Albert Oil
Hippi ja juntti
Pitkä belgia pakolliseksi kaikillen.
Vapaavalintaista pakkoa minä ainaskin ajan.. Olihan se köksä/liikunta kivaa, mutta ei sillä nyt näitä perustaitoja matikassa tai kielissä kannata korvata.. Paitsi itse kyllä otin yläasteella lisäkurssin liikuntaa, kun vaihtoehtona oli vain lukioruotsin I-kurssiKoulusta pitäis tehdä semmonen hirmu mukava paikka. Jätetään kaikki pakolliset pois. Varsinkin kielet, matikka, uskonto, kemia, fysiikka ja historia.
Päivät täyteen köksää ja liikuntaa. Paitsi jos ei tykkää jommasta kummasta.
Tietysti jos miettii minkäkielisestä kulttuurista, kirjallisuudesta, tutkimuksesta ym. suomalaisille on tod.näk. eniten hyötyä, niin lista on varmaankin ihan erinäköinen.Viisi puhutuinta kieltä lienevät mandariinikiina, englanti, espanja, hindi ja arabia. Tuosta kun hindin vaihtaa venäjään, niin eiköhän ne suomalaisen peruskoulun kakkos- jo kolmoskielet ole haarukoitu.
Tehkäätten parempi:frown:Hienosti jaskattu polli.
Ja minähän vissiin sitten kierrän vain jotain Itä-Suomea? Onhan mulla ihan asiakkainakin ruotsinkielisiä.Ai kun kiertelet siellä Itä-Suomessa asiakkaiden luona
Juu, minullakin on C-kortti ja sitä olen välillä tarvinnut. Eiköhän tuo pitäisi laittaa kaikille autokoululaisille pakolliseksi. Eihän siitä mitään haittaakaan ole, että ymmärtää miten isompi auto toimii liikenteessä ym. :thumbup:Ja minähän vissiin sitten kierrän vain jotain Itä-Suomea? Onhan mulla ihan asiakkainakin ruotsinkielisiä.
Ei Jussi se, että sä et osaa ja tarvitse ruotsin kieltä tarkoita, etteikö joku toinen voisi tarvita sitä ja tehdä jopa vähän isompaa tiliä sillä?
No sehän tässä just eniten vituttaa! :thumbfh:Ei Jussi se, että sä et osaa ja tarvitse ruotsin kieltä tarkoita, etteikö joku toinen voisi tarvita sitä ja tehdä jopa vähän isompaa tiliä sillä?
Ei sitä englantiakaan tarvitse ihan jokaisen osata. Eiköhän sen osaajia saada Suomen tarpeisiin ihan riittävästi ilman pakkoakin. Ja jos maailmalle menoa ajatellaan, niin olis kiva jos edes joku osais jotain muutakin kuin englantia (ja pakkoruotsia).Äidinkieli + englanti pakollisia. Muuta ei tarvita.
Osaan ihan turhaan ruotsia.Pakollisiin kieliin en ota sen enempää kantaa, kun vaan totesin että olen hyötynyt kaikista neljästä kielestä. Järjestyksessä: Suomi, ruotsi, englanti, saksa.
Toivottavasti tämä nyt riittää C-korttimiehelle ja muille sisäsuomalaisille.
Muutenkaan en ole juuri kuullut kenenkään sanovan, että turhaan osaan englantia/saksaa/ruotsia tms.
Ainaskin omalla kohdalla huonosti opittuun ruotsiin käytetty aika olisi voinut mennä johonkin, mistä olisi enämpi hyötyä.Muutenkaan en ole juuri kuullut kenenkään sanovan, että turhaan osaan englantia/saksaa/ruotsia tms.
Samaa voi sanoa mun derivaatta, logaritmi ja funktiomatematiikasta. Tai uskonnosta.Ainaskin omalla kohdalla huonosti opittuun ruotsiin käytetty aika olisi voinut mennä johonkin, mistä olisi enämpi hyötyä.