Onks Vicee näkyny?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Otto Hokkanen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Ny olis kuulkaas hahmo hukassa. Ei tehnyt Vice meille GP2-veikkausta Turkkiin lainkaan, eikä ole muutenkaan yli viikkoon postaillut. Kunhan ny vaan ei ois sattunut mitn.

Se on varmaan Miamissa Subilla klo 23.00 tänään. (huono)

Toivotaan, että kaveri on kunnossa ja että se löytää itsensä jostain vieraasta sängystä hirveässä krapulassa.

No sehän just lähti jonnekin, kun tuskaili ettei ehdi sitä muurahaisongelman lopullista ratkaisua järjestää ennen lähtöä.

Jossakin se painaa, ryyppää ja panee. Ei huolta.

No nyt tuli häiriöitä viestiliikenteeseen muistiavaruudessa ja aloin löytämään uusia merkityksiä muurahaisille ja Lapille. Ja sille imurille.

Viimeksi muokattu:
Jaha. Oisko Vice Lappiin palattuaan huomannut Soneran purkaneen kuparit pois maisemaa pilaamasta? Lähimpään mokkulakauppaan lienee ainakin sata kusemaa ja kesällä pulkkakin luistaa huonosti

Käytättekö muuten mielessänne otsikon kysymyksestä ja hahmosta lausunnallista muotoa 'onks visee näkyny' vai 'onks vaissia näkyny'? Vai jokin muu, mikä?

"Visee", kun se noin on kirjotettu. Jos olis kirjotettu Vicea tai Vice'a, niin "vaissia"..

edit: Jos Ryllikki olis vielä maisemissa niin se hyökkäis heti kimppuun cicero-esimerkkeineen, mut eipä oo.

Viimeksi muokattu:
Käytättekö muuten mielessänne otsikon kysymyksestä ja hahmosta lausunnallista muotoa 'onks visee näkyny' vai 'onks vaissia näkyny'? Vai jokin muu, mikä?
Jostain syystä minä (vaikka olenkin olettanut nimimerkin tulevan englannin kielen paheesta) äännän tuon mielessäni keskiaikaisella italianlatinalla, eli jotakuinkin viidshe. Klassisella ääntämyksellähän se sanottaisiin viike. Vice versa lausuttaisiin siis "viike versa".

No voi jumalauta! Että keskiaikaisella italianlatinalla...
:D No juu, tuo selitys voi tietysti kuulostaa vähän brassailulta, mutta sieltä tuo ääntäminen nyt kuitenkin juontuu. Ainakin minun nuoruudessani opetettiin vielä tuota ääntämystä eikä klassista ääntämystä. Esim. "veni, vidi, vici" lausuttiin "veni, vidi, viidshi". Minulle on sittemmin useammaltakin taholta huomautettu sen "vääryydestä" ja selitetty tuo ero. Siksi tiedän mistä tuo ääntäminen tulee.

-Edit- Toki yleinen kiinnostukseni kieliin, ja historian ja musiikin harrastukseni muutenkin auttaa muistamaan tuollaisia asioita. Olen itse asiassa enemmän tekemisissä latinan kuin italian kanssa (kumpaakaan en ole opiskellut).

Viimeksi muokattu:
Asiaa sivuten, tunnen suomen ainoan Vaissin. Elämäni hienoin saavutus.

vaissi Lkm Miehet Naiset Suomessa Ulkomailla
Nykyisenä nimenä 58 25 33 55 3
Entisenä nimenä 14
Kuolleilla 24 7 17 23 1
Yhteensä 96

Vae niin.. :rolleyes:

Entisenä nimenä 14
Kuolleilla 24 7 17 23 1
Yhteensä 96

Vaisseja on ilmeisesti kuollu, muuttanut nimensä tai ulkomaille ihan parin päivän aikana tosi paljon, kun yksi vain jäljellä väestörekkarissa.

Entisenä nimenä 14
Kuolleilla 24 7 17 23 1
Yhteensä 96

Hähähä. :alppu: Pitääpä sille vähän antaa palautetta kun ensi kerran kohdataan. On taas apinaa koijjattu.