Onks Vicee näkyny?

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ny olis kuulkaas hahmo hukassa. Ei tehnyt Vice meille GP2-veikkausta Turkkiin lainkaan, eikä ole muutenkaan yli viikkoon postaillut. Kunhan ny vaan ei ois sattunut mitn.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Se on varmaan Miamissa Subilla klo 23.00 tänään. (huono)

Toivotaan, että kaveri on kunnossa ja että se löytää itsensä jostain vieraasta sängystä hirveässä krapulassa.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ei oo näkyny. Mä luulen, että hälle on sattunut jotain.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
No sehän just lähti jonnekin, kun tuskaili ettei ehdi sitä muurahaisongelman lopullista ratkaisua järjestää ennen lähtöä.

Jossakin se painaa, ryyppää ja panee. Ei huolta.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
No nyt tuli häiriöitä viestiliikenteeseen muistiavaruudessa ja aloin löytämään uusia merkityksiä muurahaisille ja Lapille. Ja sille imurille.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Jaha. Oisko Vice Lappiin palattuaan huomannut Soneran purkaneen kuparit pois maisemaa pilaamasta? Lähimpään mokkulakauppaan lienee ainakin sata kusemaa ja kesällä pulkkakin luistaa huonosti
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Käytättekö muuten mielessänne otsikon kysymyksestä ja hahmosta lausunnallista muotoa 'onks visee näkyny' vai 'onks vaissia näkyny'? Vai jokin muu, mikä?
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
"Visee", kun se noin on kirjotettu. Jos olis kirjotettu Vicea tai Vice'a, niin "vaissia"..

edit: Jos Ryllikki olis vielä maisemissa niin se hyökkäis heti kimppuun cicero-esimerkkeineen, mut eipä oo.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Käytättekö muuten mielessänne otsikon kysymyksestä ja hahmosta lausunnallista muotoa 'onks visee näkyny' vai 'onks vaissia näkyny'? Vai jokin muu, mikä?
Jostain syystä minä (vaikka olenkin olettanut nimimerkin tulevan englannin kielen paheesta) äännän tuon mielessäni keskiaikaisella italianlatinalla, eli jotakuinkin viidshe. Klassisella ääntämyksellähän se sanottaisiin viike. Vice versa lausuttaisiin siis "viike versa".
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No voi jumalauta! Että keskiaikaisella italianlatinalla...
:D No juu, tuo selitys voi tietysti kuulostaa vähän brassailulta, mutta sieltä tuo ääntäminen nyt kuitenkin juontuu. Ainakin minun nuoruudessani opetettiin vielä tuota ääntämystä eikä klassista ääntämystä. Esim. "veni, vidi, vici" lausuttiin "veni, vidi, viidshi". Minulle on sittemmin useammaltakin taholta huomautettu sen "vääryydestä" ja selitetty tuo ero. Siksi tiedän mistä tuo ääntäminen tulee.

-Edit- Toki yleinen kiinnostukseni kieliin, ja historian ja musiikin harrastukseni muutenkin auttaa muistamaan tuollaisia asioita. Olen itse asiassa enemmän tekemisissä latinan kuin italian kanssa (kumpaakaan en ole opiskellut).
 
Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Asiaa sivuten, tunnen suomen ainoan Vaissin. Elämäni hienoin saavutus.
 

Makkonen

Guest
Asiaa sivuten, tunnen suomen ainoan Vaissin. Elämäni hienoin saavutus.
vaissi Lkm Miehet Naiset Suomessa Ulkomailla
Nykyisenä nimenä 58 25 33 55 3
Entisenä nimenä 14
Kuolleilla 24 7 17 23 1
Yhteensä 96



Vae niin.. :rolleyes:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
vaissi Lkm Miehet Naiset Suomessa Ulkomailla
Nykyisenä nimenä 58 25 33 55 3
Entisenä nimenä 14
Kuolleilla 24 7 17 23 1
Yhteensä 96



Vae niin.. :rolleyes:
Vaisseja on ilmeisesti kuollu, muuttanut nimensä tai ulkomaille ihan parin päivän aikana tosi paljon, kun yksi vain jäljellä väestörekkarissa.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
vaissi Lkm Miehet Naiset Suomessa Ulkomailla
Nykyisenä nimenä 58 25 33 55 3
Entisenä nimenä 14
Kuolleilla 24 7 17 23 1
Yhteensä 96



Vae niin.. :rolleyes:
Hähähä. :alppu: Pitääpä sille vähän antaa palautetta kun ensi kerran kohdataan. On taas apinaa koijjattu.
 
Ylös