Otatko kuinka paljon aurinkoa?

• Viestiketjun aloittaja Joni
  • Aloituspäivämäärä

Joni

Well-known member
Mietin vain kun eilen otin ekaa kertaa pitkästä aikaa kunnolla aurinkoa ja heti maasin sen reilu parisen tuntia aurinkopatjalla. Noh ei se tuntunu missään mutta myöhemmin illalla iho tuli aika punaiseksi ja ärtsäkäksi. Rasvasin tietty sitten ilalla vartalon hyvin. Toivottavasti tästä ei kuitenkin tule mitään sairauksia myöhemmin. Mulle noi auringon hyvyydet ja haitat on vähän tuntemattomia.

Anyway olisi varmaan pitäny alottaa vaikka 15min jaksoilla ja sitten pidetään aina seuraavan ottokerran jälkeen.?

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Kuva ois kiva, Mehe pyytää. Ei vaan viittinyt itse suoraan kysyä. Laitto mulle privaa ja käski pyytää - kuvaa. Annatko?

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Videota rasvauksesta!

En ota aurinkoa kuin sen mitä nyt tuolla ulkoilmanalassa liikuskelen.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Mun ihoa on turha grillata. Ainoat vaihtoehdot on totaalipalaminen tai n. 40-kertoimisella aurinkovoitella itsensä kuorruttaminen. Joskus nuorempana jaksoin yrittää, muutaman tuskallisen kuoriutumisen jälkeen olen luovuttanut. Olmina on hyvä olla.

Joni

Well-known member
Kuva ois kiva, Mehe pyytää. Ei vaan viittinyt itse suoraan kysyä. Laitto mulle privaa ja käski pyytää - kuvaa. Annatko?
Niin mulla olis kieltämättä kivat rusketusraidat tuonne kohtaan missä mulla oli uikkarit(speedot) päällä. ;) Et jos tosiaan haluat kuvia sieltä niin mikäs siinä! :ahem:

jjv

Arschloch
En ole ikinä elämäni aikana ottanut aurinkoa. Aina pyrin olemaan varjopaikassa. Silti on nytkin naama, käsivarret ja sääret punaiset. Se on tuo moottoriurheilun katsominen, jossa aurinkoa saa ottamattakin. Jos on lyhyt kisa, niin on joskus käynyt niin, että toinen puoli pärstästä on palanut ja toinen lumivalkoinen.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Vain sen verran joka tulee ulkopuuhissa.
Ikinä, milloinkaan, evö, nevö en ota aurinkoa siten, että yksinomaisena tarkoituksena olisi nimenomaisesti vain ottaa aurinkoa. Ei sovi mun pirtaani se.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Saatana! Epäilemättä sieltä tulis kuvia kuin rasvattuna. Hehheh. Ne voi tunkee. Ja ne speedot voi kans tunkee. Auringonotto on tyhmille.

Joni

Well-known member
En mäkään ole ikinä aurinkoa tai siis sillain tosi harvoin satunnainen vuosi mutta nyt otin sitä ensisijaisesti sen takia, että mulla oli naamassa alkanut tulla vähän finnejä sunmuuta(esim päivittäinen parranajelu voi aiheuttaa) niin aurinkohan kuivattaa ja kuorruttaa tollaset pois ja ainakin siinä on tuntunut tehoavan. Olis pitäny vaan mennä sinne ulos jossain kokovartaloaurinkoliivissä mennä ja ja jättää vain naama näkyviin :D

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Mietin vain kun eilen otin ekaa kertaa pitkästä aikaa kunnolla aurinkoa ja heti maasin sen reilu parisen tuntia aurinkopatjalla. Noh ei se tuntunu missään mutta myöhemmin illalla iho tuli aika punaiseksi ja ärtsäkäksi. Rasvasin tietty sitten ilalla vartalon hyvin. Toivottavasti tästä ei kuitenkin tule mitään sairauksia myöhemmin. Mulle noi auringon hyvyydet ja haitat on vähän tuntemattomia.

Anyway olisi varmaan pitäny alottaa vaikka 15min jaksoilla ja sitten pidetään aina seuraavan ottokerran jälkeen.?
Alussa kannattaa rasvata paljon ja rasvaamisen määrää voi vähentää hiljalleen muutaman päivän päästä, kun iho on jo tottunut saamaan aurinkoa paljon. Jos en itse rasvaa alussa, niin ihon palaminen on taattu!

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
En ota koskaan aurinkoa, mutta kyllä sitä rusketusta tulee vaikka ei otakkaan.

En pidä muutenkaan liian lämpimästä ilmasta.

Jarppi

The Trulli Train
Sijainti
Home
En ota yhtään aurinkoa,paitsi mitä nyt ulkona liikkuessa tulee otettua.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Ha

Voihan nyt jo vittu noita rasvajuttuja.

Yritin löytää aikoinani tänne postaamaani vastausta auringonotosta. En enää löytänyt. Ei riitä taidot?

Mutta mieli on edelleen sama. En ikinä mene aurinkoon makailemaan aurinkoa ottaakseni, en. Muutenkin hiiviskelen mieluiten varjossa ja viileydessä, jos vaan mahdollista.

Hookah

Elämäntapaintiaani
En ota. Kerran otin, iho paloi ja oli ärtyisä pitkään. Ymmärtäisin hameväen jokakesäisen vouhotuksen asiasta jos ruskea tahi palanut iho näyttäisi esteettisesti hyvältä, mutta kun se ei näytä.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Aikalailla samoilla linjoilla kuin monet muutkin eli en erikseen ota aurinkoa. Pikemminkin pyrin sitä välttämään. Se aurinko mikä ulkonaolon ohessa tulee saa tulla.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
En mene paisteeseen röhnöttämään tarkoituksenani kärventää ihokuorta, vaan saan aurinkoa sen minkä ulkona ollessa sattuu tarttumaan. Töistä tarttuu tosin sen verran törkeät rajat toisinaan että muutoin ulkona liikkuessa pyrin vaatettamaan itseni siten että vähän tasoittuisi..