Onko siviilipalvelus kunnioitettava tapa suorittaa kansalaisvelvollisuus Suomessa?

Onko siviilipalvelus kunnioitettava tapa suorittaa kansalaisvelvollisuus Suomessa?


  • Äänestäjiä yhteensä
    67

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Meilläpäin on pilotissa hanke, jolla pyritään kannustamaan asevelvollisia liikuntaharrastuksiin ennen palvelukseenastumista. Vapaaehtoistahan tuo tietysti on yksittäiselle asevelvolliselle, joten hikeä kuollakseen pelkäävät hahmot jäävät sohvalle edelleenkin.
Tää kuulostaa tosi hyvältä hankkeelta ja on varmasti hyödyllinen ihan kokonaisvaltaisestikin! :ahem:
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Meinasin kommentoida jotain, mutta empäs jaksanutkaan.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Näinpä, todella hyvin sanottu.
Mun on ainakin hel-ve-tin vaikea alkaa tuntemattomalle kanssaforumistille kertomaan motiiveistani lopullista valintaa tehdessäni.Toisaalta, eipä mun tarvitsekaan.
Ei niin.

Mä oon lain määräämän velvollisuuteni täyttänyt, sillä hyvä.
Tai oikeastaan olet käyttänyt oikeuttasi olla suorittamatta asevelvollisuutta vakaumukseesi vedoten.

Muuten hyvä...tai emmä tiedä...eikä mua yksilöt tässä nyt pätkääkään kiinnosta..;)
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
En pidä suurta meteliä sivariudestani juuri tällaisten asenteiden takia. Parempi vaan pitää salassa monissa tilanteissa, jotta välttyy pilkkaamiselta, kiusaamiselta tai muulta vastaavalta. Tosin tähän mennessä kukaan ei ole IRL alkanut ryppyilemään mun päätöksestä, ja hyvä niin.

Ihmettelen niitä yli isän_maallisia ihmisiä, jotka suunnilleen pitävät sivareita ali-ihmisina, homoina, hippeinä, etc, ja armeijaa ainoana oikeana tapana puolustaa isän_maata. Onko muka todennäköistä, että Suomi nykypäivänä tai lähivuosikymmeninä joutuisi sotaan? Eipä taida olla.
En nyt haluaisi antaa ymmärtää, että koko sydämestäni sivareita halveksuisin. Sivarit olkoon sitä mitä haluavat, en niille rupea aukomaan.
 

Örfil

Guest
Ei kai tässä mihinkään sotaan olla menossa, mutta itselleni intin käyminen oli käännekohta elämässä: "pääsin" eroon mutsin ruokapadoilta ja jouduin huolehtimaan itse itsestäni 11 kk:n ajan: petaamaan sänkyni, hoitamaan pyykkini ja heräämään aamulla silloin kun piti.

Voin sanoa että intin jälkeen musta tuli edes vähän mies ja sain innon lähteä opiskelemaan joka sitten aikanaan törkkäs inssin paperit käteen. Mutta tämä oli mun tarina, omilla pojilla ehkä sitten toinen tarina.

Mulle intin käynti oli paras juttu siihen aikaan elämää. Varsinkin kun en kotikylän poikana jäänyt Parolaan vaan jouduin Huovinrinteelle ja Hankoon. Poliisit oli kaiketi ohjeistaneet että tietyt tyypit laitetaan pikkasen kauemmaks kotoa ;) Jälkikäteen vaan todettiin että se oli tietty porukka joka meistä kylän hemmoista pukattiin hevon kuuseen. Mutta näytinpä niille!
 
Viimeksi muokattu:

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Juu, ei siinä mitään.

Ei kun kuulostaa ja näyttää niin hassulta, miten se asevelvollisuus vaihtuu siviilipalveluoikeudeksi :D
Jokaisella kykenevällä suomalaisella miehellä on asevelvollisuus, ja jokaisella on aatteellisin syin oikeus täyttää velvollisuus siviilipalveluksena. Näin se vain on. Aika mielenkiintoista, että vielä rangaistusteoriasoopasi jälkeen viitsit naljailla faktoista. Ilmeisesti sulla ei ole tähän keskusteluun mitään todellista annettavaa?
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tuli 2,5 sivua lisää shittiä, kun nostin tän toikin eilen takaisin pinnalle tällä kommentilla:
Tapasin tässä männäviikolla sivarin, jonka en alunperin tiennyt olleen sivari.

Hyvä tyyppi on.
Heh. :l
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Summa summarum: mielestäni sivarien mollaaminen tuolla vanhalla äiti ei tee ruokaa -kortilla (etenkin sellaisten hahmojen toimesta, jotka eivät ole itse kokenee sivaria eivätkä armeijaa) on epäreilua ja perusteetonta.
Yleisimmin näitä "äiti ei tee ruokaa" -kommentteja viljelevät keski-iänkriisin partaalla olevat vanhat piiat. Varma tieto.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Jokaisella kykenevällä suomalaisella miehellä on asevelvollisuus, ja jokaisella on aatteellisin syin oikeus täyttää velvollisuus siviilipalveluksena. Näin se vain on. Aika mielenkiintoista, että vielä rangaistusteoriasoopasi jälkeen viitsit naljailla faktoista. Ilmeisesti sulla ei ole tähän keskusteluun mitään todellista annettavaa?
No ja sullahan sitä sitten näyttää olevan asiaa. Vittu käsittätöntä skeidaa jostan vitun siviilipalveluksesta ja aatteellisista syistä. Herää pahvi, näin se vaan on. Ennen miehet kävi armeijan ja vitunkukkakepit sivarin. Enkä näe että asia olisi muuttunut mihinkään viimevuosina. Eri asia on ne, jotka ovat OIKEASTI vakaumukseltaan sellaisia, että eivät men armeijaan.

Siviilipalvelushan on lahja niille, jotka todellisuudessa olivat menneet vaikka linnaan istumaan vakaumuksensa puolesta. Nykyään se vaan on vähän sellanen nokuemmäviitsi.

Ettänytsittenvieläviitsit NALJAILLA :D:D:D
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24273
Sijainti
lappeen Ranta
Vähäks oli hauskaa kerran kun oltiin ampumaradalla :D :D. Suht pienellä porukalla oltiin kun oli kerätty sellaiset, jotka ei olleet syystä tai toisesta paljoa ampuneet ja sitten niitä joilla oli mahdollisuus kolmanteen valioon (minä kuuluin tuohon jälkimmäiseen ryhmään :cool:). Ammuin sitten rk vitosta tms. (seisaalta kääntyviin tauluihin) ja jäi laukaisu hiukan myöhäiseksi ja ammuin taulun melkein poikki (osumajäljen pituus noin 3/4 taulun leveydestä). Ammuntaa valvonut ylivääpeli kommentoi, että: "Jaaha, täällä ammutaan niinkuin Lucky Luke vai?" :D :D :D Jälkeenpäin nauratti hyvinkin taajaan :D :) ehhehe ehhehe!!!!1!
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Mä haluan kanssa alittaa ton saman riman!

Mutta totuushan on se, että armeijan käyneet on yleensä aikamoisia natseja ja vaimonhakkaajia. Ja sitten Timoteeaamikkosia. Tyypillinen armeijan käynyt sekin.
 

Partsi

Kuollut apina
Liittynyt
2.3.2005
Viestit
2114
Sijainti
Kaatopaikka
Mä haluan kanssa alittaa ton saman riman!

Mutta totuushan on se, että armeijan käyneet on yleensä aikamoisia natseja ja vaimonhakkaajia. Ja sitten Timoteeaamikkosia. Tyypillinen armeijan käynyt sekin.
Entäs Jyrki "Megasuperjättimammuttiextranumero" Hämäläinen :confused:
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Kamalaa melusaastetta muuten tuottaa tollaset pyssyleikit. Täälläkin raikaa puoli kylää, kun pojat leikkii Räiskylässä sotaa pahviukkojen kanssa. Onneks lähempänä asuvat ovat jo nousseet barrikaadeille sen turhuuden lopettamiseks/hiljentämiseks. Ihan hyvin vois käyttää äänenvaimentimia niissä pyssyissään. Tai jos vaan tähtäis, ja kuiskais hiljaa "laukaus", ja joku kaluunapelle toteais, että tuliko kuntsari vai iiveeaa.
 
Ylös