Ilmor on TAAS epäonnistunut voimalähteen rakentamisessa. Kun vielä muistaa että moottori on jo nyt sanonut POKS POKS niin EI HYVÄLTÄ NÄYTÄ!!!
 

Mikke76

Member
Liittynyt
21.1.2004
Viestit
24
Sijainti
Uzbekistan
Minusta mäkki tekee kerrankin oikein: Testaa uusia osia talvitesteissä eikä kauden 3:ssa ekassa kisassa :thumbup:
Minusta sieltä on löydetty osat joilla pystytään kilpailukykyisiin aikoihin, mutta nyt testataan uusia osia vauhdin lisäämiseksi. Olisi typerää olla testaamatta uusia osia jos haluaa pärjätä tulevaisuudessa. Muut tallit vain yrittävät saada nykyisillä osilla lisävauhtia.

Kaikki jotka on vähänkin ollut tuotekehityksen kanssa tekemisissä tietää että aluksi uudet jutut ei koskaan toimi moitteettomasti tai jos toimii niin sitten pitää kysyä miksi se toimii? Ennemmin tai myöhemmin se iskee takaisin.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
...niin. Olisiko McLarenilla tosiaan asiat niin onnellisesti, että se versio autosta, jolla mennään Melbourneen, on testattu ja todettu jumalaisen nopeaksi ja luotettavaksi jo ennen joulua ja tammikuun alussa. Sen shakedown tehtiin eilen. Nyt, ja kuten Barcelonassa, testataan tulevan B-Specsin osia ja nämä eivät toimi.

On tuo kuitenkin niin mystinen juttu, että auto toimi kuin kello tammikuun alkuun ilman MITÄÄN (vakavia) ongelmia. Sitten yks, kaks alkaa vehkeet leviämään ja moottorit paukkumaan. Todellinen ON-OFF tilanne. Ei tuo selity kuin sillä, että uusia osia testataan tai sillä, että kysessä on taas kerran perinteinen McLaren auto, joka ei kestä yhtään mitään kuin satunnaisesti. :yuck: Todella omituista on myös se, että kun muita autoja on radalla, ei McLaren toimi. Kun he testaavat yksinään, auto alkaakin mystisesti toimia... :doubtful: Kyllä siinä tietysti huijausteoria saa hieman ilmaa siipiensä alle. ;)

No toivotaan edelleen parasta! :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Hmmmmm....onko Mikke ollut mukana tuotekehitystyössä itse koskaan?

Minusta mäkki tekee kerrankin oikein: Testaa uusia osia talvitesteissä eikä kauden 3:ssa ekassa kisassa
Minusta sieltä on löydetty osat joilla pystytään kilpailukykyisiin aikoihin, mutta nyt testataan uusia osia vauhdin lisäämiseksi. Olisi typerää olla testaamatta uusia osia jos haluaa pärjätä tulevaisuudessa. Muut tallit vain yrittävät saada nykyisillä osilla lisävauhtia.

Kaikki jotka on vähänkin ollut tuotekehityksen kanssa tekemisissä tietää että aluksi uudet jutut ei koskaan toimi moitteettomasti tai jos toimii niin sitten pitää kysyä miksi se toimii? Ennemmin tai myöhemmin se iskee takaisin.
 

Mikke76

Member
Liittynyt
21.1.2004
Viestit
24
Sijainti
Uzbekistan
berra67 sanoi:
Hmmmmm....onko Mikke ollut mukana tuotekehitystyössä itse koskaan?
Itse asiassa hyvinkin paljon, kun olen moisen osaston pomona ;)

Iltalehtikin heittää lokaa tuutintäydeltä.

Karpow: Joo se on aika jännää että yksin homma toimii kuten tiistaina valenciassa Mäkki toimi kuin junanvessa, mutta heti eilen alkoi vehkeet paukkumaan kun muiden autot ilmestyi radalle.

Jos oikein pitkälle ajatellaan tätä mäkin mahdollista salaliittoteoriaa niin edes kimille ja kuutiolle ei kerrota mitä sinne pellin alle laitetaan niin saadaan kuskitkin mukaan. :confused:

Onneksi tähän spekulointiin saadaan kohta lisää vastauksia. (jos saadaan)

Edit: päivä
 
Viimeksi muokattu:

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Vittorio Jano sanoi:
Ja miksi siellä kiertää vesi?
Voisikohan tuo kampiakselin koppa olla öljypohja? onko noissa vehkeissä edes moista? En ole tutustunut fykkösen moottoriin niin hyvin, että sen rakenteen tuntisin, joten kuvittelen normaalin auton moottorin rakennetta nyt. Jos siellä siis olisi se öljypohja, niin voisiko olla mahdollista, että sen runkoon olisi tehty jäähdytysvedelle reitit? Öljyähän jäähdytetään erikseen toisessa ponttoonissa kai, mutta eikö tämä parantaisi sitä jäähdytystä? Nyt varsinkin, kun tuo luotettavuus on niin tärkeää...
Joo, oli ehkä aika kaukaa haettua, mutta kuten sanottu, en tunne tuota moottrin rakennetta kovin hyvin... :dunno:
 

T. Salama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
240
Sijainti
Helsinki
Mielenkiintoista, ehkäpä nyt tosiaan testataan B-auton osia.
Atlaksellakin spekuloitiin näin:

More likely, though, is that the Woking squad has, having honed MP4-19 to a competitive level (it was fearsomely fast until mid-January, remember), substituted the original with its announced successor, the MP4-19B in recent testing. After all, fast cars do not get slower by over a second without reason, and who could actually tell the difference between the two models?

With McLaren labelling every single part with the model designation as part of its 'lifing' system, it would be most interesting to ascertain exactly how many parts bear the legend 'MP4-19B' on Kimi Raikkonen's latest test vehicle…
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Bobakki sanoi:
Se näköjään vielä unohtui, että kierrosaikoja enemmän asettaisin painoa sille, että McLarenin lehdistökoulun uusin kasvatti Kimi Räikkönen antoi lausuntoja, joiden mukaan hän on huolestunut.
:thumbup:
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Tuo salaliittoteoria on niin toiveunta kuin vain olla saattaa. Ns. viimeinen oljen korsi johon turvautua kun hätä alkaa olla todella suuri. Tarpeeksi kauan kun sitä itselleen hokee niin siihen alkaa jopa uskoa Se että talli olisi tetannut autot jo luotettaviksi ja pitäisi niitä naftaliinissa Australiaan asti on myös aika kaukaa haettua. Yhdelläkään tallilla ei siihen ole varaa. Kehitys menee eteenpäin sellaista vauhtia että se yksinkertaisesti ei ole mahdollista.

Toisaalta ei Ferrarillakaan ole pullat kovin hyvin uunissa. Uutiset moottoriongelmista ovat nyt arkipäivää myös Maranellon Sanomissa. Valitettavasti. Samalla voi myös lisätä sen että aika usein näkee myös sellaisia kuvia kun Williams roikkuu harjoitusten päätteeksi jonkun nostokurjen nostettavana. Ei hyvin pyyhi sielläkään. Onko nyt valta vaihtumassa oikein tosissaan. BAR ja Renault iskevät sessiosta toiseen kovaa ja luotettavuuttakin löytyy. Miettikääpäs sitä. Pari kolme voittoa Rellulle niin Misukka tekee just sitä mitä Rellulaiset pyytää ellei ne tee niin jo nyt ??? Uusi moottori sääntö saattaa olla uudistus joka muutta voimasuhteita todella rajusti. Rajummin kuin osaamme / uskallamme edes aavistaa. Vaviskaa valta tallit.

Kaiken kaikkiaan mielenkiintoinen ja ennalta arvaamaton kausi on alkamassa.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
MaranelloRed sanoi:
Tuo salaliittoteoria on niin toiveunta kuin vain olla saattaa. Ns. viimeinen oljen korsi johon turvautua kun hätä alkaa olla todella suuri. Tarpeeksi kauan kun sitä itselleen hokee niin siihen alkaa jopa uskoa Se että talli olisi tetannut autot jo luotettaviksi ja pitäisi niitä naftaliinissa Australiaan asti on myös aika kaukaa haettua. Yhdelläkään tallilla ei siihen ole varaa. Kehitys menee eteenpäin sellaista vauhtia että se yksinkertaisesti ei ole mahdollista.

Toisaalta ei Ferrarillakaan ole pullat kovin hyvin uunissa. Uutiset moottoriongelmista ovat nyt arkipäivää myös Maranellon Sanomissa. Valitettavasti. Samalla voi myös lisätä sen että aika usein näkee myös sellaisia kuvia kun Williams roikkuu harjoitusten päätteeksi jonkun nostokurjen nostettavana. Ei hyvin pyyhi sielläkään. Onko nyt valta vaihtumassa oikein tosissaan. BAR ja Renault iskevät sessiosta toiseen kovaa ja luotettavuuttakin löytyy. Miettikääpäs sitä. Pari kolme voittoa Rellulle niin Misukka tekee just sitä mitä Rellulaiset pyytää ellei ne tee niin jo nyt ??? Uusi moottori sääntö saattaa olla uudistus joka muutta voimasuhteita todella rajusti. Rajummin kuin osaamme / uskallamme edes aavistaa. Vaviskaa valta tallit.

Kaiken kaikkiaan mielenkiintoinen ja ennalta arvaamaton kausi on alkamassa.
Olihan BAR testiykkönen jo muistaakseni kaudella 2000..ainakin
jo(i)ssain testissä/testeissä :).. ei tuo ole niin uutta. Enkä usko, että Misukka tekee samaa virhettä kuin Bridgestone :p todella lyhytnäköistä lähteä tukemaan kunnolla ainoastaan yhtä tiimiä :).
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Kyllä Renault ja BAR saivat mun puolesta ottaa vallan... Ainut ongelma on vain se, ettei kummassakaan tallissa aja suomalaista. :thumbdown
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Painoin vahingossa tuota "buddy nappia". Mitähän mahtoi tapahtua ? No vastaan kuitenkin että tukemalla yhtä tallia on mestaruudet voitettu aika monta kertaa erään punaisen tiimin toimesta. Lisään tähän vielä että unelma voittavasta Ranskalaisesta tiimstä elää yhä. Ei tarvita muuta kuin muutama voitto oikeaan saumaan niin saarivaltakunnassa ollaan ihmeissään ja osoitellaan sormilla etelään.
 

August

Well-known member
Liittynyt
14.3.2002
Viestit
70
Sijainti
Vantaa
Kukaan ei voi oikeestaan tiätää että kuinka monta kierrosta jollain moottorilla on ajettu. Eli kun McLarenista kone hajoaa niin voihan sillä olla ajettu jo reilusti yli kisaviikonlopun matka.
Koodi:
Results of 17-18.02

POS. 	PILOTE 	ECURIE 	VOITURE 	TEMPS 	ECART 	TOURS
01 	D. Coulthard 	McLaren 	MP4-19 	1'09''844 	-- 	69
02 	K. Raikkonen 	McLaren 	MP4-19 	1'10''072 	+0''228 	70
06 	K. Raikkonen 	McLaren 	MP4-19 	1'10''219 	+1''116 	101
10 	D. Coulthard 	McLaren 	MP4-19 	1'10''412 	+1''309 	74
Kimille olisi tullut kahden testipäivän aikana 171 kierrosta. Ja kuutiolle 143. Monta kierrosta tulee normaalina kisaviikonloppuna?
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Valencian rata on muistaakseni suhteellisen lyhyt. Kisaviikonlopun kierrosten määrähän riippuu suuresti siitä paljonko tiimi haluaa ajaa vapaita harjoituksia. Kilometrejä tulee ehkä sellaiset 400-500 km.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Voihan se olla hyvinkin mahdollista että McLaren testaa nyt jo sitä tulevaa B-kehitysversiota, missä on kaikki uutuuskilkkeet mukana!?

Jos alkuperäinen 19-malli on jo saatu luotettavaksi, sekä nopeaksi!?

Jotenkin kuitenkin tuntuu, että noilla McLarenin testimäärillä ei ole ihan kaikkea sen alkuperäisen 19-mallin suhteen keretty millään tehdä? Tosin ei kai se niistä kierrosmääristä niin ole kiinni, jos kaikki on testattu ja todettu hyväksi, niin ei siihen ylimääräiset kierrokset enää mitään auta!

Luulenpa että se auto mikä ekaan kisaan tulee on luotettava ja nopea mutta ei välttämättä mitenkään ylivoimainen, vaan samalla viivalla Williamsin ja muiden haastajien kesken! Ja sillä kerätään ne varmat pisteet aluksi ja sitten kauden edetessä tämä uusi tuleva B-malli tulee ja näyttää takavaloa muille! :thumbup:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
MaranelloRed sanoi:
Painoin vahingossa tuota "buddy nappia". Mitähän mahtoi tapahtua ? No vastaan kuitenkin että tukemalla yhtä tallia on mestaruudet voitettu aika monta kertaa erään punaisen tiimin toimesta. Lisään tähän vielä että unelma voittavasta Ranskalaisesta tiimstä elää yhä. Ei tarvita muuta kuin muutama voitto oikeaan saumaan niin saarivaltakunnassa ollaan ihmeissään ja osoitellaan sormilla etelään.
Niinpä niin. Toiset pitää peukkuja auton/tiimin puolesta, toiset taas kuljettajan puolesta, joille ei ole mitään väliä missä tiimissä suosikkikuski ajaa... Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään.
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
MaranelloRed sanoi:
Tuo salaliittoteoria on niin toiveunta kuin vain olla saattaa. Ns. viimeinen oljen korsi johon turvautua kun hätä alkaa olla todella suuri. Tarpeeksi kauan kun sitä itselleen hokee niin siihen alkaa jopa uskoa Se että talli olisi tetannut autot jo luotettaviksi ja pitäisi niitä naftaliinissa Australiaan asti on myös aika kaukaa haettua. Yhdelläkään tallilla ei siihen ole varaa. Kehitys menee eteenpäin sellaista vauhtia että se yksinkertaisesti ei ole mahdollista.

Kaiken kaikkiaan mielenkiintoinen ja ennalta arvaamaton kausi on alkamassa.
Niin, mutta ensi viikolla on vielä ne Imolan testit, joissa Wurz ja Ruusu testaavat nimenomaan luotettavuutta. Eli viime hetken varmistus syksyn/alkutalven testien tuloksille.

Mutta, tosiaan on mielenkiintoinen kausi tulossa... ainakin siltä näyttää.

P.S. Tuo salaliittoteoria on kyllä aika kaukaa haettu, MUTTA tuolla sirkuksessa tapahtuu jos jonkinmoista vehtausta, joten missään nimessä ei voi väittää sen olevan mahdotonta. Epäilen silti minäki.n
 
Ylös