Legoma brasiko
\ ¨o¨ /
Jotenkin nämä heitin sivut tarvisi vähän parempaa otetta. En osaa auttaa kosken ole alan ihmisiä, mutta tääkin on jotenkin amatöörimäinen, ehkei ammattilaiset uskalla osallistua ettei työt menisi vaikka samaa mieltä koko kansan kanssa olisivatkin.
Esimerkkinä tää:
http://vapaakielivalinta.fi/
En tahdo haukkua heitä jotka uskaltaa uhmata väkivaltaisia valloittajia, mutta parempiakin sivuja on nähty. Vaan toivoisi että ammattilaiset ottaisi tollasiin yhteyttä ja kertoisi miten parantaa.
(Ei muuten ja virnekin meni ehkä vähäsen väärään osotteeseen, on heillä paremmat koulut kuin täällä kuten elintasosta voi huomata, riippumatta siitä ketä kehutaan, mutta siellä kaikki käy sen lukion kuten monessa muussakin maassa, ei tarvii välkky olla tms., täällä vain ruotsalaiset käy kaikki lukion koska tulee paremmat palkat, suurin osa suomalaisista ei.)
En muista että mun aikaan olisi ollut ees mitään harjotuskokeita tai sitten vaan onnistuin nekin tunnit oleen töissä. Ennen kun nuoretkin niitä sai. Nykysin on ihan tolkuttomat vaatimukset töitten saannille ja melkein aikuisiakin (ja ihan aikuisiakin) lapsia vie vanhemmat kouluun kuin pikkupentuja jotka ei ees kävellä osaa koskei vanhemmillakaan kiirusta töihin ole. Jotain on mennyt pahasti vikaan enkä usko tästä maan selviävän enää. Kokkarivalta jees.
Esimerkkinä tää:
http://vapaakielivalinta.fi/
En tahdo haukkua heitä jotka uskaltaa uhmata väkivaltaisia valloittajia, mutta parempiakin sivuja on nähty. Vaan toivoisi että ammattilaiset ottaisi tollasiin yhteyttä ja kertoisi miten parantaa.
Ongelma ei ollut se koe vaan se opetus sitä ennen. Selkeästi sä osaat kirjottaa suomea joten olisit oppinut englanninkin hyvin jos ne oisi ees yrittäneet. Ilmeisesti eivät. Erikseen oisi semmonen joka ei osaisi suomeakaan. Eikä se kirjottaminen ja puhuminen eroa niin paljoa kumminkaan. Kumpaa vaan tekee. Ennenhän oli paljon jotka osasi puhua muttei kirjottaa.Joo, varsinkin englannin kuullunymmärtämiskokeet oli epäinhimillistä tasoa mun mielestä. Silti kaikki muut tuntui pärjäävän niissä todella hyvin. Kirjoituksia varten harjoiteltiin tekemällä vanhojen yo-kokeiden kuullunymmärtämiskokeita. Täydet pisteet on 90 ja itse sain lähes poikkeuksetta 30-40 pistettä. Samalla muut saa helposti 70-80 pistettä ja jopa enemmän. Sitten virallisessa yo-kokeessa mun päässä taisi napsahtaa jotain, kun sain jopa hieman alle 60 pistettä.
Suoraan sanoen nuo yo-kuullunymmärtämiskokeet on syvältä perseestä, varsinkin monivalintaosuus, jota se on suurimmaksi osaksi. Useampi kuin yksi vaihtoehto on yleensä sellainen, joka vastaa sitä plörinää nauhalta. Yritä sitten siinä arpoa se oikea vaihtoehto.
Yo-lautakunta, HAISTAKAA VITTU!
Toi ei nyt vielä paljoa kerroMeijän amerikkalainen vaihto-oppilaskaan saanu läheskään täysiä pisteitä noista harjoituskokeista. Vois olla ettei itsekkään saisi, vaikka ne suomeksi olisi.
(Ei muuten ja virnekin meni ehkä vähäsen väärään osotteeseen, on heillä paremmat koulut kuin täällä kuten elintasosta voi huomata, riippumatta siitä ketä kehutaan, mutta siellä kaikki käy sen lukion kuten monessa muussakin maassa, ei tarvii välkky olla tms., täällä vain ruotsalaiset käy kaikki lukion koska tulee paremmat palkat, suurin osa suomalaisista ei.)
En muista että mun aikaan olisi ollut ees mitään harjotuskokeita tai sitten vaan onnistuin nekin tunnit oleen töissä. Ennen kun nuoretkin niitä sai. Nykysin on ihan tolkuttomat vaatimukset töitten saannille ja melkein aikuisiakin (ja ihan aikuisiakin) lapsia vie vanhemmat kouluun kuin pikkupentuja jotka ei ees kävellä osaa koskei vanhemmillakaan kiirusta töihin ole. Jotain on mennyt pahasti vikaan enkä usko tästä maan selviävän enää. Kokkarivalta jees.
Viimeksi muokattu: