312T4
Lehtori
Eiköhän se ala olemaan nyt kaikille selvä, että McLaren on tosiaankin kriisissä; se pitäisi meillä kimittäjilläkin jo alakaa uskomaan!!!
Muotoilen asian niin, että omiin odotusarvoihini nähden Mäcci on vähintäänkin epäonnistunut. Kirvestä ei kauden tässä vaiheessa kannata tietenkään heittää kaivoon ja positiivinen kehitys on mahdollista, mutta jos Ferrari ja Williams ovat suht luotettavia, niin mestaruudesta Kimin lienee turha haaveilla. Hyviä yksittäisiä suorituksia toki saattaa Mäccikin kauden aikana tehdä.312T4 sanoi:Eiköhän se ala olemaan nyt kaikille selvä, että McLaren on tosiaankin kriisissä; se pitäisi meillä kimittäjilläkin jo alakaa uskomaan!!!
No siis ei se Ron niitä autoja suunnittele! Vähän järkeä käyttöön Maranellored, vaikka et Ronista pidäkkään!MaranelloRed sanoi:Vastaus otsikon kysymykseen: Kyllä on. Jos nuilla rahallisilla satsauksilla joita McLaren lataa vuodesta vuoteen autoonsa ei ala tapahtumaan muuta kuin kyntämistä niin eikö siellä ole täys remontin paikka. Lempatkaa Ron helvttiin niin alkaa tapahtua. Nyt tulee vain autoja liukuhihnalta joita ei saada toimimaan. On tainnut palapeli mennä liian vaikeaksi nahkalippis ronnylle.
Ronia voi olla vaikea lempata helvettiin koska hän on yksi suurimmista omistajista. Muuten kyllä allekirjoitan näkemyksesi. Adrian Neweyn kannttaisi ehkä keskittyä jatkossa suuren haaveensa toteuttamiseen eli veneiden suunnitteluun. Miehen entiset maineteot voidaan pikku hiljaa unohtaa.MaranelloRed sanoi:Vastaus otsikon kysymykseen: Kyllä on. Jos nuilla rahallisilla satsauksilla joita McLaren lataa vuodesta vuoteen autoonsa ei ala tapahtumaan muuta kuin kyntämistä niin eikö siellä ole täys remontin paikka. Lempatkaa Ron helvttiin niin alkaa tapahtua. Nyt tulee vain autoja liukuhihnalta joita ei saada toimimaan. On tainnut palapeli mennä liian vaikeaksi nahkalippis ronnylle.
Niinpä... mitä sitten tarkoittaa muutamapmv sanoi:Onneksi voi lukea täältä, että Kimi teki ajovirheitä aika-ajokierroksellaan, ettei tarvi turhaan luottaa noihin miehen omiin lausuntoihin. Kimihän totesi, että kierros ei ollut täydellinen, mutta ei siihen mahtunut suuriakaan virheitä. Kuulemma olisi voinut parantaa maksimissaan muutaman kymmenyksen.
Tarkoitako että auto on hyvä mutta nyt pitäisi vaan saada paremmat kuskit jotka eivät tee niin paljon virheitäbelated sanoi:Outoja kommentteja jälleen kerran. :thumbup: Kimi teki aika-ajoissa kolme selvää ajovirhettä joihin meni ainakin 6 kynmmenystä. Viides sija oli aivan ulottuvilla. Viime kaudella Kimi oli 15:sta aika-ajoissa, kisassa kolmas. Ja kuten todettu, kisavauhti on se joka ratkaisee. Ferrari pääsi kyllä yllättämään aika-ajonopeudella ja Williams hitaudella. Eikä Sauberin pitänyt noin hidas olla. Bensanmäärät ehkä selittävät tämän.
Kisaa odotellessa.
Katoppa niitä huippunopeusaikoja uudelleen. Moottoritehoja uupuu, tarvitaisiin parempaa onnistumista aika-ajoissa. Parempaa kuskia tuskin löytyy kisaa ajatellen. Jos Mäkki on samoilla pysähdyksillä kuin Ferrari kisassa niin sitten on voi voi. Luotan kuitenkin Kimin nousevan kunnolla kisassa.Ilmari sanoi:Tarkoitako että auto on hyvä mutta nyt pitäisi vaan saada paremmat kuskit jotka eivät tee niin paljon virheitä
No mistä ihmeestä se sitten sinusta kiikastaa jos auto on iskussa ja kuljettajat on hyviä?????belated sanoi:Katoppa niitä huippunopeusaikoja uudelleen. Moottoritehoja uupuu, tarvitaisiin parempaa onnistumista aika-ajoissa. Parempaa kuskia tuskin löytyy kisaa ajatellen. Jos Mäkki on samoilla pysähdyksillä kuin Ferrari kisassa niin sitten on voi voi. Luotan kuitenkin Kimin nousevan kunnolla kisassa.
Eiköhän se McLarenin ongelma ole moottoripuolella tällä hetkellä. Siitä kielii kimin kommentit, joista saa käsityksen, että auton aerodynamiikka ja jousitus sekä kaikki muukin moottoria lukuunottamatta toimii. Huippunopeudet suorilla on heikkoja ja näytti siltä, että Kimi vaihtoi vaihdettakin yllättävän matalilla kierroksilla eli jotain 18000 pintaan kun muilla meni pitkästi yli.Ilmari sanoi:No mistä ihmeestä se sitten sinusta kiikastaa jos auto on iskussa ja kuljettajat on hyviä?????
Kuten aikaisemmin totesin, alitehoista moottoria on tietysti helppo syyttää, mutta oudolta sekin kuulostaa kun miettii paljonko McLarenen on upottanut rahaa moottorin kehitysprojektiin.gnz sanoi:Eiköhän se McLarenin ongelma ole moottoripuolella tällä hetkellä. Siitä kielii kimin kommentit, joista saa käsityksen, että auton aerodynamiikka ja jousitus sekä kaikki muukin moottoria lukuunottamatta toimii. Huippunopeudet suorilla on heikkoja ja näytti siltä, että Kimi vaihtoi vaihdettakin yllättävän matalilla kierroksilla eli jotain 18000 pintaan kun muilla meni pitkästi yli.
Voiskohan johtua painavammasta autosta eli ns. fysiikan laista? Kannattas odottaa huomen aamuun, ennenkuin tuomitaan tahi nostetaan jalustalle ketään!:mad_old:Pete sanoi:Huppista heijaa, 1,8sekuntia kärjestä pelkästään moottorin takia. No ehkä siinä Mersussa sitten tosiaan on noin 200hp vähemmän kuin BMWssä ja Ferrarissa. Outoa tosin on, että McLaren hävisi eniten juuri viimeisellä sektorilla, jossa moottoritehoa ei juuri vaadita verrattuna kahteen ensimmäiseen.
1.8sek/kierr ei vaadi mitn 200hv tehooeroja, muistaakseni minardi tulee muita perässä joku 70-100hv ja ne on sekuntitolkulla kärjestä...Pete sanoi:Huppista heijaa, 1,8sekuntia kärjestä pelkästään moottorin takia. No ehkä siinä Mersussa sitten tosiaan on noin 200hp vähemmän kuin BMWssä ja Ferrarissa. Outoa tosin on, että McLaren hävisi eniten juuri viimeisellä sektorilla, jossa moottoritehoa ei juuri vaadita verrattuna kahteen ensimmäiseen.