Ostaisitko?

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
... tosin ottaen huomioon, että kyseessä on GM, en pitäisi lain mahdottomana, että ne ei tietäis haastavansa itseään oikeuteen ;)
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kun saat? Äskenhän sä postasit ja kerroit just lukeneesi Tuulilasia. :confused:
selailin sitä eilen vanhemmillani, samalla kun katselin TV:tä (siellä on TV-lupa :ahem: )

ja jotain siitä puhuttiin Fronterasta ja kehitys-yhteistyöstä ja GM:n ja kiinalaisten yhteisyrityksestä ...

mutta katellaas se vielä tarkemmin.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Sinänsä tämä lievästi sanoen huonohko turvallisuus ei ole ongelma Jianglingille, sillä sääntöjen mukaan vain 2500 kg ja kevyemmät autot joutuvat törmäystestiin ennenkuin niille myönnetään myyntilupa. TÄYSIN sattumalta Landwind painaa 2510 kg :ahem:

Nyt vasta hiffasin tuon painon. Sehän on ihan mieletön. Fronteraan verrattuna about 700 kiloa painoa enemmän. Ei tartte ilman kuorma-autokorttia Suomessa ajella tolla. Mites muissa maissa nuo kuorma-autokortin rajat menee?

Nollat se on muuten Fronterakin vetänyt ainakin tuosta törmäystestistä:
http://www.autoexpress.co.uk/crashtest/car/121/
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Myllis sanoi:
Ei kiinnosta, mutta toi kiinnostaa tosissaan... :thumbup:

Suomessahan noiden myynti tökki todella pahasti. Niinpä tuonti lopetettiin kokonaan.
Automyyjän mukaan suomalaiset siinäkin syrjivät ihan pelkän merkin ja alkuperämaan(Korea) luomien mielikuvien perusteella helvetin hyvin tehtyä ja laadukasta autoa.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Nyt vasta hiffasin tuon painon. Sehän on ihan mieletön. Fronteraan verrattuna about 700 kiloa painoa enemmän. Ei tartte ilman kuorma-autokorttia Suomessa ajella tolla. Mites muissa maissa nuo kuorma-autokortin rajat menee?

Nollat se on muuten Fronterakin vetänyt ainakin tuosta törmäystestistä:
http://www.autoexpress.co.uk/crashtest/car/121/
Öhh..korjaus muuten tohon kuorma-autokorttitietoon. Tarkistin sen samalla kun etsin tietoa muista maista. Se onkin 3500 kg. Tuo 1800 kiloa olikin se pakujen maaginen raja, jolla se 80-lätkä määrääntyi.
Oikosulku mulla siis tuossa kohassa.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Myllis sanoi:
Ei kiinnosta, mutta toi kiinnostaa tosissaan... :thumbup:
Tuon Rextonin edeltäjä Musso, jota Suomessakin myytiin, oli kuulemma pahasti alitehoinen massaansa nähden ja varsin kehno ajettavuudeltaan. Itse en ole ikinä kokeillut, joten en tiedä pitääkö paikkansa ja voisihan sitä olettaa tehtaan oppineen virheistään ja laittaneen uuteen malliin vähän paremmin potkivan myllyn.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Myllis sanoi:
Ei kiinnosta, mutta toi kiinnostaa tosissaan... :thumbup:
Mitenkään sillon muuten kävi silloin aikanaan tossa. Meinaan silloin kun sitä Mussoa tuotiin Suomeen ja huhuttiin että GM ostaa koko lafkan niin ostiko se?
SsangYong kuitenkin jätettiin lehdellä soittelemaan Daewoo-kaupassa. Nehän omisti osan Daewoosta.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
jaska sanoi:
selailin sitä eilen vanhemmillani, samalla kun katselin TV:tä (siellä on TV-lupa :ahem: )

ja jotain siitä puhuttiin Fronterasta ja kehitys-yhteistyöstä ja GM:n ja kiinalaisten yhteisyrityksestä ...

mutta katellaas se vielä tarkemmin.
Ainakin se mainittiin, että Saksassa Opel-liikkeet rupeaa diilaamaan tuota kun niillä ei maasturia omasta takaa ole. Ihan mielenkiintoinen juttu noin sikälikin, että homma lähti liikkeelle alle kolmekymppisen hollantilaisen automyyjän ajatuksesta. Nyt kaverilla on Jianglingin puolesta maahantuonti- ja myyntisopimus noista 35 maahan.
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Otto Hokkanen sanoi:
Tuon Rextonin edeltäjä Musso, jota Suomessakin myytiin, oli kuulemma pahasti alitehoinen massaansa nähden ja varsin kehno ajettavuudeltaan. Itse en ole ikinä kokeillut, joten en tiedä pitääkö paikkansa ja voisihan sitä olettaa tehtaan oppineen virheistään ja laittaneen uuteen malliin vähän paremmin potkivan myllyn.
Ainakin sveitsissa myydaan molempia yha, eli Musso ei sen mukaan olisi edeltaja.
Rextonin (MB) 2.7 litran dieseli vaikuttaa kylla jo ihan lupaavalta arvojen perusteella. :thumbup:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mitenkään sillon muuten kävi silloin aikanaan tossa. Meinaan silloin kun sitä Mussoa tuotiin Suomeen ja huhuttiin että GM ostaa koko lafkan niin ostiko se?
SsangYong kuitenkin jätettiin lehdellä soittelemaan Daewoo-kaupassa. Nehän omisti osan Daewoosta.
Tämmöstä löyty tehtaan sivulta:

In late 1997, like all Korean companies, it was severely tested by the economic downturn that affected all Asian countries, it was merged with the Daewoo Group in 1998. After the crisis passed, it was separated from the Daewoo Group in 2000, and established itself as an independent automobile manufacturer again.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mitenkään sillon muuten kävi silloin aikanaan tossa. Meinaan silloin kun sitä Mussoa tuotiin Suomeen ja huhuttiin että GM ostaa koko lafkan niin ostiko se?
SsangYong kuitenkin jätettiin lehdellä soittelemaan Daewoo-kaupassa. Nehän omisti osan Daewoosta.

Tollasta löyty asiasta toissavuodelta eli ei suoraa vastausta kyllä:

Kirjoitettu: 8.12.2003
Kirjoittaja: Jorma Viitanen


GM noudattaa ilmeisesti samantapaista strategiaa kuin Daewoon tapauksessa, jolloin se hankki taloudellisissa vaikeuksissa olleen merkin itselleen. Tuolloin hankintapäätös tehtiin sitkeiden neuvottelujen jälkeen Daewoon autotuotannon ajauduttua sitä ennen konkurssiin.

Ssangyoung ostettiin lainoittajien toimesta ulos Daewoosta vuonna 1999, eikä se silloin kuulunut GM:n hankintaan.

GM:n kiinnostuksen taustalla on SUV-luokan isojen maastureiden voimakas myynnin kasvu Aasian markkinoilla. Ssangyoungin avulla GM pääsisi mukaan kilpailuun kokoluokassa, jossa sillä ei itsellään ole tarjolla sopivia autoja. SUV-luokan autot että kooltaan isokokoiset henkilöautot ovat kasvattaneet hyvin nopeasti myyntiään Etelä-Koreassa, ja niiden osuus on kokonaismarkkinoista lähes kolmannes.

Ssangyoungin Rexton-, Korando- ja Musso-maasturit sekä Chairman-sedan ovat hyvin suosittuja Etelä-Koreassa. Niillä katsotaan olevan suuret myyntimahdollisuudet myös Kiinassa. Kasvavien myyntilukujen lisäksi GM:n kiinnostusta selittää se, että näiden autojen katteet ovat olennaisesti parempia kuin pikkuautojen.

Jos GM antaa virallisen ostotarjouksen, se kilpailee Ssangyoung Motorin omistuksesta kymmenen muun mahdollisen ostajan kanssa. Vaikka Renault on kiistänyt kiinnostuksensa, Koreassa sitä pidetään edelleenkin yhtenä ostajaehdokkaana.

GM:n kiinnostus Ssanyoung-merkin hankintaan saattaa kanavoitua myös välillisesti jonkin sen omistaman merkin tai kumppanin kautta
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tollasta löyty asiasta toissavuodelta eli ei suoraa vastausta kyllä:
Toisaalta jos ostamiskiinnostuksen takana on tuossa mainutut syyt, niin taitaa olla että kiinnostus on ohi. Meinaan se tulossa oleva Chevrolet s3x ja venäläinen Niva lienevät paikanneet tuon aukon mallistossa.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Tuulilasista suoria lainauksia (muistin mukaan, mutta kuiteski)

"..on mielenkiintoinen GM:n, Fordin ja Kiinan valtion yhteisyritys, jossa Kiinalaiset määrää marssitahdin"

"On huomattavasti GM:ää (Frontera) moottorit on Mitsubishiltä (Bensa) ja..."
 
Ylös