Joo samaa jäin vähän ittekkin ihmettelemään. Melkein saattais olla turvallisempaa vetästä fillarilla 64 kilsan tuntinopeudella tiiliseinään kuin tolla :eek!: :eek!: :eek!:jaska sanoi:Kyllä on inssit ollut taitavia :ahem:
(ihan helpolla ton kokosesta autosta ei noin turvatonta saa)
Ei ole kolme tähtäekään nykypäivänä järin hääppöinen tulos, koska nykyautoilla neljä tähteä on aikalailla standardi ja viiden tähden suoritustakaan ei mun käsittääkseni ole mikään poikkeus.SamiJ sanoi:Tossa muuten noinniinkun vertailun vuoksi ton Fronteran tulokset:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=9&id2=125
toisaalta Frontera ei liene ihan tuore malliOoPee sanoi:Ei ole kolme tähtäekään nykypäivänä järin hääppöinen tulos, koska nykyautoilla neljä tähteä on aikalailla standardi ja viiden tähden suoritustakaan ei mun käsittääkseni ole mikään poikkeus.
Eli jätetääs Samij:n kommentista sana "kolareita" pois..OoPee sanoi:No ei välttämättä, ajettavuus on meinaan kuulemma alta kaiken arvostelun, mutta ajattelin, että annetaan nyt pikkuasioiden olla
Juu, mutu(tm):lla veikkaisin, ja ehkä vähän noista tuloksistakin päätellen, että ton Landwindin rakenteiden suunnitteluun ja testaamiseen ei ole hirveemmin käytetty rahaaOoPee sanoi:Nyt tietenkään ei pidä unohtaa, että ei kai Fronteralla ja Landwindillä ole toistensa kanssa juuri muuta tekemistä kuin se, että Landwind on ulkoiselta olemukseltaan suora kopio Fronterasta. Mitä siellä pellin/muovin/pahvin alla sitten on, on jo täysin eri asia.
Teknarissa oli joku aika sitten (vuosi?) sellanen testi missä rutattiin -93 Corolla ja vertailun vuoksi nykyisin myynnissä oleva. -93 mallin auto sai muistaakseni yhden tähden siinä testissä kun uudemman tulos oli kai neljä.Wilpuri sanoi:Onko muuten huomattavasti vanhempia, esim 70-80 -luvun autoja testattu (varmaankin on?) ja onko niistä tuloksia nähtävillä missään? Mitenköhän kauas kehityksessä pitäisi mennä, että päästäisiin tuolle kiinalaisten tasolle turvallisuuden suhteen. Verrokkeina voisivat olla vaikka 70-80- luvun Land cruiserit, Pajerot ja vaikka Niva. Kai tuo kinuli turvallisempi kuitenkin on kuin nuo autot?
Aika käsittämätöntä. Toivottavasti autolehdet nyt tuo kunnolla julkisuuteen että kyseinen auto on enemmänkin kuin hengenvaarallinen.OoPee sanoi:Myynti Euroopassa alkaa täydellä teholla vielä tämän vuoden puolella, tulossa on myös muita kiinalaisia automerkkejä. Tämänpäiväisen Kurierin mukaan parinsadan auton erä saapui jo Rotterdamiin ja meni samantien kaupaksi.
tuossa just tuulilasia luin ja kuulemma on tekemistä GM omistaa osia tuosta tehtaasta, joka noita tekee -> tietotaitoa (ois ainaki pitänyt) valua tuonnepäin.OoPee sanoi:Nyt tietenkään ei pidä unohtaa, että ei kai Fronteralla ja Landwindillä ole toistensa kanssa juuri muuta tekemistä kuin se, että Landwind on ulkoiselta olemukseltaan suora kopio Fronterasta. Mitä siellä pellin/muovin/pahvin alla sitten on, on jo täysin eri asia.
... ja nyt luin tuon R&K:n linkinjaska sanoi:tuossa just tuulilasia luin ja kuulemma on tekemistä GM omistaa osia tuosta tehtaasta, joka noita tekee -> tietotaitoa (ois ainaki pitänyt) valua tuonnepäin.
Niin tuon linkin ja GM:n asiasta nostaman kohun ja syyteuhkailujen vuoksi pidän käsittämättömänä jos Tuulilasi väittää, että GM omistaa osia tehtaasta.jaska sanoi:... ja nyt luin tuon R&K:n linkin
pitääkin selata tuota tuulilasia tarkemmin, kun saan sen käteeni.Runar ja Kyllikki sanoi:Niin tuon linkin ja GM:n asiasta nostaman kohun ja syyteuhkailujen vuoksi pidän käsittämättömänä jos Tuulilasi väittää, että GM omistaa osia tehtaasta.
Aikooko GM siis haastaa itsensä oikeuteen?