Onko siviilipalvelus kunnioitettava tapa suorittaa kansalaisvelvollisuus Suomessa?

Onko siviilipalvelus kunnioitettava tapa suorittaa kansalaisvelvollisuus Suomessa?


  • Äänestäjiä yhteensä
    67

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
35-vuotta täyttävä tuttava sai just kertauskutsun postissa. Joten älä luovu toivosta vielä :thumbup:
Hyvää henkeä ylläpitääkseni en luovu toivosta. :rolleyes:Ressukutsuja ei tosiaan ole tullut yhtään, maakuntajoukkoihin kyllä lähettivät hakupaperit, mutta ei se haku vaan kutsu.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
En minä tiedä, en minä niillä luennoilla ole ollut. :D Toistan vaan mitä pojat kertoivat. Mutta pojat ovat itse suhteellisen tuoreita armeijankävijöitä, joten uskoisin että olisivat havainneet, jos annettu kuva olisi jotenkin radikaalisti poikennut tämän hetken todellisuudesta.
Meinaat ettei vanha tuttu: Shit rolls downhill-pedakogiikka päde taloustieteissä?

Varmasti pätee. Iso kun munaa (pankki tms.), paska vierii alamäkeen ja napsahtaa aina seuraavaan. Loppujen lopuksi se tavallinen talliainen kärsii eniten.

Sama armeijassa: Upseerit saa kentsuilta haukut, nämä haukkuu aliupseerit ja nämä sitten mosurit.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Hyvää henkeä ylläpitääkseni en luovu toivosta. :rolleyes:Ressukutsuja ei tosiaan ole tullut yhtään, maakuntajoukkoihin kyllä lähettivät hakupaperit, mutta ei se haku vaan kutsu.
Itse sain 40 veenä ensimmäisen kutsun. Menin paikalle, mutta tulin maitojunassa takaisin. :eek:

Vaimonko takia haluaisit kertauksiin. Eiku...sorry...en voinut olla kirjoittamatta tätä...anteeks
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Jostain Ruunarista puhutaan, että kierosti viritteli jarnoja ja väänsi sanomisia. Puuhastelua, saatana. Ylläolevaa taidokkaammin voi olla vaikee vittuilla ja olla vittuilematta. Kaikki ovet on auki juonen kulun kannalta.
Mä olin ihan vilpitön Yspin suhteen. Armeijan suhteen ihan en.:ahem:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Itse sain 40 veenä ensimmäisen kutsun. Menin paikalle, mutta tulin maitojunassa takaisin. :eek:

Vaimonko takia haluaisit kertauksiin. Eiku...sorry...en voinut olla kirjoittamatta tätä...anteeks
Oliko Ingmannin maitojuna ja maito maistui paskalle?:doubtful:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Oli....tehtiin jopa sokkotestit.

Ikävä kyllä oli verenpaine liian korkea. Jälkikäteen harmitti. Silloin ei...
Luin että Sokkotreffit. Ei mitään. Jatkakaa.

Paitsi että kysyisin: Olitko lukenut jarnoja forumilta, kun oli korkeat verenpaineet? :D
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Luin että Sokkotreffit. Ei mitään. Jatkakaa.Paitsi että kysyisin: Olitko lukenut jarnoja forumilta, kun oli korkeat verenpaineet?
Tarkoitin sokkotreffejä. Jatketaan vaan....
Meillä oli varmaan ollut jotkut politiikkajarnat päällä...ja siniset pilleritkin oli loppu...

Ja aiheesta.

Siviilipalveluksesta siis. Voisko joku vielä kertoa miksi pitää udella, että onko siviilipalvelus "kunnioitettava tapa" hoitaa kansalaisvelvollisuus?

Jos sen saaterin siviilipalvelusmiesretkun perusteet ovat hyvät, niin kysehän on vain tavasta hoitaa kansalaisvelvollisuus.

Toikin aloittajan mielestä ja ilmeisesti muidenkin...siviilipalvelusmiehiä ei arvosteta kylliksi? Niinkö?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Toikin aloittajan mielestä ja ilmeisesti muidenkin...siviilipalvelusmiehiä ei arvosteta kylliksi? Niinkö?
Mä tulkitsen vaihtoehtojen asettelun sellaiseksi, että aloittajan mielestä sivareita pitäisi kunnioittaa. Mun mielestä sekä armeija että siviliipalvelus on vain tapa hoitaa kansalaisvelvollisuus, ei sitä tarvii kunnioittaa. Perusteet millä päätyy kumpaan tahansa vaihtoehtoon taas voivat olla kunnioitettavia.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
En minä tiedä, en minä niillä luennoilla ole ollut. :D Toistan vaan mitä pojat kertoivat. Mutta pojat ovat itse suhteellisen tuoreita armeijankävijöitä, joten uskoisin että olisivat havainneet, jos annettu kuva olisi jotenkin radikaalisti poikennut tämän hetken todellisuudesta.
Yritit ruunaroida, mutta onneton paljastit itsesi heti!:nope:

Valistuneesti arvaan, että taloustieteen johtamiskoulutuksessa epäsuositellaan käskytystä, perustelemattomia käskyjä ym., joita armeijassa esiintyy. Etenkin taistelukentän olosuhteissa. Mutta kyllä kokonaisajatus on armeijassa muuttunut, kuten YSP varhemmin kuvasi (syväjohtaminen).
 

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
kai se on yhtä kunnioitettavaa kuin velvollisuuksien suorittaminen noin yleensäkin keskimäärin. jos jollain on velvollisuus jotain tehdä, niin en minä siitä suorituksesta ole normaalisti mitään valtaisia kunnianosoituksia antanut.
hyvähyvä ja hienohomma, niin sitä pitääkin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Eipä tuolla terveyshallintotieteen puolellakaan ole intin metodeja varsinaisesti kehuttu. :) Mutta varmaan vieläkin jossain on paikkoja myös korostetun autoritääriselle johtamiselle. Ainakin jos työ on urakkaluonteista ja mekaanista, ja pomon voi olettaa ymmärtävän alaistensa työtehtävistä vähintään yhtä paljon kuin nämä itse. Nykypäivänä tilanne vain ei läheskään aina ole tämä.
Kovin yksioikoinen ajatusmalli. Armeija on oikeastaan varsin hyvä paikka opettamaan, ettei pelkkään auktoriteettiasemaan perustuva käskytys juuri kanna. Johtamismetodista riippumatta homma perustuu kuitenkin loppujen lopuksi siihen, että jos tahtoo alaistensa tekevän jotain hyvin, pitää ne saada myös motivoitua pelkän käskemisen sijaan. Intissä sen huomaa varsin kouriintuntuvasti.

Ei sillä, emmä ymmärrä, miksi armeijan johtajakoulutusta työhaastattelussa tivattaisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Siviilipalveluksesta siis. Voisko joku vielä kertoa miksi pitää udella, että onko siviilipalvelus "kunnioitettava tapa" hoitaa kansalaisvelvollisuus?

Jos sen saaterin siviilipalvelusmiesretkun perusteet ovat hyvät, niin kysehän on vain tavasta hoitaa kansalaisvelvollisuus.

Toikin aloittajan mielestä ja ilmeisesti muidenkin...siviilipalvelusmiehiä ei arvosteta kylliksi? Niinkö?
:D
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mikkoset: Siviilipalvelus on epätarkoituksenmukaista puuhastelua
 
Ylös