Ja tuohon kiihdytyksissä tulevaan eroon vielä lisäys, että niin kauan kuin auton teho riittää sudittamaan vetäviä pyöriä ei eroa raskaan ja kevyen kuljettajan välillä ole, vaan kiihdytys on teoriassa kummallakin samassa maksimissa. Vasta sitten kun raskaammalla kuljettajalla pito renkaille tulee painon johdosta aikaisemmin, alkaa hän hävitä, koska kevyempi kuljettaja pystyy edelleen tekemään maksimikiihdytystä pidon rajalla. Raskaamalla on tässä kohtaa jo talla pohjassa, eikä renkaat voi päästä enää pidon rajoille.
Kun kumpikin on ylittänyt hetken, jolloin teho ei pysty enää viemään renkaita pidon rajalle (eivät voi sutia), alkaa kevyempi kaveri kerätä eroa lisää. Näin on, koska eteenpäin vievä voima on kummallakin sama, moottorin tuottama teho/vääntö => Kiihtyvyys a on täten F/m. Raskaampi kiihtyy hitaammin. Kiihtyvyys on eteenpäin vievän voiman suhde painoon.
Kun kumpikin on ylittänyt hetken, jolloin teho ei pysty enää viemään renkaita pidon rajalle (eivät voi sutia), alkaa kevyempi kaveri kerätä eroa lisää. Näin on, koska eteenpäin vievä voima on kummallakin sama, moottorin tuottama teho/vääntö => Kiihtyvyys a on täten F/m. Raskaampi kiihtyy hitaammin. Kiihtyvyys on eteenpäin vievän voiman suhde painoon.
Viimeksi muokattu: