Palvelimen vaihto ja tekniset ongelmat

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Että mahdettiinkohan huoltotöiden aikana tehdä jotain kokeiluja foorumin asetusten suhteen? (ts. kanta korruptoitui sen takia? "Yllättävä restart" tms.) Tosin toi toikki on siis ylläpitopuolella, eikä vapaassa joka puuttui kokonaan. vBulletin ei ole tuttu juttu eli en tunne kannan rakennetta.

---> Koko evakkoretki on Kouvon ja Renkun syytä...:D (Ei vaiskaan!)
:ahem:
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Siihen kyssäritoikkiin kirjoitti viimeisenä Zervuska Haidis, sen jälkeen koko ylläpitopuoli heitti database-erroria ja Vapaa katosi.
En haluaisi syyllistää ilman vankkoja todisteita mutta epäilen että Zervuska Haidis on hakkeri tai muu rikollinen joka kylvää tuhoa internet-maailmassa ihan vain omaksi ilokseen. Tai tavoitellakseen taloudellista etua.
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12593
Sijainti
Sivulla viisi
Siihen kyssäritoikkiin kirjoitti viimeisenä Zervuska Haidis, sen jälkeen koko ylläpitopuoli heitti database-erroria ja Vapaa katosi.
En haluaisi syyllistää ilman vankkoja todisteita mutta epäilen että Zervuska Haidis on hakkeri tai muu rikollinen joka kylvää tuhoa internet-maailmassa ihan vain omaksi ilokseen. Tai tavoitellakseen taloudellista etua.
Nyt kyllä isontelet asioita vailla oikeita faktoja. Tosiasiassa minä olen vain pieni osa suurta kansainvälistä järjestöä, jonka tavoitteena on pyyhkäistä vääräuskoinen F1-Forum maailmankartalta ja kruunata Kakkosnickistä Internetin keisari. Ja hommata Jonille nainen.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Currently Active Users: 1775 (199 members and 1576 guests)
Most users ever online was 1,812, Today at 16:05.

Semmosta.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Veikkaan että 2 tunnin outloggauksella saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa. Hyvä että kestää. :thumbup:
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Jos (kun) on joskus tullu moitittua, niin täytyy sanoa et nyt homma pelittää kauniisti :alppu:
 

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Liittynyt
27.12.1998
Viestit
1967
Sijainti
Suomi
Viime yönä joistakin Suomen IP-osoitteista ei päässyt mihinkään Hosteuropen sivuihin, syytä en tiedä.. Lisäksi joka aamuyö täällä on varmuuskopiointi joka hidastaa sivuja selvästi.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Mulla on tänään Tapatalkki heitellyt viestejä vääriin ketjuihin? Muilla vastaavaa ongelmaa?
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Sori, tää on varmasti ennenki käsitelty, mut miksi foorumi näyttää topikkeja kokoajan lukemattomina, vaikka ne on luettu? Linux/chrome. adblock on käytössä. Johtuuko foorumisoftasta vai mun koneesta? Adblock voi tietty teoriassa jotain keksejä blokkailla, että kokeilen sen pois ottamista nyt ensiksi. En sen kummemmin tutkinu asiaa, mut vaikuttais samalta softalta mikä on murossakin. Siellä ei vastaavaa ongelmaa ole.

edit: tarkennus: ei kokoaikaa, mut erittäin usein luetut topikit palautuu tilaan "uusia kirjoituksia", vaikkei niitä oikeasti olisikaan.
edit2: käytössä kännykän netti, nii eikai noita ip:n perusteella tsekkailla mitenkään?
 
Viimeksi muokattu:

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Sori, tää on varmasti ennenki käsitelty, mut miksi foorumi näyttää topikkeja kokoajan lukemattomina, vaikka ne on luettu? Linux/chrome. adblock on käytössä.

Samaa tekee Cromella täälläkin ja adblockia ei ole käytössä.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Se on varmaan toi parin tunnin kirjautumisaika tai jotai
Ei, kyllä sen pitäis näyttää, että topikki on luettu, jos se on luettu. Ärsyttää ku pitää tsekata viimeisimpien postauksien aikoja, ku foorumisofta ei itse osaa kertoa mulle, että oonko viimeisen viestin ko. topikissa lukenu. Jotenki kekseihin tuo liittyy(tai sit jos jostain syystä ip-osoite liittyy asiaan kans). Kirjautuneena nuo ainaki pitäis olla selviä, ku ne voi vaikka tietokantaan pistää. Muutenki kummastuttaa nää foorumin ajottaiset kyykkäämiset. Ei täällä nyt NIIN isoa trafiikkia ole. Jos mennään tosi pienellä budjetilla, nii eikö jotain ei-kerjäämis-systeemiä vois järkätä? Kyllähä täällä varmasti talkoohenkeä löytyy. Rahat suoraan palveluntarjoajan tilille. Eikä täällä mainoksiakaan näytä löytyvän, nyt ku oon adblockerin täällä poistanu käytöstä. Hillitty mainos-setti oikeaan laitaan tuskin useimpia häirittis.

disclaimer: "muutama tullu otettua"

edit: ainiin, ja joskus/välillä ne sit yhtäkkiä näkyyki oikein. Ihan randomisti. Elikkä ku tsekkaa, että joo oon mie nuo jo tarkastanu, mut näyttää muka etten ois.. käyn facebookissa, tsekkaan uutisia ym. ja jossain välissä palaan tänne ja näyttää taas lukemis-tilanteen oikein. Sama setti uuestaan ja voi taas näyttää iha mitä sattuun.
 
Viimeksi muokattu:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
No tietty jos suljet selaimen ilman että kirjaudut ulos taikka merkitset kaikki luetuksi, ja palaat foorumille seuraavan kahden tunnin aikana, niin kaikki luetut muuttuvatkin taas lukemattomiksi.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
No tietty jos suljet selaimen ilman että kirjaudut ulos taikka merkitset kaikki luetuksi, ja palaat foorumille seuraavan kahden tunnin aikana, niin kaikki luetut muuttuvatkin taas lukemattomiksi.
Ok? eli tyhmä softa? Miks mun pitää kirjautua ulos ja/tai "merkata kaikki luetuksi" manuaalisesti? voisko näistä asioista oikeasti tietävä vastata(kouvo?).

edit: edelleenkin vain täällä tää toimii vammaisesti.
edit2: vrt. murobbs:n vastaavaan softaan.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös