Otto Hokkanen
Well-known member
Mikäs tuossa nyt on niin vaikeaa. Olihan Arrowsillakin ainakin jo vuonna 2001 hiilikuituaski.mikæl sanoi:Uusi moderni hiilikuituvaihteisto ei toimi ja McLaren käyttää avauskilpailussa alumiiniversiota.
Mikäs tuossa nyt on niin vaikeaa. Olihan Arrowsillakin ainakin jo vuonna 2001 hiilikuituaski.mikæl sanoi:Uusi moderni hiilikuituvaihteisto ei toimi ja McLaren käyttää avauskilpailussa alumiiniversiota.
Onhan noita ollut kait muillakin, eikä se varmaan vaikeata ole, jos ainoana tavoitteena on "hiilikuitulaatikko".. mutta ehkä mäkki tavoittelee kehittyneempää(kevyempää,pienempää) laatikkoa kuin muut aikaisemmin.Otto Hokkanen sanoi:Mikäs tuossa nyt on niin vaikeaa. Olihan Arrowsillakin ainakin jo vuonna 2001 hiilikuituaski.
Kannattaanee kaivaa siitä kommentista esille ne pari merkittävää sanaa: Uusi ja moderniOtto Hokkanen sanoi:Mikäs tuossa nyt on niin vaikeaa. Olihan Arrowsillakin ainakin jo vuonna 2001 hiilikuituaski.
F1 moottorissa ei ole öljypohjaa. Voitelu on kuivasumppu.Cage sanoi:Voisikohan tuo kampiakselin koppa olla öljypohja? onko noissa vehkeissä edes moista? En ole tutustunut fykkösen moottoriin niin hyvin, että sen rakenteen tuntisin, joten kuvittelen normaalin auton moottorin rakennetta nyt. Jos siellä siis olisi se öljypohja, niin voisiko olla mahdollista, että sen runkoon olisi tehty jäähdytysvedelle reitit? Öljyähän jäähdytetään erikseen toisessa ponttoonissa kai, mutta eikö tämä parantaisi sitä jäähdytystä? Nyt varsinkin, kun tuo luotettavuus on niin tärkeää...
Joo, oli ehkä aika kaukaa haettua, mutta kuten sanottu, en tunne tuota moottrin rakennetta kovin hyvin... :dunno:
Noniin.. siinä meni sekin teoriaSpam sanoi:F1 moottorissa ei ole öljypohjaa. Voitelu on kuivasumppu.
Näin minäkin tilannetta tulkitsen!mmjj sanoi:McLaren ei ole menettänyt vielä yhtään pistettä tällä kaudella. Ei tosin voittanutkaan. Ensimmäiseen kisaan on vielä aikaa, joten mitä vain voi vielä tapahtua.
Rusina sanoi:- Uskon saavuttavani hyvän tuloksen, mikäli auto vain kestää kisassa ruutulipulle asti. Muuten tuloksena on nolla pistettä ja iso pettymys. Tällä hetkellä pääsy maaliin vaikuttaa kuitenkin epätodennäköiseltä, mietti Kimi.
Tämä siis F1 uutisoinnin Seiskasta.
Kuivasumppu voitelussa ei varsinaista öljypohjaa ole, vaan öljy on omassa erillisessä säiliössä, josta sitä sitten pumpataan kiertoon. Öljypohja (sijaitsee moottorin alla) jos olisi niin moottorit eivät voisi olla noin alhaalla mitä ne nyt ovat (veisi tilaa paljon, koska kaiken öljyn pitäisi mahtua sinne.). Kurkkaa jonkun tavallisen auton alle, niin näät öljypohjan. Tavallisella tarkoitan jotain muuta kuin kallista urheiluautoa.hannu^ sanoi:kaippa niissä formuloissa öljypohja on, jostain luin että öljypohja kun menee niin sillon se moottori poksahtaa näyttävästi
Näköjään Laudalla on käytössä sisäpiirin tietoa Mäkin ongelmista. Toisessa Kullan jutussa väitettiin Mersun moottorin olevan kovasti vajaatehoinen, jopa Rellua heikkotehoisempi.Lauda povaa McLarenin pulmien ratkeavan pian
Tiistaina ilmestyvässä saksalaisessa Kicker -lehdessä ex-mestari Niki Lauda kommentoi McLarenin ongelmia.
- Heillä on jälleen huolia, kun ylimääräiset värinät hajoittavat moottoreita. Viimeinen silaus ei ole vielä onnistunut, mutta voi tulla hyvinkin pian. Tuollaiset ongelmat yleensä saadaan kuntoon, Lauda arvioi.
- Minun laskujeni mukaan kaikki kolme huipputallia Williams, Ferrari ja McLaren ovat hyvin lähellä toisiaan. Williams ja Ferrari ovat tasavahvoja, eikä McLaren ole kaukana perässä. Kaikki ovat joka tapauksessa ottaneet edistysaskeleen.
TS/HK