Kun saat? Äskenhän sä postasit ja kerroit just lukeneesi Tuulilasia.jaska sanoi:pitääkin selata tuota tuulilasia tarkemmin, kun saan sen käteeni.
I'll keep you posted!
Ja tässä (pdf) sulle maasturi vielä pikkusen edullisemmin.OoPee sanoi:öpautviistoistatuhattaeuroa
selailin sitä eilen vanhemmillani, samalla kun katselin TV:tä (siellä on TV-lupa :ahem: )Runar ja Kyllikki sanoi:Kun saat? Äskenhän sä postasit ja kerroit just lukeneesi Tuulilasia.
OoPee sanoi:Sinänsä tämä lievästi sanoen huonohko turvallisuus ei ole ongelma Jianglingille, sillä sääntöjen mukaan vain 2500 kg ja kevyemmät autot joutuvat törmäystestiin ennenkuin niille myönnetään myyntilupa. TÄYSIN sattumalta Landwind painaa 2510 kg :ahem:
Suomessa se raja ainakin on 3500kg.Runar ja Kyllikki sanoi:Ei tartte ilman kuorma-autokorttia Suomessa ajella tolla. Mites muissa maissa nuo kuorma-autokortin rajat menee?/[/url]
Myllis sanoi:Ei kiinnosta, mutta toi kiinnostaa tosissaan... :thumbup:
Öhh..korjaus muuten tohon kuorma-autokorttitietoon. Tarkistin sen samalla kun etsin tietoa muista maista. Se onkin 3500 kg. Tuo 1800 kiloa olikin se pakujen maaginen raja, jolla se 80-lätkä määrääntyi.Runar ja Kyllikki sanoi:Nyt vasta hiffasin tuon painon. Sehän on ihan mieletön. Fronteraan verrattuna about 700 kiloa painoa enemmän. Ei tartte ilman kuorma-autokorttia Suomessa ajella tolla. Mites muissa maissa nuo kuorma-autokortin rajat menee?
Nollat se on muuten Fronterakin vetänyt ainakin tuosta törmäystestistä:
http://www.autoexpress.co.uk/crashtest/car/121/
Tuon Rextonin edeltäjä Musso, jota Suomessakin myytiin, oli kuulemma pahasti alitehoinen massaansa nähden ja varsin kehno ajettavuudeltaan. Itse en ole ikinä kokeillut, joten en tiedä pitääkö paikkansa ja voisihan sitä olettaa tehtaan oppineen virheistään ja laittaneen uuteen malliin vähän paremmin potkivan myllyn.Myllis sanoi:Ei kiinnosta, mutta toi kiinnostaa tosissaan... :thumbup:
Ei kai tuota Rextonia ole ikinä tänne tuotukaan?Runar ja Kyllikki sanoi:Suomessahan noiden myynti tökki todella pahasti. Niinpä tuonti lopetettiin kokonaan.
Mitenkään sillon muuten kävi silloin aikanaan tossa. Meinaan silloin kun sitä Mussoa tuotiin Suomeen ja huhuttiin että GM ostaa koko lafkan niin ostiko se?Myllis sanoi:Ei kiinnosta, mutta toi kiinnostaa tosissaan... :thumbup:
Ainakin se mainittiin, että Saksassa Opel-liikkeet rupeaa diilaamaan tuota kun niillä ei maasturia omasta takaa ole. Ihan mielenkiintoinen juttu noin sikälikin, että homma lähti liikkeelle alle kolmekymppisen hollantilaisen automyyjän ajatuksesta. Nyt kaverilla on Jianglingin puolesta maahantuonti- ja myyntisopimus noista 35 maahan.jaska sanoi:selailin sitä eilen vanhemmillani, samalla kun katselin TV:tä (siellä on TV-lupa :ahem: )
ja jotain siitä puhuttiin Fronterasta ja kehitys-yhteistyöstä ja GM:n ja kiinalaisten yhteisyrityksestä ...
mutta katellaas se vielä tarkemmin.
Ainakin sveitsissa myydaan molempia yha, eli Musso ei sen mukaan olisi edeltaja.Otto Hokkanen sanoi:Tuon Rextonin edeltäjä Musso, jota Suomessakin myytiin, oli kuulemma pahasti alitehoinen massaansa nähden ja varsin kehno ajettavuudeltaan. Itse en ole ikinä kokeillut, joten en tiedä pitääkö paikkansa ja voisihan sitä olettaa tehtaan oppineen virheistään ja laittaneen uuteen malliin vähän paremmin potkivan myllyn.
Vaikkakin on hiukka nakojaan muuttunut tyyliltaan...Myllis sanoi:Ainakin sveitsissa myydaan molempia yha, eli Musso ei sen mukaan olisi edeltaja.
Rextonin (MB) 2.7 litran dieseli vaikuttaa kylla jo ihan lupaavalta arvojen perusteella. :thumbup:
Tämmöstä löyty tehtaan sivulta:Runar ja Kyllikki sanoi:Mitenkään sillon muuten kävi silloin aikanaan tossa. Meinaan silloin kun sitä Mussoa tuotiin Suomeen ja huhuttiin että GM ostaa koko lafkan niin ostiko se?
SsangYong kuitenkin jätettiin lehdellä soittelemaan Daewoo-kaupassa. Nehän omisti osan Daewoosta.
"Mielenkiintoinen" juttu muuten Rextonia ajatellen:Myllis sanoi:Ainakin sveitsissa myydaan molempia yha, eli Musso ei sen mukaan olisi edeltaja.
Rextonin (MB) 2.7 litran dieseli vaikuttaa kylla jo ihan lupaavalta arvojen perusteella. :thumbup:
Runar ja Kyllikki sanoi:Mitenkään sillon muuten kävi silloin aikanaan tossa. Meinaan silloin kun sitä Mussoa tuotiin Suomeen ja huhuttiin että GM ostaa koko lafkan niin ostiko se?
SsangYong kuitenkin jätettiin lehdellä soittelemaan Daewoo-kaupassa. Nehän omisti osan Daewoosta.
Kirjoitettu: 8.12.2003
Kirjoittaja: Jorma Viitanen
GM noudattaa ilmeisesti samantapaista strategiaa kuin Daewoon tapauksessa, jolloin se hankki taloudellisissa vaikeuksissa olleen merkin itselleen. Tuolloin hankintapäätös tehtiin sitkeiden neuvottelujen jälkeen Daewoon autotuotannon ajauduttua sitä ennen konkurssiin.
Ssangyoung ostettiin lainoittajien toimesta ulos Daewoosta vuonna 1999, eikä se silloin kuulunut GM:n hankintaan.
GM:n kiinnostuksen taustalla on SUV-luokan isojen maastureiden voimakas myynnin kasvu Aasian markkinoilla. Ssangyoungin avulla GM pääsisi mukaan kilpailuun kokoluokassa, jossa sillä ei itsellään ole tarjolla sopivia autoja. SUV-luokan autot että kooltaan isokokoiset henkilöautot ovat kasvattaneet hyvin nopeasti myyntiään Etelä-Koreassa, ja niiden osuus on kokonaismarkkinoista lähes kolmannes.
Ssangyoungin Rexton-, Korando- ja Musso-maasturit sekä Chairman-sedan ovat hyvin suosittuja Etelä-Koreassa. Niillä katsotaan olevan suuret myyntimahdollisuudet myös Kiinassa. Kasvavien myyntilukujen lisäksi GM:n kiinnostusta selittää se, että näiden autojen katteet ovat olennaisesti parempia kuin pikkuautojen.
Jos GM antaa virallisen ostotarjouksen, se kilpailee Ssangyoung Motorin omistuksesta kymmenen muun mahdollisen ostajan kanssa. Vaikka Renault on kiistänyt kiinnostuksensa, Koreassa sitä pidetään edelleenkin yhtenä ostajaehdokkaana.
GM:n kiinnostus Ssanyoung-merkin hankintaan saattaa kanavoitua myös välillisesti jonkin sen omistaman merkin tai kumppanin kautta
Toisaalta jos ostamiskiinnostuksen takana on tuossa mainutut syyt, niin taitaa olla että kiinnostus on ohi. Meinaan se tulossa oleva Chevrolet s3x ja venäläinen Niva lienevät paikanneet tuon aukon mallistossa.Runar ja Kyllikki sanoi:Tollasta löyty asiasta toissavuodelta eli ei suoraa vastausta kyllä: